Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 01:46   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: USB kabler? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
doitttt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Oktober 2018
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 240
Sendt: 20 Juli 2021 kl. 09:06 | IP-adresse registreret  

Nordost Valhalla 2 USB, et kabel på 3 meter til 49000kr, så tror også det er betalt.

0 og 1 taller, der skal transporter, fra a til b dvs laptop til dac. kun for dem, der har 10 Ferrari og så videre det vil hen til ,bruger selv supra usbkabel, 4 meter koster 350kr, men glæder mig til, at få godt usbkabel supra ,når det kommer på marked. supra Excalibur til 900kr for 4 meter

der kommer nok review af det. supra skriver selv, at lave verden bedste usbkabel.

Nordost Valhalla 2 USB til 49000kr ,i blindtest div usbkabler ,så tænker man, hvor stor er forskellen, på lyden. jo dyrer usbkabel er ,jo bedre er det, men det er, ikke altid tilfældet ,måske dryp snakeoil

Til top Vis doitttt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af doitttt
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9869
Sendt: 21 Juli 2021 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Der har jo været lang corona nedlukning hos producenten........så der skal jo penge i kassen igen........

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1610
Sendt: 22 Juli 2021 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

Kabler kan også godt være lidt som et smykke. Det har jo heller ikke nødvendigvis en praktisk værdi, men kan gøre det hele lidt mere "lækkert" og indbydende.

Se bare på hvor mange tusinde varianter af tallerkner og bestik, som man kan købe sig fattig i - selvom de fleste nok har ganske fin succes med det grundlæggende formål.

Så vær en kritisk og politisk forbruger. Hvis noget er for godt til at være sandt, så skader det bestemt ikke at spørge en gang til, eller at vælge noget andet. De stjæler jo trods alt ikke dine penge - men lokker finurligt med alle de midler de nu har. Hvordan er det anderledes end alt andet der skal sælges?
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2888
Sendt: 22 Juli 2021 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Har ingen synspunkter omk USB-kabler.
Men der kan altså godt være sansemæssig forskel på mad fra forskellige tallerkner. Ligesom Mokkakopper er tyndere i
materialet, for kun at aflede varmen fra kaffen minimalt, kan tallerkner også være af tyndere og finere materiale således
eksempelvis suppen ikke unødigt drænes for varmen som kan have smagsmæssig betydning.
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 
membranole
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Over and out!

Bruger siden: 02 Juni 2021
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 24
Sendt: 23 Juli 2021 kl. 08:01 | IP-adresse registreret  

Digital_Thor skrev:
Kabler kan også godt være lidt som et smykke. Det har jo heller ikke nødvendigvis en praktisk værdi, men kan gøre det hele lidt mere "lækkert" og indbydende. Se bare på hvor mange tusinde varianter af tallerkner og bestik, som man kan købe sig fattig i - selvom de fleste nok har ganske fin succes med det grundlæggende formål. Så vær en kritisk og politisk forbruger. Hvis noget er for godt til at være sandt, så skader det bestemt ikke at spørge en gang til, eller at vælge noget andet. De stjæler jo trods alt ikke dine penge - men lokker finurligt med alle de midler de nu har. Hvordan er det anderledes end alt andet der skal sælges?


Naturligvis skal man være kritisk forbruger og 49000 Kr. for et USB kabel er i hegnet, men dertil at sammenligne reale elektriske problemer med funktion og smag af smukker og bestik , det synes jeg faktisk er lige så langt ude.

USB forgår ved meget høj hastighed, så nøjagtigheden af impedans tilpasningen er vigtig 90 ohm , forbindelser stik er vigtige ,guld og præcision er optimering her, muligheden for perfekt overførsel grennem lederen er vigtig sølv eller sølv belagt leder er en fordel , plus at have isolering af bedst mulig kvalitet. Deformering af formen af signalerne af en dårlig overførsel kan resulterer i indirekte jitter THD og andre problemer via påvirkning af bl.a. strømforsyninger.
Til top Vis membranole's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af membranole
 
pauseklovn
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Maj 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 200
Sendt: 23 Juli 2021 kl. 08:17 | IP-adresse registreret  

Hej

Syntes der mangler nogle kilder informationer
Uden dem må det være løse påstande

VH Michael
Til top Vis pauseklovn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pauseklovn
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1610
Sendt: 23 Juli 2021 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

membranole skrev:
Digital_Thor skrev:
Kabler kan også godt være lidt som et smykke. Det har jo heller ikke nødvendigvis en praktisk værdi, men kan gøre det hele lidt mere "lækkert" og indbydende. Se bare på hvor mange tusinde varianter af tallerkner og bestik, som man kan købe sig fattig i - selvom de fleste nok har ganske fin succes med det grundlæggende formål.


Naturligvis skal man være kritisk forbruger og 49000 Kr. for et USB kabel er i hegnet, men dertil at sammenligne reale elektriske problemer med funktion og smag af smukker og bestik , det synes jeg faktisk er lige så langt ude.


Mjnaaa.... Ikke alle tallerkner elle bestik har samme kvalitet og kan gøre alt fra at udlede skadelige kemikalier til maden, ruste, krakelere eller på anden måde holde dårligere. Men ok... jeg medgiver at det sikkert ikke er verdens bedste analogi.
Min pointe er dog at USB forbindelser er efterhånden så gængs benyttes protokol, at det bestemt ikke koster en bondegård længere at lave ordenligt.
Jitter... på en asynkron USB forbindelse?
Fair nok... der er måske en målbar forskel - et eller andet sted. Men under praktiske forhold, så har 99% af alle hifi interesserede - langt større problemer, end et pico-sekund her eller der

Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 
Jens Mortensen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 476
Sendt: 23 Juli 2021 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Jeg har opgraderet fra standard USB printerkabel til Nordost Heimdal 2 og oplevede en forbedring. I forbindelse med købet lyttede jeg til
andre billigere USB kabler, og hørte en forskel. Så der er noget at hente. Men det er nok rigtigt, at overførsel via USB ikke altid er det
vigtigste at få gjort noget ved. Det gjorde dog en positiv forskel i mit setup.
Mvh Jens.
Til top Vis Jens Mortensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens Mortensen
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 24 Juli 2021 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

Af frygt for at gentage mig selv fra tidligere tråde om digitale kabler... :

Hvis et digital-kabel - uanset type - udgør en forskel, så er udstyret det er koblet imellem fejlbehæftet og opfylder ikke gældende standard for forbindelsen!!!

Det er indiskutabelt!!!

Lad mig også understrege, at det kan være muligt at høre forskel... men at der er en (negativ) årsag til det!

Det samme gælder almindelige signalkabler... hvis apparaterne ikke er "matchet" impedansmæssigt, så kan kabler have negativ indflydelse på lyden, og give oplevelsen af en forskel lydmæssigt.



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
happy
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 505
Sendt: 24 Juli 2021 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

SERIØST! - Det er sgu da en gang sludder og vrøvl - Det er indiskutabelt !!
Til top Vis happy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af happy
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1610
Sendt: 24 Juli 2021 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Hov hov... skulle du ikke være Happy

Med mindre man kan fremlægge præcis hvilken sammenhæng et givent kabel kan gøre en forskel. Så er det blot en personlig følelse. Vi kan stadig ikke måle følelser på samme måde, som vi kan måle et signal - analogt som digitalt. Så derfor ty'r vi til kreative ordvalg og lange forklaringer.
Dette er selvfølgelig en teori - og teorier er altid underlagt debat, hvis det kan foregå sobert - vi skal jo ligesom have lyst til at forsætte 

Elektronik burde være designet til at kabler ikke bør kunne have en indflydelse. Det er ikke altid tilfældet, men så'n er der så meget. Så længe vi ikke har samme udgangspunkt, samme mål og samme baggrund - så når vi aldrig rigtig til en egentlig konklusion - andet end at vi måske kan blive enige om at være uenige.
Hvis vi havde en seriøs debat om de elektriske påvirkninger af et givent signal imellem 2 apparater. Så kunne vi måske grave en forklaring frem - og der er helt sikkert en god en af slagsen.

Det største faktum i denne sammenhæng, er nok at vi aldrig får gennemført en sådanne teknisk velbegrundet debat, fordi vores følelser og meget forskellige baggrunde kommer ind i spillet.

Min konklusion er, at man i de fleste tilfælde kan købe bedre elektroniske produkter - billigere - end hvad langt de fleste fjollede såkaldte "hifi" kabler koster.

Der er selvfølgelig nogle valg....

1. Har du pengene, så køb skidtet og værd glad
2. Har du tiden og lysten, så læs på lektien og spar ubeskriveligt mange penge
3. Er du i tvivl, så spørg, diskuter og øv dig i at fremlægge nogle beviser for evt. påstande - men værd aldrig sur over at de måske kan blive modbevist.

Det er ok at give en lille smule for kabler. De kan have både bedre stik og mere fleksible kabler, som er nemmere at arbejde med. Nogle XLR stik er f.eks så billige at man har snydt med at blande yderkappen sammen med signalvejen, så man får rigtig meget brum i systemet - undgå de der 15kr adaptere med f.eks. RCA til XLR. En god adapter koster måske 30kr.

Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 24 Juli 2021 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

happy skrev:
SERIØST! - Det er sgu da en gang sludder og vrøvl - Det er indiskutabelt !!

Det er nemt at være uenig... men hvorfor er du uenig? Hvad er dine belæg for det?

Jeg argumenterer for mine udtalelser, og det er ikke bare noget jeg finder på. Jeg har selv skulle lære en masse teoretisk og praktisk, og har fået masser af hjælp og input fra kloge mennesker i branchen gennem +25 år.

Så det er ikke noget jeg finder på, men noget som klogere personer har givet videre til mig. Jeg vil gerne forstå hvorfor kabler kan gøre en forskel - både til det værre og det bedre. Men jeg er ikke selv uddannet tekniker eller ingeniør indenfor elektronik, så jeg har søgt viden og hjælp hos nogen der har den rette viden og erfaring. Og det har givet mig viden og erfaring... så jeg kan udtale mig korrekt, når andre efterspørger denne viden  



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
7100Vejle
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2018
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 333
Sendt: 25 Juli 2021 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

happy skrev:
SERIØST! - Det er sgu da en gang sludder og vrøvl - Det er indiskutabelt !!


Nu kan man ikke sætte link ind i det her forum. Men jeg prøver alligevel.

Kunne du med din viden modbevise denne teori?

https://www.youtube.com/watch?v=qXuBsdmEOAs&t=874s
Til top Vis 7100Vejle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 7100Vejle
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 25 Juli 2021 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

Spot on!

__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
membranole
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Over and out!

Bruger siden: 02 Juni 2021
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 24
Sendt: 25 Juli 2021 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

7100Vejle skrev:
happy skrev:
SERIØST! - Det er sgu da en gang sludder og vrøvl - Det er indiskutabelt !!
Nu kan man ikke sætte link ind i det her forum. Men jeg prøver alligevel. Kunne du med din viden modbevise denne teori? v=qXuBsdmEOAs&t=874s">https://www.youtube.com/watch?v =qXuBsd mEOAs&t=874s


Amir som køre siden "ASR" og er vært i videoen har tydeligvis helt glemt dette foredrag som han deltog i What The Specs Don’t Tell You… And Why med Jonathan Novick, fra Audio Precision ,her som video https://youtu.be/2V6YN-mshmY

Amir's Audio Precision fortæller ham den hele og fulde sandhed ,jo dårligere måling jo dårligere hi-fi ,simpelt og enkelt, smager måske lidt af "radikalisering" og manglende erfaring, problemet er at alle ved det ikke er sådan, det er ikke alt der kan måles som betyder noget og ikke alt der betyder noget som kan måles , det ses tydeligt på den diversitet der er på hi-fi udstyr og dermed i målinger, fra rør og grammofon osv. der er ingen skudsikker formel for hi-fi ,heller ikke kabler, mange gange tæller kun lytte erfaring og det er bl.a. det den ovenstående video handler om.
Til top Vis membranole's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af membranole
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 25 Juli 2021 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

Og så smuttede fornuften igen...

__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes