Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. april 2024 | 19:13   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vurdering - ikke salg
 HIFI4ALL Forum : Vurdering - ikke salg
Emne Emne: B&W Matrix højttalere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
james
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Juli 2021
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1
Sendt: 16 Juli 2021 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Hej,

Håber mit indlæg er ok at bringe. Jeg er indehaver at et par højttalere, mener det er B&W matrix de hedder. Er det højttalere der er noget værd og er int. for. De fylder for meget iflg., ja i ved selv hvem, og jeg overvejer derfor at sælge og købe nyt. 

     

Hilsen
Peter

Til top Vis james's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af james
 
Heine Dupont
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Maj 2013
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 149
Sendt: 16 Juli 2021 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

De ser ud som om de er i fin stand. Hvis det er tilfældet bør de kunne sælges, da det er en højttaler, som der helt klart er et marked for til den
rigtige pris. Prisen må markedet være med til at sætte, men jeg ville nok starte med 7-8000 kr. og så se hvad der sker. Man ved jo aldrig.
Til top Vis Heine Dupont's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Heine Dupont
 
gabetta
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Februar 2014
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 352
Sendt: 16 Juli 2021 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Ser ud til at være Matrix 802 series 1 / 80 pga. den manglende basport på fronten. Som de 80 antyder er den fra 80'erne, der kom en S2 og
S3 efter.

Er der ikke et skilt bagpå herom?

Der skal nok være interesse for dem, men pga. alderen skal du nok ikke forvente at det er det rene guld, selv om du kan være heldig at
finde en køber der bare vil have dem. Nyprisen dengang var vist, for S1 også, omkring 9-10.000 pr. stk.
Til top Vis gabetta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gabetta
 
Ole-i-Kbh
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2015
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 109
Sendt: 16 Juli 2021 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Det er meget muligt jeg husker forkert, men jeg mener Matrix (som henviser til afstivningen indvendigt i kabinettet) i var i 801 og
802 svies 1 /80. Matrix kommer - som jeg husker det - først i de udgaver, hvor bas refleks var monteret på forsiden. Men som
betonet : Det er muligt jeg husker forkert og Matrix også er i denne udgave. Jeg har iøvrigt tidligere haft 802 serie 80. Husker den
som en højttaler som virkelig stiller krav til forstærkeren.
Til top Vis Ole-i-Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole-i-Kbh
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4535
Sendt: 16 Juli 2021 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

802 s80 har ikke Matrix afstivning... Matrix betegnelsen kom først med s2 og s3.

s80 er en lukket højtaler, hvor s2 og s3 er basrefleks.

Enhederne fra s80 gik videre til s2, dog med en alu-diskant i stedet for en softdome, som i s80. I s3 kom der nye enheder til, samt magnetisk olie på diskanten. 



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Anders Petersen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tager en pause!

Bruger siden: 01 Juni 2016
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 36
Sendt: 21 Juli 2021 kl. 05:20 | IP-adresse registreret  

B&W 802 S80 er en rigtig klassikker. Modellen i sort(ask)må være den sidste model, der forlod fabrikken. Har selv haft modellen i Valnød. Jeg tror at vide nogenlunde, hvad værdien er på S80`eren. Det er 2000-4000,-kr. Med frontstof,2,5K-4,5K (man skal ikke tro,men lytte!).

Det er en rigtig gammel højttaler,og man må tænke sig rigtig godt om,inden køb (renovering af komponenter i delefilteret oea.). Englænderne laver fremragende højttalere, og så falder navneskiltet af!!

I mine ører er S80 den bedstlydende 802`er. Det er befriende med et lukket system, da man hører basinstrumenter og ikke baselementer. De spiller akkurat behageligt. Det gør de nyere 802`ere med basrefleks og metaldome, slet ikke (uha-uha!). Sammenlignet med en metaldome måler tekstil -og silkedomer som Kong Volmers røv, men de spiller bare musik. Personligt forlader jeg selv lokalet, når det er metaldomer,der spiller op(eller ned!).

S80 er nok lidt mere sultne, end de nyere 802`ere. De vil typiskt blive parret med en Luxman L 415 (2x115w./8 Ohm - 2x87w./4 Ohm!!!?). Det var, hvad man excellerede i, i begyndelsen af 80`erne. Rossing Radio, her i Holbæk, havde eneforhandling af B&W og Luxman i den periode. Meget ofte er Engelske højttalere højohmske og med lav følsomhed (jo højere følsomhed, jo mere afviger bassen!). B&W 802 S80 fortjener selvfølgelig en meget bedre forstærker (f.eks. Hiraga, Nelson Pass, Doxa). Så er en evt. køber solgt, og det er de også!

James: Jeg skamroser ikke dine utrolige højttalere. Jeg vil mene, at langt de fleste ejere af S80 slet ikke har hørt det potentiale de indeholder (det skulle din medboer lige vide!).

Vh
Anders P.



__________________
"How good it sounds,depends on where you`re sitting".
Til top Vis Anders Petersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anders Petersen
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes