Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. april 2024 | 02:53   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: En god forstærker? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1987
Sendt: 03 Juli 2021 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

HOLBERG skrev:
Klipschhorn og Eros-9! Det er som at sammenligne æbler og pærer. Et kvantespring. Ville have været
forbavset hvis Eros-9 var bedre i den sammenhæng


At sammenligne et sæt højtalere til kr. 180.000,- med et sæt til kr. 28.000,- er ikke en reel sammenligning. Vi bliver nødt til at
sammenligne grej, der er i samme liga med økonomi/ydelse for øje. Ellers giver det jo et helt forkert billede af hvad grejet
formår. Man sammenligner heller ikke en Mazda RX7 med en Ferrari Testarossa!

Faktum er at man får man utrolig meget højttaler og lyd for pengene i et sæt Eros-9. Det er min pointe. Der findes bedre, men
så skal man også finde flere af de lange sedler frem. I mine ører er de i en juvel i dette prisleje, for den rendyrkede musikelsker,
der vægter musik over teknik! Men de skal ikke sammenlignes med højttalere, til langt mere end det dobbelte af den vejledende
udsalgspris! Det er ikke en fair sammenligning.


__________________
De bedste hilsner
Holberg
Til top Vis HOLBERG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HOLBERG
 
NEPaudio
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Maj 2021
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 50
Sendt: 03 Juli 2021 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

TAK til Digital-Thor for i dag at have mig på besøg i godt 4 timer. Og med lytning og FORSØG PÅ vidensdeling overfor en IKKE-audionørd.

Holberg, du har naturligvis ret i, at det ikke er rimeligt at sammenligne VIDT forskellige produkter. Men i mit tilfælde har jeg hele tiden været åben overfor alt op til kr. 50.000, og dermed er mulighederne flere. Jeg har jagtet at finde frem til MIN LYD og til DET BEDSTE MATCH.

Thorbjørn foreslog mig at kigge på (lytte på) Revel F206 og Bucharth A500/A700. Og det vil jeg følge til dørs.

Samtidig er det i dag lykkedes mig at opsnuse flere tilbud på min hidtidige bedste lyd-oplevelse.

Min hit-liste ser pt sådan ud :
1) ProAc Response D48 - god bund/bass og god "afrundet" lyd som følge af kabinettet
2) Dynaudio Evoke 50 - utrolig god bund/bass, rummet dirrede
3) Audiovector R3 Signature - et god allround-højttaler, som får mig til at tænke på 2 og 1
4) Thivanlabs Eros 9 - en god allround højttaler i et smukt kabinet (langt smukkere end Audiovector samt Dynaudio)

Udover Revel og Bucharth mangler jeg også at foretage en SERIØS og mere grundig lytning på Klipsch (især Cornwall 4 og Forte 4). Havde der været nogen herinde (bosiddende på Sjælland) og som ejer en Cornwall eller Forte løsning, så ville jeg meget gerne have drejet forbi. Der er nemlig
halvlangt fra Sjælland til Sønderborg.

Priser :
1) 66.000
2) 33.000
3) 38.750
4) 32.000

Jeg har dog nu fået tilbud på et sæt ProAc Response D48 til kr. 32.000, og dette er for mig at se interessant. Måske afgørende.

Under mit besøg i Præstø fik jeg sat tingene lidt mere på plads for så vidt angår forstærker-typer. Og flere herinde er kommet med forslag til valg af forstærker-brand samt -model.

NAD C368 kr. 7.995 og Harman Kardon HK 990 kr. 9.495 blev venligt nævnt af Thorbjørn. 

__________________
Niels
Til top Vis NEPaudio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NEPaudio
 
HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1987
Sendt: 03 Juli 2021 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Hej NEPaudio

Syntes du griber det seriøst an. Jeg syntes blot at nogle skyder gråspurve med kanoner i denne tråd (sammenligner Ferrari med
Toyota) Der skal være perspektiv og sund fornuft i det hele. Du lister trods alt prislejer. Præferencer og smag spiller også ind.
Men når der er højttalere i spil til 180.000,- mod 28.000,- syntes jeg ikke det er sammenligninger der kan bruges til noget. Man
bør teste højttalere der står mål med prisskiltet. Alt andet er uden sund fornuft og reel sammmenligningsgrundlag IMO.

Skulle jeg give dig et råd bør højtttalerbudget stå mål med forstærkerbudget. Spar ikke for meget på det ene, eller andet. Jeg
har investeret lidt mere i forstærkerdelen, end højtttalerdelen. Det har højnet ydelsen og skabt balance. Igen er der ingen gylden
opskrift, end at teste, som du også gør

__________________
De bedste hilsner
Holberg
Til top Vis HOLBERG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HOLBERG
 
NEPaudio
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Maj 2021
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 50
Sendt: 04 Juli 2021 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

Jeg har afsat kr. 100.000 til hele systemet og en mulighed er NAD
M33 + thomann.de-kabler.
Gode bud på rørforstærkere er velkomne.

__________________
Niels
Til top Vis NEPaudio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NEPaudio
 
2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 861
Sendt: 04 Juli 2021 kl. 00:30 | IP-adresse registreret  

HOLBERG skrev:
Hej NEPaudio

Syntes du griber det seriøst an. Jeg syntes blot at nogle skyder gråspurve med kanoner i denne tråd (sammenligner Ferrari med Toyota) Der skal være perspektiv og sund fornuft i det hele. Du lister trods alt prislejer. Præferencer og smag spiller også ind. Men når der er højttalere i spil til 180.000,- mod 28.000,- syntes jeg ikke det er sammenligninger der kan bruges til noget. Man bør teste højttalere der står mål med prisskiltet. Alt andet er uden sund fornuft og reel sammmenligningsgrundlag IMO.

Skulle jeg give dig et råd bør højtttalerbudget stå mål med forstærkerbudget. Spar ikke for meget på det ene, eller andet. Jeg har investeret lidt mere i forstærkerdelen, end højtttalerdelen. Det har højnet ydelsen og skabt balance. Igen er der ingen gylden opskrift, end at teste, som du også gør


Altså Holberg, du spurgte hvilke Klipsch jeg har til huse, og det fik du svar på. Dem har jeg kun haft i 7 måneder, og det var slet ikke inde i billedet, dengang Thivan Eros9 blev testet herhjemme ....så når du så ivrigt påstår, jeg sammenligner æbler med pærer, så passer det ganske enkelt ikke..
Til top Vis 2-mas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2-mas
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1620
Sendt: 04 Juli 2021 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

NEPaudio skrev:
TAK til Digital-Thor for i dag at have mig på besøg i godt 4 timer. Og med lytning og FORSØG PÅ vidensdeling overfor en IKKE-audionørd.

Velbekomme

Jeg forsøgte ikke at læsse for meget på i min iver - man er vel lidt entusiast
Men det glæder mig at du kom herfra med et positivt indtryk og stadig frisk blod på tanden
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 
NEPaudio
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Maj 2021
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 50
Sendt: 04 Juli 2021 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Lidt entusiastisk !? Arj, det bemærkede jeg jo slet ikke...tsk tsk...   ��

Har modtaget 4 tilbud på ProAc Response D48...det ene bedre end det andet...

Men har skrevet til de forskellige firmaer du nævnte og forespurgt på muligheden for at lytte på udstyret. Afventer svar...

Bortset fra det mener jeg faktisk du burde opstarte en lille simpel produktion af billigere Digithor loudspeakers. Jeg skal nok sælge dem �� Men lidt mere finish/lakering er nok nødvendigt. Trods alt. Eller hvad med højttalere i classic oak og teak ?

Og så fik i festet i går nu hvor DK vandt.... ����

Sig til hvis i en dag får brug for mad/buffet til 30-50 personer. Brasilian Prime ribeye steaks, smagfulde salater, thai retter, sushi, franske delikatesser mm.. �������9 187;����Ӿ 41;������

Tak igen.

Bedste hilsner
Niels �������9 340;����

__________________
Niels
Til top Vis NEPaudio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NEPaudio
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1620
Sendt: 06 Juli 2021 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

Tak Niels Vi skrives lige ved
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 
NEPaudio
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Maj 2021
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 50
Sendt: 06 Juli 2021 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

          

Digital_Thor skrev:
Tak Niels Vi skrives lige ved
[

__________________
Niels
Til top Vis NEPaudio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NEPaudio
 
NEPaudio
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Maj 2021
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 50
Sendt: 12 Juli 2021 kl. 01:25 | IP-adresse registreret  

Jeg er blevet fortalt, at jeg bør overveje at lytte (og købe) en AB-forstærker med mos-FETS udgangs-transistorer.....

Herved skulle lyden blive mere varm og imødekommende. Lidt ala en rør-forstærker.

Og så spørger Niels :
1) Er dette rigtigt ?
2) Hvad er fordele og ulemper ved en AB bandit med mos-FETS ? Vedligehold ? Løbende økonomi ? Energiforbrug ?
3) Nævn venligst et par stykker (brand + model-betegnelse), og hvilken er bedst ?

Vi vil spille primært CD og Youtube samt måske streame i fremtiden.

NAD ? Rotel ? Cambridge Audio ? McIntosh ? Yamaha ?

__________________
Niels
Til top Vis NEPaudio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NEPaudio
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2762
Sendt: 12 Juli 2021 kl. 06:50 | IP-adresse registreret  

Tanken bag ideen om at MOSFET giver lyd tilnærmet rør udspringer af at begge komponenter er spændingsstyrede, hvor bipolare
transistorer er strømstyret. Da POWERFETS for mange år siden blev introduceret var fortællingen at de kunne erstatte rørene og
få en transistor forstærker til at lyde som en rørforstærker. Den fortælling lever fortsat. Men er kredsløbslayout optimeret til de
anvendte transistortyper er er der ikke nødvendigvis lydforskelle, som er større end forskelle på to forskellige
forstærkerkonstruktioner med samme type transistorer. At en MOSFET forstærker lyder som en rørforstærker er der på baggrund
af andre forhold i deres konstruktioner ikke basis for at fastholde.
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 
NEPaudio
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Maj 2021
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 50
Sendt: 12 Juli 2021 kl. 09:22 | IP-adresse registreret  

Hej Kaj

Tak, men hvorfor er der så forhandlere, som gør et stort nummer ud
af dette?
Lyder de ikke bare lidt hen i retning af rør?
Hvad ville du selv vælge af forstærker til et par ProAc Response D48
hvis du ønskede en neutral og lidt varm lyd?

__________________
Niels
Til top Vis NEPaudio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NEPaudio
 
membranole
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Over and out!

Bruger siden: 02 Juni 2021
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 24
Sendt: 12 Juli 2021 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

NEPaudio skrev:
Jeg er blevet fortalt, at jeg bør overveje at lytte (og købe) en AB-forstærker med mos-FETS udgangs-transistorer.....

Herved skulle lyden blive mere varm og imødekommende. Lidt ala en rør-forstærker.

Og så spørger Niels :
1) Er dette rigtigt ?
2) Hvad er fordele og ulemper ved en AB bandit med mos-FETS ? Vedligehold ? Løbende økonomi ? Energiforbrug ?
3) Nævn venligst et par stykker (brand + model-betegnelse), og hvilken er bedst ?

Vi vil spille primært CD og Youtube samt måske streame i fremtiden.

NAD ? Rotel ? Cambridge Audio ? McIntosh ? Yamaha ?


Typisk giver Mosfet bare en mere "slasket" lyd efter min mening , svært at finde ord ,lyt selv. Mener ikke det er en erstatning for en god rørforstærker, eksempelvis en OTL. Et interessant alternativ til de traditionelle Mosfet/Jfet er Static Induction Transistor, forkortes SIT det er en Jfet type som har en overføringsfunktion som ligner et triode rør. N. Pass forklarer her
Til top Vis membranole's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af membranole
 
Gekkofinger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2015
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1062
Sendt: 12 Juli 2021 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Der er jo en jungle du bevæger dig ud i! Du har et budget langt over hvad jeg spenderer på hi-fi må jeg sige. Hos mig er Less is more stilen gennemgående. Har dog være en del rør ting igennem. Det kan noget, men det kan feks. Klasse A også. Hos mig er en kombi min stil. Det jeg har oplevet er, at rør har en lækker rumgengivelse og sovs for øregangene sound. Dog er bunden ikke altid som på en god trans. Dette er meget generaliserende og baseret på min højtalere og det jeg kan lide. Så for nyligt en brugt kineser klasse A klump på 80 watt til 3000. Jeg vil helt sikker prøve noget rør brugt og andre brugt. Der er super tilbud der ude, og det kan sælges igen, oftes uden tab og nogle gange med det modsatte. Du gør det super rigtige; søger erfaringer og skal prøve af. Og mød evt op i Slagelse i august hvor nogle af os kommer…..
Til top Vis Gekkofinger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gekkofinger
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2762
Sendt: 12 Juli 2021 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

NEPaudio skrev:
Hej Kaj Tak, men hvorfor er der så forhandlere, som gør et stort nummer ud af dette? Lyder de
ikke bare lidt hen i retning af rør? Hvad ville du selv vælge af forstærker til et par ProAc Response D48 hvis du
ønskede en neutral og lidt varm lyd?

Jeg ville vælge den største af mine senest konstruerede forstærkere klasse AB med 2x20 bipolare effektransistorer i
hver kanal 2x550W/6,6 Ohm/2x1000W/3,3Ohm. (Klik på WWW ikonet i mit indlæg)
Og til det første - et stort nummer - det skal du spørge forhandleren om årsagen til. Med mindre han brygger videre
på det jeg skrev i mit forrige indlæg. Fabrikaternes fortælling omkring FET typer som afløser for rør med angivelig den
samme lyd. Og endelig behovet for at tilpasse sælgerens fortælling til varelageret med forhåbentlig indgående
kendskab til højttalernes egenskaber.
Sidst men ikke mindst den kendsgerning at du ikke kommer ud af stedet i dit valg ved fortsat at spørge ind til hvad
andre mener. Du skal ud og lytte og træffe dine egne valg. Som vi alle på et tidspunkt har erkendt nødvendigt.
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 
NEPaudio
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Maj 2021
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 50
Sendt: 12 Juli 2021 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Gekkofinger skrev:
Der er jo en jungle du bevæger dig ud i! Du har et budget langt over hvad jeg spenderer på hi-fi må jeg sige. Hos mig er Less is more stilen gennemgående. Har dog være en del rør ting igennem. Det kan noget, men det kan feks. Klasse A også. Hos mig er en kombi min stil. Det jeg har oplevet er, at rør har en lækker rumgengivelse og sovs for øregangene sound. Dog er bunden ikke altid som på en god trans. Dette er meget generaliserende og baseret på min højtalere og det jeg kan lide. Så for nyligt en brugt kineser klasse A klump på 80 watt til 3000. Jeg vil helt sikker prøve noget rør brugt og andre brugt. Der er super tilbud der ude, og det
kan sælges igen, oftes uden tab og nogle gange med det modsatte. Du gør det super rigtige; søger erfaringer og skal prøve af. Og mød evt op i Slagelse i august hvor nogle af os kommer…..

Hej Gekko

Du opfordrer mig til at købe en brugt rørforstærker. Og afteste den. Evt sælge den hvis jeg ikke bryder mig om den. Og det er vel egentlig et meget godt råd, problemet er blot, at jeg ikke så meget er elektriker-typen, der aftester. På dét punkt er jeg doven. Jeg er til gengæld langt mere typen, der undersøger og analyserer i en (ingeniør-agtig) uendelighed. Og handler når jeg føler mig overbevist. Ja, det kan man så komme til at brænde neglene på. Men på denne måde burde jeg ende op med i hvert fald én eller anden form for kvalitet. Jeg har gennemtærsket YouTube- tests samt div anbefalinger

Jeg er nu i min søgen på et gulvhøjttalersæt nået ned på ca 4 gulv højttalere. I morgen skal jeg lytte på SA Legend 60. Og jeg tager senere i denne uge ud for at lytte på Klipsch tilsammen med 2 andre højttalere. Jeg har en markant mistanke om, at Klipsch måske kunne overraske, og også selv om de 3 øvrige deltageres specs umiddelbart ser bedre ud. Vil jeg komme til at savne noget, hvis mit valg ender op på Klipsch ?

Jeg ved ikke rigtig hvorfor Klipsch i dén grad skaber kult, men jeg ser rigtig meget frem til de 6 timers køretur og en overnatning. Jeg ville gerne have lyttet på Klipsch Cornwall i et godt setup.

Når det gælder forstærkeren, så har jeg nu været i en mosfet blindgyde. Virker det til. Jeg undrer mig stadig over, at jeg i mange år har haft en Harman Kardon forstærker og at den aldrig har skabt problemer. Nu her skal jeg så pludselig til at forholde mig til amp klasser. Og det virker bestemt, som om der er mange der elsker rør.

Jeg har fået nogle råd om konkrete amp-brands fx NAIM, Rotel, Nad, Unison og et par mere. Jeg kunne jo starte med at tilslutte til min eksisterende forstærker. Gad vide om den ikke virker...

Jeg forestiller mig, i skrivende stund, at jeg bliver nødt til at afteste måske 2 eller 3 forskellige amps tilsammen med de højttalere, jeg vælger til sidst.

Jeg synes stadig, at dette er en meget lang rejse. For lang.

Der mangler et website med uvildige "gode råd" samt 1-2 test-lokationer (fx i trekantområdet og midt på Sjælland fx i Køge). Disse burde være betalt af alle producenter/forhandlere og med muligheden for en vis bruger-betaling. Det var da en idé.

Gekko, hvor kan jeg læse mere om august-arrangementet ?

�������9 342; 



__________________
Niels
Til top Vis NEPaudio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NEPaudio
 
NEPaudio
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Maj 2021
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 50
Sendt: 12 Juli 2021 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Kaj. skrev:
NEPaudio skrev:
Hej Kaj Tak, men hvorfor er der så forhandlere, som gør et stort nummer ud af dette? Lyder de ikke bare lidt hen i retning af rør? Hvad ville du selv vælge af
forstærker til et par ProAc Response D48 hvis du ønskede en neutral og lidt varm lyd?

Jeg ville vælge den største af mine senest konstruerede forstærkere klasse AB med 2x20 bipolare effektransistorer i hver kanal 2x550W/6,6 Ohm/2x1000W/3,3Ohm. (Klik på WWW ikonet i mit indlæg) Og til det første - et stort nummer - det skal du spørge forhandleren om årsagen til. Med mindre han brygger videre på det jeg skrev i mit forrige indlæg. Fabrikaternes fortælling omkring FET typer som afløser for rør med angivelig den samme lyd. Og endelig behovet for at tilpasse sælgerens fortælling til varelageret med forhåbentlig indgående kendskab til højttalernes egenskaber. Sidst men ikke mindst den kendsgerning at du ikke kommer ud af stedet i dit valg ved fortsat at spørge ind til hvad andre mener. Du skal ud og lytte og træffe dine egne valg. Som vi alle på et tidspunkt har erkendt nødvendigt.

Jeg lytter skam og har efterhånden været en del steder i kongeriget Danmark.

Det er iøvrigt også pudsigt at forhandleren i dén grad undgår rør.

Nå, nok for nu.

God nat.



__________________
Niels
Til top Vis NEPaudio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NEPaudio
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 13 Juli 2021 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

Alle kvalitetsforstærkere vil lyde godt (lige godt?). En god equalizer kan derimod ofte gøre underværker
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
hcpowerinc
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget valg!

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 385
Sendt: 13 Juli 2021 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:
En god equalizer kan derimod ofte gøre underværker

Uhhh den var giftig Noget jeg ikke selv kunne finde på, så hellere den rene vare. Men hver
mand sin smag, også med EQ

__________________
Amodded // Acurus & Aragon rebuild and modifications
Til top Vis hcpowerinc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hcpowerinc
 
hcpowerinc
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget valg!

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 385
Sendt: 13 Juli 2021 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

NEPaudio skrev:


Jeg lytter skam og har efterhånden været en del steder i kongeriget Danmark. Det er iøvrigt også
pudsigt at forhandleren i dén grad undgår rør. Nå, nok for nu. God nat.


Rør er i dag en niche, og nok mere for de få end flertallet. At rør bliver blandet sammen med diverse
konstruktioner, skal og bør tages med et gram salt, og mere med salg for øje. Der er flere herinde
som alt andet lige har mere styr på teorierne bag end jeg, men det sker da jeg svinger en
loddekolbe. Selv på en given konstruktion er der et utal af muligheder for at ændre denne
klangmæssigt, og det er jf mine øre både på bredden, neutraliteten af enheden og en lang række af
andre aspekter. Dette kan forgå ved så lidt som 100ohms afvigelse fra originalen på en 22kohm
modstand, hvis denne har reel eller større indflydelse end antaget. Dette er lært ved fri leg, og jeg
tager gerne tæsk for min iagttagelse Derfor gad jeg da godt bygge en ren N-channel FET
forstærker, men er det løsningen når variablerne er som givet?
Der er en vej frem, og det er rum, højttalere og preferencer. Forstærkeren er sidste led i fødekæden
inden gengiveren (højttalere), og den enhed jeg finder mest vigtig blandt de elektroniske enheder i
mellem: enten som sidste krydderi, eller som den neutrale formidler.

Valget er dit alene

__________________
Amodded // Acurus & Aragon rebuild and modifications
Til top Vis hcpowerinc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hcpowerinc
 

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes