Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 17:37   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Reparation af hifi? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Justin Case
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Maj 2015
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 271
Sendt: 12 Maj 2021 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Jeg er nogle gange lidt i tvivl om, hvor jeg skal henvende mig, når jeg skal have repareret hifi-udstyr.

Det er selvfølgeligt oplagt at henvende sig til forhandleren, hvis der stadig er garanti på apparatet. Men nogle gange er forhandleren ophørt med at eksistere. Eller de forhandler ikke længere det pågældende mærke. Er der værksteder, der påtager sig, at servicere alt hifi-udstyr?

Eller skal noget udstyr sendes til den eventuelle udenlandske producent? Har oplevet, at et apparat ikke kunne repareres, fordi en underleverandør nægtede at levere en elektronik komponent. Noget udstyr er så billigt, at det ikke kan betale sig, at lade det reparere, mens mere kostbare ting måske blot skal have skiftet en dims til en tusse.

Håber at nogen kan kaste lys over dette emne

Til top Vis Justin Case's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Justin Case
 
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2286
Sendt: 12 Maj 2021 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Sound2Vision i Viborg kan anbefales, de reparerer vist nærmest alt, og har kun gode erfaringer derfra
Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted
 
gurup
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 240
Sendt: 12 Maj 2021 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Prøv og spørg Henrik Pedersen, Arnborg Special Service
Til top Vis gurup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gurup
 
Justin Case
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Maj 2015
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 271
Sendt: 13 Maj 2021 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Man skulle synes, der måtte være flere, der kan bidrage til dette emne
Til top Vis Justin Case's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Justin Case
 
gabetta
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Februar 2014
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 345
Sendt: 13 Maj 2021 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

I tvivl hvordan? Som du nævner er det først til den forhandler hvor apparatet er købt. Selv hvis de ikke længere forhandler mærket skal de
honorere service indenfor garanti. Derefter kan du henvende dig til en eventuel ny forhandler, hvis der ikke er nogen kan du tage kontakt til
producenten og forhøre dig hvad du skal gøre.

Alle værksteder vil sandsynligvis gerne servicere, men naturligvis mod betaling, enten fra producenten (indenfor garanti) eller fra dig
(udenfor garanti). Om de så kan skaffe specielle dele er en anden sag.

Det lyder dog mere til at du er utilfreds med en sag og forsøger at finde et udsagn der kan bekræfte dig i at du er blevet uretfærdigt
behandlet når du skriver "Håber at nogen kan kaste lys over dette emne"?
Til top Vis gabetta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gabetta
 
mulle
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 December 2016
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 120
Sendt: 13 Maj 2021 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Justin Case!
Måske du kan berette flg.: Hvor skal værkstedet ligge, vil du cykle derhen eller kan du bruge et postfirma?
Værkstedet dumbo foreslår, kender jeg ikke, men har kun hørt det positivt omtalt.
Der findes givet en del "private værksteder", men her skal man kende nogen, der kender nogen, der kender nogen.
Til top Vis mulle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mulle
 
Justin Case
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Maj 2015
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 271
Sendt: 13 Maj 2021 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

gabetta: Jeg har ikke nogen aktuel sag. Jeg spekulerer lidt på om et "tilfældigt" værksted kan finde på at bruge ringere komponenter ved en reparation,
end dem den originale producent har anvendt? Eller kan man regne med, at de fremskaffer originale komponenter, hvis muligt.
Til top Vis Justin Case's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Justin Case
 
Justin Case
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Maj 2015
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 271
Sendt: 13 Maj 2021 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

mulle skrev:
Justin Case!
Måske du kan berette flg.: Hvor skal værkstedet ligge, vil du cykle derhen eller kan du bruge et postfirma?
Værkstedet dumbo foreslår, kender jeg ikke, men har kun hørt det positivt omtalt.
Der findes givet en del "private værksteder", men her skal man kende nogen, der kender nogen, der kender nogen.


Jeg kører gerne langt for at få et kostbart apparat repareret. Jeg har netop lagt spørgsmålet ud på sitet for at høre fra "nogen, der kender nogen - det
være sig private eller offentligt tilgængelige værksteder. Lige nu lyder det som om, man skal være medlem af en hemmelig klub for at få noget repareret.
Til top Vis Justin Case's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Justin Case
 
mulle
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 December 2016
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 120
Sendt: 13 Maj 2021 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Du kan være heldig at få en PB her fra forum uden at være medlem af en hemmelig sekt.
De fleste hjemmemekanikere lever dog af forskellige grunde bedst i "skyggen".
Til top Vis mulle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mulle
 
7100Vejle
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2018
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 333
Sendt: 14 Maj 2021 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

Justin Case skrev:
mulle skrev:
Justin Case!
Måske du kan berette flg.: Hvor skal værkstedet ligge, vil du cykle derhen eller kan du bruge et postfirma?
Værkstedet dumbo foreslår, kender jeg ikke, men har kun hørt det positivt omtalt.
Der findes givet en del "private værksteder", men her skal man kende nogen, der kender nogen, der kender nogen.


Jeg kører gerne langt for at få et kostbart apparat repareret. Jeg har netop lagt spørgsmålet ud på sitet for at høre fra "nogen, der kender nogen - det være sig private eller offentligt tilgængelige værksteder. Lige nu lyder det som om, man skal være medlem af en hemmelig klub for at få noget repareret.


Hvis jeg havde et "Kostbart" apparat, ville jeg kontakte producenten. Så vidt jeg ved, kan man ved f.eks ARC købe de komponenter, der skal udskiftes. Du kunne jo også prøve at ringe til værkstedet, og spørge hvordan de udfører jobbet.
Til top Vis 7100Vejle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 7100Vejle
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes