Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. april 2024 | 12:13   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Qobuz og nu jitter? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hcpowerinc
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget valg!

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 385
Sendt: 20 April 2021 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Efter tråden om "MQA-test" ville jeg dykke lidt mere ned i Qobuz, trods jeg savner et par kunstnere,
hvilket overvejende har holdt mig til Tidal..
Anyway, hvis jeg indstiller lyden til maximalt 24bit/96kHz i Qobuz-appen som mit udstyr kan
(Sudgen Audio DAC-4 og Chromecast Audio via optisk), så oplever jeg ved nogle numre for første
gang kliklyde (jitter??).... Er volumen lav fra cast-enheden går det næsten helt galt i nogle numre,
men reduceres voldsomt eller helt væk ved fuld volume. Er det Chromecast der skal skiftes ud, eller
hvad tænker I?

Mvh

__________________
Amodded // Acurus & Aragon rebuild and modifications
Til top Vis hcpowerinc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hcpowerinc
 
skumflum
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Marts 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 557
Sendt: 21 April 2021 kl. 06:48 | IP-adresse registreret  

Det er ikke Jitter men nok nærmere drop outs. 24/96 er den øvre grænse for optisk, kan du evt. prøve coax kabel? Du kunne
også prøve at rense enderne med noget alkohol. Jitter er timings problemer, altså at samples ikke kommer i helt rigtig hastighed,
men det er sjældent hørbart på den måde
Til top Vis skumflum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skumflum
 
hcpowerinc
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget valg!

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 385
Sendt: 21 April 2021 kl. 08:04 | IP-adresse registreret  

Tror du har ret. Chromecast tillader desværre ikke andre kabler til højere nitrates, men jeg kan prøve at sætte min laptop til i aften

__________________
Amodded // Acurus & Aragon rebuild and modifications
Til top Vis hcpowerinc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hcpowerinc
 
rasserfanten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juni 2015
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 61
Sendt: 21 April 2021 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Oplever det samme i 24/192 hvor der er små udfald og lidt knas, spiller helt fint i 24/96. Spiller på en Lyngdorf TDAI 1120. Må dog sige at
qobuz lyder langt bedre en spotify, deres app syntes jeg ikke er så stabil og kan ikke få den til at spille gapless playback over cromecast.
Men lydkvaliteten er virkelig god.
Til top Vis rasserfanten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rasserfanten
 
Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2173
Sendt: 21 April 2021 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Undskyld til trådstarter, men skal lige spørge Rasserfanten,

Jeg har også en TDAI-1120 og kører Qobus fra ipad, men den bliver ikke andet end CD-formatet. Hvordan gør du?

mvh. Asger
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury
 
rasserfanten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juni 2015
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 61
Sendt: 21 April 2021 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Hej Asger
Fra min Mac kan jeg bruge 24/192, fra iphone kan jeg kører 24/96. Har du sat appen op til at køre i højere opløsning?
Hvis ikke så prøv med Mconnect lite, den er gratis og kan kører over upnp, syntes dog ikke den er så stabil og slå endelig "streaming
players can control volume" fra i streaming setup i lyngdorf webinterface, hvis altså du skal prøve Mconnect, hos mig fyret den max op til
+12... Det er fandme højt, sikke et chok..! Prøver nu med Roon, det er virkeligt et lækker stykke software, bare ærgerligt at Roon core skal
køre på en computer og nok også overkill til kun at køre Qobuz. Nogen der kender et alternativ til upnp streaming som kan køre uden
"core"?
Til top Vis rasserfanten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rasserfanten
 
rasserfanten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juni 2015
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 61
Sendt: 21 April 2021 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

Har lige testet 24/192 fra Qobuz via Roon, oplever ikke nogle problemer, så det kan være chromecast der har problemer.
Til top Vis rasserfanten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rasserfanten
 
Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2173
Sendt: 21 April 2021 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

rasserfanten skrev:
Hej Asger
Fra min Mac kan jeg bruge 24/192, fra iphone kan jeg kører 24/96. Har du sat appen op til at køre i højere opløsning?
Hvis ikke så prøv med Mconnect lite, den er gratis og kan kører over upnp, syntes dog ikke den er så stabil og slå endelig
"streaming
players can control volume" fra i streaming setup i lyngdorf webinterface, hvis altså du skal prøve Mconnect, hos mig fyret den
max op til
+12... Det er fandme højt, sikke et chok..! Prøver nu med Roon, det er virkeligt et lækker stykke software, bare ærgerligt at
Roon core skal
køre på en computer og nok også overkill til kun at køre Qobuz. Nogen der kender et alternativ til upnp streaming som kan køre
uden
"core"?

Så fik jeg det til at virke og nu blander jeg mig udenom tråden, sorry til Rasser :)
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury
 
Dyrholm
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Dyrholm Design Audio

Bruger siden: 15 November 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 51
Sendt: 21 April 2021 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

Kan kun anbefale at bruge Audirvana til Tidal og Qobus. Bruger det på en kraftig modificeret Mac Mini. Kan også køre på PC.
Det kører helt problemfrit, og med fjernbetjening til I-Pad, Android osv.
Lyden er meget bedre end Tidal og Qobus apps alene.
Og endnu engang Qobus 24 bit filer lyder bedre end Tidals MQA filer, (hos mig) som jeg ellers var fint tilfreds med før.

__________________
John Dyrholm
Til top Vis Dyrholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dyrholm Besøg Dyrholm's Websted
 
hcpowerinc
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget valg!

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 385
Sendt: 21 April 2021 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:
Undskyld til trådstarter, men skal lige spørge Rasserfanten, Jeg har også en
TDAI-1120 og kører Qobus fra ipad, men den bliver ikke andet end CD-formatet. Hvordan gør du?
mvh. Asger

Kan forestille mig at Apples Airplay kan skabe lidt problemer. Andre kan sikkert kommentere om jeg
rammer skævt

Mvh

__________________
Amodded // Acurus & Aragon rebuild and modifications
Til top Vis hcpowerinc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hcpowerinc
 
danish-analog
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Hifishark/Dacapo Audio

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 130
Sendt: 05 Maj 2021 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Jeg tester også Qobuz pt. som afløser for Tidal. Jeg streamer fra mobil app via både Chromecast Audio og en Chromecast 3.

Når man læser på Qobuz's hjemmeside, så skriver de at CC Audio er bedre en Chromecast da den sidste er begrænset til 16/44 pga billede gennem HDMI kablet og CC Audio kan køre 24/96.

Men jeg kan se på både app og min Parasound DAC2000 at jeg kan streame 24/48 (48 kHz er max for min gamle men lækre DAC) gennem den almindelig Chromecast. Jeg har også lige lille "jitter hik" det første sekund jeg sætter igang på 24 bit, men ellers iingen problem via Chromecast.

Når jeg prøver at streame 24 bit gennem CC Audio så vil den slet ikke det og afbryder signalet. Når jeg skifter kvaliteten tilbage til "CD" så er der ingen problem?

Nogen der kan kloge sig på det?

I øvrigt er det subjektive indtryk her hos mig, at Qobuz lyder lidt bedre en Tidal. Mere krop, bredere lydbillede, mere definition og mindre "lyttetræthedsfornemmelse".

Hvis jeg skal lave min egen tråd med dette spørgsmål gør jeg det, men tænker umiddelbart det ligger i forlængelse af det problem som trådstaeren også har.
Til top Vis danish-analog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af danish-analog
 
itjf
Lukket konto
Lukket konto

Eget valg!

Bruger siden: 13 Oktober 2013
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 147
Sendt: 05 Maj 2021 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige testet Qobuz i 14 dage. Streamer via Android app til CC Audio via lysleder kabel og kablet LAN. Det fungerer perfekt med CD-kvalitet, ved
24/96 kommer der dropouts, 24/192 duer slet ikke.
Når jeg har afspillet en udgivelse (LP), kommer der en lille "bøvs" med 1-2 sekunders afspilning af et nummer.
Har tidligere haft Tidal og Telmore Musik.
Er gået tilbage til Telmore, da prisen er god (er inkluderet i mit abonnement). Jeg synes kr. 200,- pr. md. er for dyrt.
Til top Vis itjf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af itjf
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6261
Sendt: 05 Maj 2021 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg også hentet Qobus...... første gang en måneds gratis abonnement.
Lyttede lidt på kendt musik i går og i dag, og må indrømme, at det overgår langt mine forventninger ift. Tidal.
USB fra PC via Qobus app´en ind i SMSL M-400.
Alle bitrater incl. 24/192 går fejlfrit igennem, så overvejer kraftigt at ta´ dem op på deres 1.799,99 kr. tilbud
for et års abonnement.

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Jack Gellert
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Februar 2020
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 20
Sendt: 05 Maj 2021 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Er der ikke noget med at Chromecast ikke er god til højt opløste filer?
Til top Vis Jack Gellert's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jack Gellert
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes