Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. april 2024 | 00:14   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: AKG K1000 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Max.H
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2011
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 419
Sendt: 18 Marts 2021 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Jeg læste en artikel om disse hovedtelefoner. De sidder lidt udenfor ørerne, og da jeg aldrig har fundet et par hovedtelefoner jeg har kunnet finde mig i at bære, tænkte jeg at disse måske var noget for mig,men da de er fra halvfemserne er de nok ikke lette at skaffe.Men er der ikke andre der har kopieret ideen og lavet noget tilsvarende ?


__________________

Elsker ironi Og hader pral
Jeg har egentlig aldrig lyttet til et kabel der lød dårligt
Til top Vis Max.H's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Max.H
 
Prinds
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Januar 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 159
Sendt: 18 Marts 2021 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

Hej Max,

Jeg har haft et par K1000 (de blev solgt til en gut i Kina for en ublu høj pris for 5-6 år siden), og de var udpræget en "acquired
taste" - forstået på den måde at de havde en fremragende lyd når man havde fundet den perfekte vinkling i forhold til ørerne
(kopperne på K1000'eren kunne drejes). Desværre var ulempen at de jo reelt set (meget simpelt formuleret) var et par højttalere
placeret meget tæt på ørerne - og dermed særdeles åbne og hørbare for andre personer i nærheden... Så det var i høj grad et par
"egoist hovedtelefoner", som var bedst egnet til lytning uden familien i nærheden.
Desuden sad de efter min mening lidt løst på hovedet, idet de jo ikke sluttede om ørerne (de havde kun en pude over kopperne
som støttede mod kraniet lige over ørerne). De de ikke trykkede på øret havde jeg også en tendens til at glemme at jeg havde dem
på - med deraf følgende kabel-problemer når jeg rejser mig efter en kop kaffe :-)

Jeg har ikke set andre producenter lave en løsning á la K1000- men jeg skal da ikke udelukke at de findes. K1000 var ret dyr i sin
tid, så du skal nok lede i high-end segmentet hvis du vil finde nogle med tilsvarende god lyd.

Mvh
Prinds

Til top Vis Prinds's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Prinds
 
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2499
Sendt: 18 Marts 2021 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft 4 sæt k1000, forskellige generationer, sort og alm farvet kasse.

K1000 er meget specielle og der er reelt ingen der har taget konceptet til sig. Det skyldes flere ting.
For det første sad de aldrig rigtigt godt på hovedet - de sad der, men noget mere løst end alm hovedtelefoner, så fine til en lænestol men ikke så
meget hvis du ville bruge dem ved computeren.
De isolerede slet ikke og lod alle høre med - man kan sige det samme om grado, men i praksis var de som højtalere.
De var ikke særligt robuste, jeg har lavet en del hovedtelefoner, og lige k1000 kunne gå i stykker på 1000 måder...

Hvis du overvejer k1000 skal du være obs på at de reelt kræver en meget specielt og stærk forstærker. De var nådesløse overfor støj og dårlige
indspillinger. Jeg bruge i sin tid en Red wine audio, batteribaseret forstærler for at få en sort baggrund og nok power. Så et sæt k1000 koster relt
det samme som et ret godt sæt dynaudio højtalere :D
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino
 
Max.H
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2011
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 419
Sendt: 18 Marts 2021 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Takker for info


__________________

Elsker ironi Og hader pral
Jeg har egentlig aldrig lyttet til et kabel der lød dårligt
Til top Vis Max.H's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Max.H
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes