Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. april 2024 | 16:26   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Airplay bedre end analog? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Frandsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 594
Sendt: 14 Marts 2021 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

Hej
Jeg fiflede lidt med nyt wifi setup og kom til at afspille TIDAL via AirPlay til min marantz sr5011 receiver. Normalt streamer jeg
TIDAL via bluesound node analogt til marantz receiveren. Begge i “pure Audio mode” med en xtz egde icepower forstærker og
xtz dividere 100.33. Det lød MARKANT bedre via AirPlay, sågar min kæreste kunne høre forskel.

Er nogen bud på det?
Til top Vis Frandsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frandsen
 
Lars Nielsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Diyhifi.dk

Bruger siden: 07 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 257
Sendt: 14 Marts 2021 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Bluesound Node2 er en billig streamer, som har en dårlig analog lydudgang. Når du bruger Airplay kommer signalet digitalt ind i din Marantz receiver, og du bruger den indbyggede DAC som er tilpasset de øvrige kredsløb. Har du overvejet at forbinde din Bluesound med et digital kabel til din receiver?

__________________
MVH

Lars Nielsen
Til top Vis Lars Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lars Nielsen Besøg Lars Nielsen's Websted
 
Frandsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 594
Sendt: 14 Marts 2021 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Hej Lars. Nej det har jeg ikke overvejet, jeg troede de analoge var gode og har købt gode phono kabler. Hvad vil du anbefale jeg
gør?
Til top Vis Frandsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frandsen
 
Frandsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 594
Sendt: 15 Marts 2021 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

så jeg skal køre enten optisk eller coax. Så langt så godt. Er der forskel på disse udgange kvalitetsmæssigt? jeg vil jo gerne kunne hive MQA ud
af TIDAL nu når jeg har grejet til det.
Til top Vis Frandsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frandsen
 
Frandsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 594
Sendt: 15 Marts 2021 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

for vi er da enige om at DAC'en i Bluesounden er bedre end den i Marantz'en?
Til top Vis Frandsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frandsen
 
Lars Nielsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Diyhifi.dk

Bruger siden: 07 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 257
Sendt: 15 Marts 2021 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

Frandsen skrev:
Hej Lars. Nej det har jeg ikke overvejet, jeg troede de analoge var gode og har købt gode phono kabler. Hvad vil du
anbefale jeg
gør?


Jeg tror ikke jeg helt forstår dit setup. Hvorfor bruger du en surround receiver som forforstærker? En Bluesound kan fungere som
forforstærker, og kobles direkte til en effektforstærker.. (Pas på med volumen!).

Hvis det er sådan at det lyder bedst når du laver Airplay direkte til din surround receiver, så er det fordi at DACen i surround receiveren lyder
bedst. I det tilfælde skal du forbinde din Bluesound med et digitalt RCA kabel til en digital indgang på surround receiveren. Tjek at volume
på Bluesound er på 100% eller er sat til "fast lydstyrke".



__________________
MVH

Lars Nielsen
Til top Vis Lars Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lars Nielsen Besøg Lars Nielsen's Websted
 
Lars Nielsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Diyhifi.dk

Bruger siden: 07 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 257
Sendt: 15 Marts 2021 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

Frandsen skrev:
så jeg skal køre enten optisk eller coax. Så langt så godt. Er der forskel på disse udgange kvalitetsmæssigt? jeg vil jo
gerne kunne hive MQA ud
af TIDAL nu når jeg har grejet til det.


Brug altid RCA eller Coax, aldrig optisk. Din surround receiver er ikke MQA kompatibel, men Bluesound'en vil sende MQA ud i op til 24/96,
hvis den forbindes til den digitale RCA indgang på receiveren. Det er rigelig fint til brug af Tidal.



__________________
MVH

Lars Nielsen
Til top Vis Lars Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lars Nielsen Besøg Lars Nielsen's Websted
 
Lars Nielsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Diyhifi.dk

Bruger siden: 07 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 257
Sendt: 15 Marts 2021 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

Frandsen skrev:
for vi er da enige om at DAC'en i Bluesounden er bedre end den i Marantz'en?


Nej, det er den jo netop ikke hvis det lyder bedst når du laver Airplay direkte til surround receiveren.


__________________
MVH

Lars Nielsen
Til top Vis Lars Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lars Nielsen Besøg Lars Nielsen's Websted
 
Frandsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 594
Sendt: 15 Marts 2021 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

jeg troede det var afhængigt af udgangene man brugte og at de digitale udgange var bedst
Til top Vis Frandsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frandsen
 
Frandsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 594
Sendt: 15 Marts 2021 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

Lars Nielsen skrev:
Frandsen skrev:
så jeg skal køre enten optisk eller coax. Så langt så godt. Er der forskel på disse udgange kvalitetsmæssigt? jeg vil jo gerne kunne hive MQA ud
af TIDAL nu når jeg har grejet til det.


Brug altid RCA eller Coax, aldrig optisk. Din surround receiver er ikke MQA kompatibel, men Bluesound'en vil sende MQA ud i op til 24/96, hvis den forbindes til den digitale RCA indgang på receiveren. Det er rigelig fint til brug af Tidal.


OK fint det må prøves. ellers er der ikke meget fidus i blue-sounden
Til top Vis Frandsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frandsen
 
Frandsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 594
Sendt: 15 Marts 2021 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Lars Nielsen skrev:
Frandsen skrev:
Hej Lars. Nej det har jeg ikke overvejet, jeg troede de analoge var gode og har købt gode phono kabler. Hvad vil du anbefale jeg gør?


Jeg tror ikke jeg helt forstår dit setup. Hvorfor bruger du en surround receiver som forforstærker? En Bluesound kan fungere som forforstærker, og kobles direkte til en effektforstærker.. (Pas på med volumen!).

Hvis det er sådan at det lyder bedst når du laver Airplay direkte til din surround receiver, så er det fordi at DACen i surround receiveren lyder bedst. I det tilfælde skal du forbinde din Bluesound med et digitalt RCA kabel til en digital indgang på surround receiveren. Tjek at volume på Bluesound er på 100% eller er sat til "fast lydstyrke".

jeg har et surround setup og bruger det også til musik. Heraf tænkte jeg at bluesounden var god til at få bedre musik-lyd og MQA hevet ud af TIDAL. jeg er med på det ikke er optimalt at bruge surround recieveren som forforstærker men det kommer jeg ikke udenom. Men jeg tænkte jeg kunne by-passe surround receiver ved at bruge "pure audio" mode og så få signalet fra bulesounden

Til top Vis Frandsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frandsen
 
yahooboy
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Maj 2009
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 113
Sendt: 15 Marts 2021 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Lars Nielsen skrev:
Brug altid RCA eller Coax, aldrig optisk. Din surround receiver er ikke MQA kompatibel, men Bluesound'en vil sende MQA ud i op til 24/96, hvis den forbindes til den digitale RCA indgang på receiveren. Det er rigelig fint til brug af Tidal.


Der er nu kun tale om 17/48 som er opsamlet sammen med 12 dB ekstra støj
Til top Vis yahooboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yahooboy
 
Lars Nielsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Diyhifi.dk

Bruger siden: 07 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 257
Sendt: 16 Marts 2021 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

Min DAC siger at den modtager et 24/96 signal fra Tidal MQA. Ved godt at der er mange negative teorier om MQA, men der findes også flere MQA formatter, og mit indtryk er at folk blander det hele sammen. Prøv i stedet at lytte på det..

__________________
MVH

Lars Nielsen
Til top Vis Lars Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lars Nielsen Besøg Lars Nielsen's Websted
 
yahooboy
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Maj 2009
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 113
Sendt: 16 Marts 2021 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Der er vel ikke tale om negative teorier når det dels er oplyst af Bob Sturart (CEO MQA) og det ligeledes kan måles? Personligt ville jeg ikke købe/benytte mig af produkter fra firmaer som ikke står ved sandheden.
Til top Vis yahooboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yahooboy
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes