Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. april 2024 | 05:22   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Modstand? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
7100Vejle
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2018
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 336
Sendt: 04 Marts 2021 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Kaj. skrev:
En meget simpel konstruktion hvor formålet med modstandene er at fjerne støj fra ensretter og transformator.
Modstands- og kondensatorværdierne er overraskende lave, hvis formålet med opstillingen er at reducere ripple.
Men støjbidrag fra modstandene er i kraft af deres lave værdier kun af akademisk betydning.
En almindelig god metalfilmsmodstand vil kunne løse opgaven til perfektion i forhold til oplægget.
Det der bekymrer mig er at tidskonstanterne for komponenterne befinder sig i oppe i det hørbare område.
Med deraf resulterende indflydelse på gengivelsen. Igen afhængig af forstærkerkonstruktionen den forsyner med strøm.


Det der bekymrer mig er at tidskonstanterne for komponenterne befinder sig i oppe i det hørbare område.
Med deraf resulterende indflydelse på gengivelsen.

Hvad har tau med lyden at gøre?
Konstruktionen skal levere spænding til gløden på et rør.
Til top Vis 7100Vejle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 7100Vejle
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2744
Sendt: 04 Marts 2021 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

Jamen der ser ser du hvor vigtigt det er med et komplet diagram, så man har den fulde sammenhæng en efterspurgt komponent skal anvendes.
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6261
Sendt: 04 Marts 2021 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Ja... å viser det sig sør´me, at modstanden IKKE sidder i signalvejen

7806 eller 7812, alt efter glød, afkoblet med 2 lytter og 2 små kondensatorer. Det har virket fint i årevis og blir stadig brugt.

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
7100Vejle
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2018
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 336
Sendt: 04 Marts 2021 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Kaj. skrev:
Jamen der ser ser du hvor vigtigt det er med et komplet diagram, så man har den fulde sammenhæng en efterspurgt komponent skal anvendes.

Jeg ved du forsøger at hjælpe så godt du kan. Men jeg har tit svært ved at forstå hvad du mener, når du skriver. Kan du forklare hvordan tau påvirker lyden? Og er formlen ikke R X C?

Til top Vis 7100Vejle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 7100Vejle
 
Lars Nielsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Diyhifi.dk

Bruger siden: 07 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 257
Sendt: 04 Marts 2021 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

Mikkel G skrev:

For mange hifi-spøgelser...



Strømforsyningen er altid en del af signal vejen, det er almindelig lavpraktisk elektronik teori



__________________
MVH

Lars Nielsen
Til top Vis Lars Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lars Nielsen Besøg Lars Nielsen's Websted
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6261
Sendt: 04 Marts 2021 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

tonadoen skrev:
Mikkel G skrev:
tonadoen skrev:
Strømforsyningen er en del af signalvejen og det bliver ikke anderledes selvom du skriver med stort, i princippet ligger alt i et apparat som en stor paralleforbindelse Ac/signalmæssigt... 

Nej, signalet løber ikke gennem strømforsyningen... strømmen løber kun en vej, så signalet løber ikke med tilbage i forsyningen!

Og Gige glemmer meget hurtigt samme tråd/link hvor Jenslyd forklarer det :

http://hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=107872&PN=1 &TPN=1



Sikken en personlighedsspaltning
Var det ikke nemmere at referere til dig selv?? Det er vist ikke skjult for nogen,
at Tonadoen (staves Tornado), Jens lyd og Lydjørgen er en og samme person



__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4535
Sendt: 04 Marts 2021 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

 

__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Tonni
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1000
Sendt: 04 Marts 2021 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Og når nu vi har konstateret, at modstandene sidder i forsyningen til en glød, så brug endelig de metalfilmmodstande... ;)


__________________
Bare det GLØDER...
Til top Vis Tonni's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tonni
 
tonadoen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tager en pause...

Bruger siden: 20 December 2020
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 21
Sendt: 05 Marts 2021 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

Tonni skrev:
Og når nu vi har konstateret, at modstandene sidder i forsyningen til en glød, så brug endelig de metalfilmmodstande... ;)


Så simpelt er det desværre ikke både efter min og mange Diy udøvere og professionelles erfaring, konstruktionen af glød-spændingen har betydning for lyden ,skal den være reguleret, simpelt ensrettet som her , eller AC osv. mange spørgsmål er oppe og vende og ikke uden grund. fordi de enkelte løsningerne alle vil give en egen lydsignatur lige som de komponenter(de konstruktioner) som realiserer selve konstruktionen vil gøre.

Gløden sider stadigvæk i den store paralle forbindelse som alle komponenter udgør i forhold til 230AC og gløden har fat i signalvejen via den kondensator som er mellem glød og katode plus glød-kredsløbet altid vil have har fat i nul på en eller måde.

Lydsignatur overføres efter min og andres erfaring både via kapacitet, induktion og naturligvis via et kabel/ledning og er uafhængig af impedans strøm og spænding og komponentens elektriske størrelse ( Ohm Farad og Henry ) og måske det mest mærkelige komponentens elektrisk målbare indflydelse kan være stort set nul på det aktuelle kredsløb og alligevel høres lydsignaturen forbavsende tydeligt i output.

Et par eksempler en meget lille kondensator af elektrisk værdi forbindes over en en stor relativ dårlig overførngokondensator og samlet giver det en langt bedre kondensator på en ulogisk og ikke målbar måde, det samme kan ske ved afkoblinger af strømforsyning.

En meget lille vellydende modstand måske 0.56 ohm giver ikke kun en reducering af elektrisk rippel i en simpel strømfosygning men kan også give en tydelig god lydsignatur i output.

En lille vellydende modstand i serie med et dårligt lydende signalkabel, en modstand som er så lille at dens elektriske betydning er ubetydelig ,men dens lydsignatur høres tydeligt på en ulogisk måde i output.

Man kan udtrykke det som at det svageste led i en Hifi kæde ikke altid bestemmer den samlede lyd, altså modsat af det kendte ordsprog som siger at en kæde er ikke stærkere end det svageste led.

Det gør at mange bliver ved og aldrig bliver færdige. alternativet er at man bare ignorerer det "mystiske" og sige kan det ikke måles så eksisterer det ikke, der gør en voksende gruppe specielt på Hifi fora, det er mindre udbredt blandt professionelle de ved der er noget udokumenteret, men taler sjældent om det for det sælger ikke at være uvidende.

I stedet   anprise nogle renhed og dyre eksotiske materialer i annoncer men der er aldrig nogen forklaring eller målinger som viser det skulle være bedre eller anderledes end det mere ordinære og gængse, en anden strategi er såkaldt Pseudo tecno bla bla hvor man siger en maser teknisk og alligevel ingenting, jeg har en smule forståelse for dette , det er ikke rat at skulle indrømme at der er noget som man ikke forstå, jeg kan nu roligt gøre det, jeg har intet at sælges og er derfor ligeglad med hvordan jeg fremstår.

Måske skyldes den voksende gruppe (kabelskeptikere) at vi har fået DSP som sikre god præcis lyd til alle men efter min mening absolut ikke revolutionerende, plus priserne på kabler i nogle tilfælde er blevet helt absurde.

Hi-fi er ikke hvad hver enkelt kan lide , hi-fi gå ud på at frembringe en naturtro kopi af en live-begivenhed , og alt hvad DSP kan gøre har altid været muligt hvis man har taget præcision i Hifi alvorligt og har optimeret dette, men også klangen skal være naturtro og nøjagtig noget som kun kan måles af øre og hjerne og er man ikke bevist om dette så vil man sandsynligvis aldrig opdage disse vigtige nuancer som strider mod al elektriske teori , nogle kan måske ikke høre det alene på grund af dette, så der et par kameler som skal sluge's. Specielt hvis man er teknisk uddannet.
Til top Vis tonadoen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonadoen
 
Tonni
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1000
Sendt: 05 Marts 2021 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Overordnet har du nogen ret. MEN. Når det kommer til gløden, er det mangel på støj/brum det handler om. Og her er metalfilm stadig ganske fremragende.

At du tornadoen (or what ever) så gør hvad du kan, for at overkomplisere dette faktum, risikerer faktisk at give bagslag.

Havde det været mig, der havde spurgt. Ja så var jeg sgisme blevet godt træt, af dine selvsving. Og sikkert være flygtet skrigende!

Ja. Faktisk er det næsten hvad jeg vil gøre. Ikke flygte. Men trække mig, fra yderligere kommentarer...

Jeg håber 7100Vejle får bygget sit apparat. Og bliver godt tilfreds med det!
Så kan han, når det spiller, begynde at woice det ind...




__________________
Bare det GLØDER...
Til top Vis Tonni's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tonni
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6261
Sendt: 05 Marts 2021 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

tonadoen skrev:
Tonni skrev:
Og når nu vi har konstateret, at modstandene sidder i forsyningen til en glød, så brug endelig de metalfilmmodstande... ;)


tonadoen skrev:
Så simpelt er det desværre ikke både efter min og mange Diy udøvere og professionelles erfaring


Referencer til ALLE de personers erfaringer.... Ellers er det jo ikke andet end en løs påstand.

tonadoen skrev:
Gløden sider stadigvæk i den store paralle forbindelse som alle komponenter udgør i forhold til 230AC og gløden har fat i signalvejen via den kondensator som er mellem glød og katode plus glød-kredsløbet altid vil have har fat i nul på en eller måde.


Det er langt fra alle rørkredsløb, der hæver gløden. Typiske linie- eller riaakonstruktioner med en anodespænding på 120 volt og derunder har ikke behov for dette,

[QUOTE=tonadoen]Lydsignatur overføres efter min og andres erfaring både via kapacitet, induktion og naturligvis via et kabel/ledning og er uafhængig af impedans strøm og spænding og komponentens elektriske størrelse ( Ohm Farad og Henry ) og måske det mest mærkelige komponentens elektrisk målbare indflydelse kan være stort set nul på det aktuelle kredsløb og alligevel høres lydsignaturen forbavsende tydeligt i output.

Et par eksempler en meget lille kondensator af elektrisk værdi forbindes over en en stor relativ dårlig overførngokondensator og samlet giver det en langt bedre kondensator på en ulogisk og ikke målbar måde, det samme kan ske ved afkoblinger af strømforsyning.

En meget lille vellydende modstand måske 0.56 ohm giver ikke kun en reducering af elektrisk rippel i en simpel strømfosygning men kan også give en tydelig god lydsignatur i output.

En lille vellydende modstand i serie med et dårligt lydende signalkabel, en modstand som er så lille at dens elektriske betydning er ubetydelig ,men dens lydsignatur høres tydeligt på en ulogisk måde i output.

Man kan udtrykke det som at det svageste led i en Hifi kæde ikke altid bestemmer den samlede lyd, altså modsat af det kendte ordsprog som siger at en kæde er ikke stærkere end det svageste led.

Det gør at mange bliver ved og aldrig bliver færdige. alternativet er at man bare ignorerer det "mystiske" og sige kan det ikke måles så eksisterer det ikke, der gør en voksende gruppe specielt på Hifi fora, det er mindre udbredt blandt professionelle de ved der er noget udokumenteret, men taler sjældent om det for det sælger ikke at være uvidende.

I stedet   anprise nogle renhed og dyre eksotiske materialer i annoncer men der er aldrig nogen forklaring eller målinger som viser det skulle være bedre eller anderledes end det mere ordinære og gængse, en anden strategi er såkaldt Pseudo tecno bla bla hvor man siger en maser teknisk og alligevel ingenting, jeg har en smule forståelse for dette , det er ikke rat at skulle indrømme at der er noget som man ikke forstå, jeg kan nu roligt gøre det, jeg har intet at sælges og er derfor ligeglad med hvordan jeg fremstår.

Måske skyldes den voksende gruppe (kabelskeptikere) at vi har fået DSP som sikre god præcis lyd til alle men efter min mening absolut ikke revolutionerende, plus priserne på kabler i nogle tilfælde er blevet helt absurde.

Hi-fi er ikke hvad hver enkelt kan lide , hi-fi gå ud på at frembringe en naturtro kopi af en live-begivenhed , og alt hvad DSP kan gøre har altid været muligt hvis man har taget præcision i Hifi alvorligt og har optimeret dette, men også klangen skal være naturtro og nøjagtig noget som kun kan måles af øre og hjerne og er man ikke bevist om dette så vil man sandsynligvis aldrig opdage disse vigtige nuancer som strider mod al elektriske teori , nogle kan måske ikke høre det alene på grund af dette, så der et par kameler som skal sluge's. Specielt hvis man er teknisk uddannet.


Og så den sædvanlige smøre, som du har skrevet stolpe op og stolpe ned på alle de fora, du har kunnet "snige" dig ind i gang på gang. Stop nu dig selv. Der er andre i verden, der har forstand på elektronik. Du sidder altså ikke med facit.

Og HiFi er "in the ear of the beholder". Et postulat, trukket ned over hovedet på folk er IKKE HiFi. Specielt ikke, hvis det ikke lyder godt. Den mest velrennomerede og veluddannede sælger kan stå i sin butik og postulere, at sådan SKAL det altså lyde. Hvis man ikke kan li´ det, bli´r pengene ikke lagt dér..... Så HiFi er i den grad en individuel vurdering



__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
tonadoen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tager en pause...

Bruger siden: 20 December 2020
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 21
Sendt: 05 Marts 2021 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

@Boydk Du er utrolig og er som sædvanlig ude af stand til augmentere teknisk ,det eneste du kan er at går efter manden , i
lydgengivelse er der desværre et element hvor det ikke hjælper at have forstand på elektronik og jeg er sikker på at du ind indimellem
har oplevet det, Det eneste elektronikviden kan hjælpe med er at konstatere at Hifi oplevelse ikke altid hænger sammen med kendt
elektronikteori eller måling.

Derfor ser du bl.a. de utroligt mange forskelige løsninger på Hifi, som efter min mening mere er et udtryk for at man ikke har den rigtige
løsning og mere eller mindre har opgivet målet og mere forsøger at ramme folk med noget de kan lide , som når man laver mad, ja og
musik.
Men Hifi drejer sig ikke om det, tværtimod Hifi er ikke PA, det handler om at lave en naturtro kopi af en livebegvenhed. (Ville du
acceptere andet hvis det drejede som om billede)???.

Du har ret det bliver tit gentagelser, der er kun to elementer i at lave lave Hifi , lave tekniske løsninger med så høj målbar præcision
som muligt, og samtidig sikre klangen af live/levende musik, og de to ting hænger kun delvis sammen, faktisk modarbejde de tit
hinanden hvilket rør og grammofon bl.a. er et tydeligt bevis på.
Til top Vis tonadoen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonadoen
 
7100Vejle
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2018
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 336
Sendt: 05 Marts 2021 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Tonni skrev:
Overordnet har du nogen ret. MEN. Når det kommer til gløden, er det mangel på støj/brum det handler om. Og her er
metalfilm stadig ganske fremragende.At du tornadoen (or what ever) så gør hvad du kan, for at overkomplisere dette faktum, risikerer
faktisk at give bagslag.Havde det været mig, der havde spurgt. Ja så var jeg sgisme blevet godt træt, af dine selvsving. Og sikkert være
flygtet skrigende!Ja. Faktisk er det næsten hvad jeg vil gøre. Ikke flygte. Men trække mig, fra yderligere kommentarer...Jeg håber
7100Vejle får bygget sit apparat. Og bliver godt tilfreds med det! Så kan han, når det spiller, begynde at woice det ind...


Den er bygget. Jeg vil bare ha' spændingen ned på 6.3V.
Til top Vis 7100Vejle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 7100Vejle
 
Tonni
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1000
Sendt: 05 Marts 2021 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Hvad med at hæve en 7805 op på to dioder? Det skulle give ca 5+(2*0,65)=6,3V det kræver selvfølglig at du har ca 10-12V DC...


__________________
Bare det GLØDER...
Til top Vis Tonni's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tonni
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6261
Sendt: 05 Marts 2021 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

Sådan, Tonni
Lige præcis (og 9 volt er nok)

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Tonni
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1000
Sendt: 05 Marts 2021 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Det burde det være Boydk. Lidt afhængig af rippelbunden...
Men lad os nu ikke overkomplicere det. Der har vi jo ligesom været... ;)


__________________
Bare det GLØDER...
Til top Vis Tonni's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tonni
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6261
Sendt: 05 Marts 2021 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

tonadoen skrev:
@Boydk Du er utrolig og er som sædvanlig ude af stand til augmentere teknisk ,det eneste du kan er at går efter
manden , i
lydgengivelse er der desværre et element hvor det ikke hjælper at have forstand på elektronik og jeg er sikker på at du ind indimellem
har oplevet det, Det eneste elektronikviden kan hjælpe med er at konstatere at Hifi oplevelse ikke altid hænger sammen med kendt
elektronikteori eller måling.

Derfor ser du bl.a. de utroligt mange forskelige løsninger på Hifi, som efter min mening mere er et udtryk for at man ikke har den rigtige
løsning og mere eller mindre har opgivet målet og mere forsøger at ramme folk med noget de kan lide , som når man laver mad, ja og
musik.
Men Hifi drejer sig ikke om det, tværtimod Hifi er ikke PA, det handler om at lave en naturtro kopi af en livebegvenhed. (Ville du
acceptere andet hvis det drejede som om billede)???.

Du har ret det bliver tit gentagelser, der er kun to elementer i at lave lave Hifi , lave tekniske løsninger med så høj målbar præcision
som muligt, og samtidig sikre klangen af live/levende musik, og de to ting hænger kun delvis sammen, faktisk modarbejde de tit
hinanden hvilket rør og grammofon bl.a. er et tydeligt bevis på.


Jeg er fuldstændig i stand til ar argumentere teknisk..... Men hver ting på rette plads.
Trådstarter spø´r efter en modstand til et glødekredsløb... Din sidelange gentagelse af dine antagelser er ikke nødvendig.
Min kommenta´r til at løfte gløden (eller ikke) var så vidt jeg ved teknisk.
Din kommentar om rør og vinyl er til gengæld ikke teknisk men en forudindtaget holdning til de to ting.
Din opfattelse af HiFi er rigtig... for dig.
Så undlad venligst så bombastisk at påstå, at det er det eneste rigtige for alle andre.
Og så din evidelige gøren opmærksom på, at du er uddannet indenfor faget.
Det er jeg også, og har været det i +45 år. Jeg behøver ikke at skilte med det .

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Tonni
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1000
Sendt: 05 Marts 2021 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Boydk "don't feed the throll"... ;)


__________________
Bare det GLØDER...
Til top Vis Tonni's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tonni
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6261
Sendt: 05 Marts 2021 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Sorry .......

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
7100Vejle
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2018
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 336
Sendt: 05 Marts 2021 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Tonni skrev:
Hvad med at hæve en 7805 op på to dioder? Det skulle give ca 5+(2*0,65)=6,3V det kræver selvfølglig at du har ca
10-12V DC...


Det har jeg ikke.
Til top Vis 7100Vejle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 7100Vejle
 

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes