Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 18:21   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Alternativ til Sonos? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Thomas 1974
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Marts 2018
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 42
Sendt: 08 Februar 2021 kl. 00:40 | IP-adresse registreret  

Hej
Jeg har i mange år haft Sonos, og er glad for det - men syntes også der er nogle ting der ikke giver mening. Det bliver lidt langt, da jeg vil prøve at beskrive mit setup og ønsker. Kort beskrivelse af mit setup:

Stue:
Sonos port (tidligere Connect, men den blev udskiftet da deres support ophørte). Ædre Rotel pre (Rc 870BX) - og effekt forstærker (RB 870BX), DAC Xindak D06 og SA Pandion 2 højtalere. Sonos Port er mellem forstærker, og effekt forstærker - så det jeg spiller i stuen, kan Sonos sende til andre rum. Det bruger ofte. Lidt komisk bruges DACen pt til at konvertere digital out fra TV, til analog så signalet kan gå ind på forforstærkeren, og derefter til Sonos, så hvis jeg ser sport/ nyheder at jeg også får lyden til eks køkkenet.

Soveværelse
Sonos One + One SL. Her savner jeg muligheden for at få lyd fra TV ind på højtalerene. Som jeg ser det kan smide ca 3700 efter en Beam eller en Sonos Connect. Men det er sgu mange penge for at få flyttet lyd over til mine Sonos One højtalere.

Køkken
Et stk Sonos Play 1

Børneværelser
1 stk Ikea Symfonisk på 2 værelser 

Det undrer mig at Sonos kun har RCA indgang på deres Sonos Connect, og især der kun er 1 indgang. Det er jeg lidt træt af. Så kan jeg købe en Sonos Beam/ Arc og der er HDMI og det er savnet. Men som jeg læser det kan Beam ikke nøjes med at være center højtaler i sorround setup (her ville jeg jo gerne anvende mine lækre SA højtalere).

Jeg ønsker streaming via WiFi, hvor enheden laver arbejdet og mobil/ tablet/ Pc kun fungerer som "fjern betjening " (som med Sonos). Standard gerne understøttet af flere mærker/ brands, men betjenes via en app.

Er der standard/ enheder der på tværs af mærker er kompatible? Forslag til streamer/ forforstærker med HDMI ARC indgang, digital indgang + RCA der også streamer på en standard som nævnt ovenfor for Er det kun mig der har disse ønsker, og undres over Sonos hang til ikke at samle indgange i en forforstærker, men sprede det ud over mange produkter?

Glæder mig til at høre fra jer

Til top Vis Thomas 1974's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas 1974
 
skumflum
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Marts 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 556
Sendt: 08 Februar 2021 kl. 06:30 | IP-adresse registreret  

Svaret kunne være at du løser det i software. Den nemme og elegante vej hedder Roon, som samler stort set alt der kan
streames til, så det styres som en samlet løsning. Ud over det, får du et fantastisk interface og metadata. Lidt mere besværlige,
men gratis løsning er Logitec Media Server LMS som nu er 100% open source. Det kan sættes op til at gøre mange af de samme
ting.
Til top Vis skumflum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skumflum
 
sd2100
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 363
Sendt: 08 Februar 2021 kl. 07:57 | IP-adresse registreret  

Hvad med at kombinere de Sonos enheder du har nu med nye enheder, der understøtter airplay 2?

__________________
Ofte er godt nok mere end rigeligt!
Til top Vis sd2100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sd2100
 
Thomas 1974
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Marts 2018
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 42
Sendt: 08 Februar 2021 kl. 08:19 | IP-adresse registreret  

Hej SkumFlum og SD2100
Lyder som tp spændende forslag.
Jeg vil læse lidt mere om mulighederne.
Til top Vis Thomas 1974's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas 1974
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes