Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 15:41   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Hvad er dette? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Stille
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 April 2014
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 104
Sendt: 27 Januar 2021 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Jeg er kommet til at købe disse. Købte dem som intakte LS3/5a og overførte penge via Mobilepay da jeg fik at vide at kabinettet var malet hvidt
som eneste modifikation. Betalte på forhånd og efter nogle små diskussioner om forsendelse måtte jeg hente dem selv. Prøv at se hvad jeg fik:



Første lektion: Husk altid at checke varen ved selvsyn
Anden lektion: Betal aldrig forud

Nu melder spørgsmålene sig:
Er der nogen der kender til disse højttaleres historie?
Hvem har foretaget modifikationen - hvis der i udgangspunktet VAR tale om LS3/5a
Hvordan får jeg bragt dem tilbage til noget, man kan være bekendt at have stående i stuen?
Til top Vis Stille's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stille
 
tonadoen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tager en pause...

Bruger siden: 20 December 2020
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 21
Sendt: 27 Januar 2021 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Ja malet er de , er det glasuld han har lagt i?.
I en firkant omkring diskanten var der oprindeligt nogle sorte filt stykker plus diskanten var beskyttet med et perforeret metal gitter.
Enderne ser umildbart rigtige ud B110 og T27. Spørgsmålet er om han været inde i dem. Der en plade bagpå med serie nummer osv
derudover vejer de overraskende meget da kabinettet er foret med blygummi.
Har haft et par for ca 100 år siden, de spiller fint.
Du kan se dem her
Til top Vis tonadoen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonadoen
 
Stille
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 April 2014
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 104
Sendt: 27 Januar 2021 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft flere eksemplarer og har solgt dem igen - og har hver gang fortrudt det. Jeg kan ikke genkende baflerne. Det er faktisk det, der
bekymrer mig mest. Det virker som om de nye bafler er limet fast i kabinetterne og de bliver nok vanskelige at få ud.
Til top Vis Stille's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stille
 
tonadoen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tager en pause...

Bruger siden: 20 December 2020
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 21
Sendt: 27 Januar 2021 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Du har ret Stille den baffel ser ikke original ud, den burde være sort og med undersænkede skruer, fødderne ser heller ikke rigtige ud, det
kan jo være en af de mange kopier der lavet.
Må man spørge hvad gav for dem.
Til top Vis tonadoen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonadoen
 
Stille
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 April 2014
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 104
Sendt: 27 Januar 2021 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

4000,-
(Hvis et tilbud lyder som om det er for godt til at være sandt - er det som regel ikke sandt)
Til top Vis Stille's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stille
 
Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1919
Sendt: 28 Januar 2021 kl. 06:29 | IP-adresse registreret  

De ligner noget der i tidernes morgen har været en tur forbi Herlev HiFi klub :-)
Kunne være interessant at vide hvem der sælger sådan noget. Selv var jeg nok røget op i det røde felt.
Har du evt. efterfølgende talt med sælger om returnering?
WAF faktoren ligger på -10, men måske de spiller ok. Du kan sætte en lille messingplade på øverst med teksten "DIY projekt
no. 1". Nogen sælger l*rt på dåse, så måske der er et potentiale i dit indkøb.
Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112
 
kevin123
Branchemedlem
Branchemedlem

Medarb. - Computersalg.dk

Bruger siden: 09 April 2016
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 426
Sendt: 28 Januar 2021 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Det ligner faktisk en Kef CS 1a , det var en serie bygge sæt som Kef havde en gang i 80.erne .
Til top Vis kevin123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kevin123
 
mcshamus
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tager en pause!

Bruger siden: 16 August 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 110
Sendt: 28 Januar 2021 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Et eller andet sted på Sjælland er der et nyt sæt LS3/5a-kabinetter til salg - dog uden for- og bagplade. Annoncen er ikke svær at finde, og
fotografierne lover godt. Det kunne være en redning, hvis det ellers er sådan et dejligt sæt højttalere, du har fået fat i.
Til top Vis mcshamus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcshamus
 
Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2038
Sendt: 28 Januar 2021 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

Jeg kan se at de omtalte kabinetter ikke er langt fra mig.
Hvis der er nogen der gerne vil købe dem, kan de godt stå hos mig indtil afhentning passer.

mvh

Præsten

__________________
2A = 101010
DEQX-bruger/supporter

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten
 
Stille
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 April 2014
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 104
Sendt: 29 Januar 2021 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Tak for tilbuddet, Præst.
Jeg har set nærmere på højttalerne. Selvom de blev præsenteret for mig som et par 15 Ohms Rogers LS3/5a er jeg efterhånden overbevist om at de ikke har meget at gøre med de originale Rogers. Kabinetterne (inklusive baflerne) er åbenlyst ikke originale. Det samme gælder T27´erne. På de originale sidder der jo et metalgitter. Det kan man faktisk fjerne, men gør man det, sidder der en lille lim eller svejse-rest på diskantens monteringsplade. Der sidder hverken metalgitter eller lim- eller svejsespor på disse T27´ere. Og vigtigst: De lyder desværre ikke som LS5/3a. De er for skingre.

Jeg må vist acceptere at jeg er blevet tørret (bevidst eller ubevidst) af sælger. Jeg derfor tror ikke at jeg skal kaste flere penge efter dem.

Mht at gå op i det røde felt, Mik112, så tror jeg ikke at jeg havde fået meget ud af det. Mit indtryk er, at ham der solgte mig dem, havde mere end almindeligt brug for pengene og ikke havde den store mulighed for at mobilisere pengene igen efter at de var gået ind på hans konto og egentlig selv var overbevist om at han solgte mig nogle gamle LS3/5a´ere.

Ikke fordi jeg er ligeglad med pengene, men jeg tror derfor ikke at jeg havde nogen realistisk mulighed for at kradse den op af hans tegnebog igen. Men jeg er godt nok ærgerlig over at jeg ikke huskede læresætningen: Hvis noget lyder for godt til at være sandt - så er det det som
regel.

Nå - videre. Det er første gang jeg er blevet tørret i en handel. Er der mon i øvrigt nogen der vil købe et par interessante små grimme kasser der kan give lyd?
Til top Vis Stille's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stille
 
Anders Petersen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tager en pause!

Bruger siden: 01 Juni 2016
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 36
Sendt: 10 Marts 2021 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Hej Forum!
Hej "Stille"! Jeg synes,at du burde undersøge tingene lidt nærmer, før du kommer med sådan et alvorligt emne. Så mange mangler, så mange overdrivelser og usandheder mv. Jeg vil ikke sige, at du lyver, men du mangler at fortælle noget som er meget værre, end at lyve, først og fremmest fordi du ikke giver folk en chance.

Du har ikke læst min ann. på hifi4all. Min annonce:

"De er malet hvide. Hvis jeg skulle beholde dem, ville jeg vælge at beklæde dem med læder. Lad os endelig få en kopi af ann. Jeg kunne lige så godt stoppe her, da alt det følgende bliver rent volapyk (helt irrelevant. Jeg tænker selvfølgelig på de velmente indlæg der kom, og det helt unødigt.

Jeg tilbød dig to gange,at få pengene tilbage, men du ville have højtt. Derfor ankommer du selv, og henter dem. Der blev også spillet musik på højtt. Du har ikke betalt 4 Kkr. for dem. De stod til 3,8K og jeg tilbød dig ovenikøbet kr.400,- til brændstof. Så prisen er 3,4K. Jeg mangler ikke penge, som påstået.

Du burde have skrevet 15 Ohms udgaven (den er ekstremt eftersøgt), da alle nu skal vurdere, hvad sådan et par æsker er værd. Du er ikke blevet tørret, på nogen måder. M.V.

Jeg har beskæftiget mig med hifi, så at sige dagligt på en eller anden måde i 52 år, og har ksb over 2000 emner i den periode. Tror du, at jeg ville udlevere mig selv som svindler? Det ville være en katastrofe for mig, at blive udelukket fra diverse fora. Nu kan jeg(nok), høre nogen sige, at der er nok ikke er så mange der læser sådant et indlæg. Der skal bare være EEN, der kommer i tanke om noget. Især i denne hifi verden, spreder det sig med lynets hast. Har faktisk allerede fået kærligheden at føle. Det er meget slemt det her, og det vil jeg selvfølgelig ikke acceptere. Hvad vil du foreslå?

Håber på et snarligt svar.

Vh Anders P.



__________________
"How good it sounds,depends on where you`re sitting".
Til top Vis Anders Petersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anders Petersen
 
denon
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Januar 2017
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 10 Marts 2021 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Hej, du skruer enhederne ud, renser forpladen for alt det der sidder på den. Tjekker delefilter, her vil du kunne se om det er en 15 ohms højttaler, står på
delefilteret. Enhederne ser ud til, at være de originale t 27 og b 110. Har selv lige bygget et par kloner af jr 149 af paprør, spiller formidabelt. Mvh
Til top Vis denon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af denon
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes