Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. april 2024 | 14:18   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Marantz forstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mhn13
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2015
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 28 December 2020 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Jeg håber der er en Marantz kyndig person herinde, der kender lidt til forskellen i lydbillede på forskellige Marantz forstærkere?

Jeg har pt. en Marantz SR6009 receiver, som jeg gerne vil udskifte med en analog forstærker, jeg hører alligevel kun stereo på et sæt Dali Rubicon 6
højttalere.

Er der nogen der har/har hørt følgende Marantz forstærkere og kan sige lidt om lyden:

PM14s1 Special Edition
PM11s1 til s3 serie
PM Ruby
Den nye model 30

Bortset fra model 30 vil de andre være købt brugt fra udlandet, så det er svært at prøvehøre dem. Nogen der kan hjælpe med, hvad jeg kan forvente i
forhold til min SR6009? Jeg leder efter en model med lidt bredere lydbillede og mere markant mellemtone men stadig samme varme bløde lyd som
jeg er vant til.

Da jeg er glad for lyden fra min SR6009 og elsker designet på Marantz, skal det også være en ny Marant jeg køber.
Til top Vis mhn13's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mhn13
 
whatz
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Hififreaks

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 352
Sendt: 29 December 2020 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

PM Ruby er en Ken Ishiwata tunet PM12 (Som er magen til en Model 30). Kobber kabinet og mindre ændringer, men lyder bedre.

Personligt; PM11S3 er "mest" Marantz i mine øre, dejlig varm lyd, og har du en ikke alt for tung højttaler (og det er dine Rubicon'er ikke),
så ville jeg helt klart gå efter den. PM Ruby har flere n****r end PM11S3, men lyder en del mere kølig i lyden.

Men uanset hvilken af de 4 du vælger, så er det en seriøs opgradering fra en SR6009 i stereo, men husk nu en god kilde eller god DAC :)



Til top Vis whatz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af whatz Besøg whatz's Websted
 
mhn13
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2015
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 30 December 2020 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Mange tak for svaret whatz.

Det ser ud til at det er en PM11eller alternativt en PM14s1 SE jeg skal gå efter, jeg ønsker ikke en mere kølig lyd. Hvis jeg forstår det rigtigt, er de to
class A/B forstærkere mens Ruby og PM12/Model 30 er class D forstærkere, og det giver en lidt anden lyd?

Jeg finder en SA14 eller lign CD afspiller med indbygget DAC til lyd fra TV.
Til top Vis mhn13's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mhn13
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes