Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 15:51   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Er dac’s blevet bedre? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Linemannen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 December 2020
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 22 December 2020 kl. 02:21 | IP-adresse registreret  

Hejsa!

Jeg har fået muligheden for at købe en Primare NP30 til en pris på 3300 (fra 19999 i 2014). Jeg er ikke så ferm på hifi området, så det synes jeg jo lyder som et rigtig godt tilbud, men jeg kan alligevel ikke lade være med at tænke på, hvor meget udvikling der er sket, og om der kan fåes en ny dac i dag til 3300, som er lige så god eller bedre end Primaren? For selve app'en og internet delen på den er forældet, så den skal kun bruges som en dac. Nogle der kan gøre mig klogere?

Dbh.
Til top Vis Linemannen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Linemannen
 
skumflum
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Marts 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 556
Sendt: 22 December 2020 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Der er ikke sket meget på DAC området hvad angår lydkvalitet de sidste 5 år. Jeg tvivler på at man vil kunne høre forskel på en high-end DAC og en til 3000,- Der er selvfølgelig MQA i nogle nyere DAC, men det er mere eller mindre et scam IMO

Et er dog selve DAC chipsættet, hvor selv high-end er utrolig billigt, noget andet er hvordan de formår at lave de analoge kredse og strømforsyningen. Der kan man ikke forvente meget af en DAC til 500,- f.eks.

En sjov tråd: https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/a ny-dac-above-2-is-a-scam-you-do-not-pay-for-audio-quality-yo u-pay-for-features-article.9810/

En Primare NP30 er også en streamer og der er den dybt forældet. Den har hverken Spotify, Tidal Connect eller er Roon Ready (jo det vil fungere over UPnP som den understøtter). Som ren DAC er den sikkert fin, men en ny til 3000,- vil nok være lige så god.
Til top Vis skumflum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skumflum
 
Linemannen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 December 2020
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 22 December 2020 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Mange tak for svaret skumflum.

Ja det er sgu lidt en skræmmende tråd, når jeg lige har købt NP30'eren. Jeg havde en Bluesound Node2 som skulle være selve streameren til NP30, men har byttet den med en Primare NP5. Så prøver jeg det af de næste dage, og ser om jeg bliver glad for det. Jeg synes at kunne høre forskel på dac'en i Bluesound Node2 og Primare NP30 i en A/B test i hvert fald, hvilket giver mening, eftersom støjniveauet er markant bedre på Primare NP30. Men ja om jeg så ligeså godt kunne have købt en ny DAC, det kan jo så godt være. Det vigtigste er nok, at DAC'en ikke også er forældet, og jeg kunne købe en bedre til samme penge NP30 har 4 digitale tilslutnings muligheder, så synes jeg er lækkert nok med TV og Xbox.
Til top Vis Linemannen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Linemannen
 
skumflum
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Marts 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 556
Sendt: 22 December 2020 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Jeg er sikker på du nok skal blive glad for den. OG damn jeg er vild med deres design
Til top Vis skumflum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skumflum
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes