Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. april 2024 | 11:02   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Ny start? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sølvsuper
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juni 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 169
Sendt: 17 November 2020 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Jeg, som så mange andre, søger lidt videndeling. Jeg har solgt alt mit hi-fi og vil starte på en frisk i nye rammer tilmed. Jeg tumler
lidt med tanken om mine første kompakt højttalere, men tænker lidt `kan de mon levere noget bund´? Har tænkt lidt i Dynaudio
special forty som jeg har hørt og synes rigtig godt om, men tænker også lidt på rumkorektion da jeg har bøvlet en del med diverse
lytterum og de to ting er svære at gå ud og lytte på sammen.

Det skal kunne streame mit Deezer HIFI og gerne ha en ok riaa til grammo´en. Evt Lyngdorf´s nye TDAI 1120.

Som I kan regne ud så ligger budget i omegnen 40 K men må også gerne være brugt hvis det løfter kvaliteten.

Jeg spiller næsten alt musik men mest i pop/rock genren. Lydkvalitet vægtes meget højere end volume og fest.

Håber på lidt indspark

__________________
Det skal jeg sgu da ha -
Til top Vis sølvsuper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sølvsuper
 
Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2039
Sendt: 18 November 2020 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

Til 40k ville jeg gå efter et komplet Lyngdorf system, i hvert fald forstærker feks TDAI-2170, MH-2 højttalere og BW-2 basser/subwoofere.
Hvis du har mulighed for det, så giv dig selv den oplevelse det er at høre sådan et sæt der er korrekt sat op og justeret.
Sidst jeg hørte det på en messe, var det for mig langt den bedste lyd, bedre end kombinationer til 10x prisen.
De andre ting kunne også lyde godt, men Lyngdorfsættet var bare bedre integreret, og lyden havde en helhed og udstrækning der tog kegler.
De ved hvad de laver.

mvh

Præsten

__________________
2A = 101010
DEQX-bruger/supporter

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten
 
Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 September 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 846
Sendt: 18 November 2020 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige købt en TDAI 1120, som spiller på et sæt Dynaudio X34, super lækker lyd, og så længe du ikke spiller rigtig højt, er der masser af dynamik.
Eneste lille ting jeg har at udsætte på 1120eren, er at man ikke kan slukke helt for lyset i den mens man spiller, man kan dog skrue det ned på 20%.
Ellers må jeg sige det er et fantastisk apparat, alle funktioner reagerer meget hurtigt fx ved streaming, eller bare tænd og sluk. HDMI delen med CEC og
ARC virker også upåklageligt, hvilket mine erfaringer siger, ikke er en selvfølge. Fjernbetjenings- app'en virker også bare, den har bl.a. en smart hurtig
adgang til browser. Og med RoomPerfect indbygget er der ikke mange konkurrenter til den pris.

Når nu du skal starte helt fra start, ville jeg dog som ”Præsten” skriver, oveveje et komplet Lyngdorf setup, TDAI 1120 er jo skræddersyet til at spille
sammen med Lyngdorfs højttalersæt med sub, du burde kunne holde dig inden for budgettet fra nyt.
Til top Vis Morten A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten A
 
sølvsuper
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juni 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 169
Sendt: 19 November 2020 kl. 08:16 | IP-adresse registreret  

Det kan da godt være man burde gi det et lyt. Det ser jo ikke ud af meget med de små MH-2`er. Det er jo selvfølgelig logisk at
deres system passer bedst sammen som enhed. Synes bare de Dynaudio special forty gjorde det godt.

Morten A: Jeg synes nemlig også det virker som de har lavet et super produkt med den 1120´er. Den er jo ikke dyr ifht andre
mærker der har lavet en komplet alt i en løsning og man ved jo at Lyngdorf står for noget godt.

Jeg må ind og få et lyt...



__________________
Det skal jeg sgu da ha -
Til top Vis sølvsuper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sølvsuper
 
Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2039
Sendt: 19 November 2020 kl. 08:22 | IP-adresse registreret  

Nej, MH-2'eren ser ikke ud af ret meget. Men kravene til den er også anderledes end de fleste andre små højttalere.

Den skal nemlig ikke spille bas.

Den er opgivet til 100-20.000 Hz, og reelt spiller den nok ned til mellem 100 og 200 Hz, hvor BW-2'eren så skal tage over.
Det gør at den kan laves anderledes, mindre, med en mellemtone-enhed der kan optimeres til et smallere arbejdsområde.
Sammen med subben er den også konstrueret til at stå helt op ad en væg, for kunne have et mere kendt udgangspunkt.
Træk den væk fra væggen, sæt den på en stander og du har ødelagt ideen.

Da jeg hørte sættet på en messe for et par år siden (måske var det MH-1, hvis der har været sådan en?), var det for mig den bedst
sammenhængende og mest naturlige lyd på messen.

Skulle jeg starte forfra i dag, og havde 40k til det, var der ikke nogen tvivl.

mvh

Præsten

__________________
2A = 101010
DEQX-bruger/supporter

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes