Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. april 2024 | 23:41   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Lyden mangler fylde? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
skumflum
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Marts 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 556
Sendt: 04 November 2020 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:
Trekamp skrev:
Hej Asger

Du må lige uddybe, hvordan den skulle løse mit problem?
Der er allerede forforstærker i mit setup, så hvordan skulle det ændre det at bruge 15.000,- på en anden?

Med al respekt, lyder det du skriver som en reklametekst


Du skriver du overvejer at købe en ny forstærker, derfor mit forslag.

Reklame, nej jeg har ikke noget med dem at gøre ud over at jeg i egen stue og til udstilling erfaret at den indbyggede
rumkorrektion faktisk virker.

Det er en sjov oplevelse når den laver alle sine rumlelyde og man flytter mikrofonen rundt i stuen. Når den er færdig ja så har
den faktisk korrigeret positionen af højtalerne for dig.

Envidere skriver du at du nok ikke får lov til at flytte dine højtalere, deraf konkluderer jeg at det skal være en konevenlig
opstilling, men ikke ubetinget decideret god hifi, men god hygge.

Hvis du skal i mål med væghængte højtalere kunne de svenske GURU højtalere være et bud.

Hvis ikke du kan flytte dine højtalere så glem alt om at få det optimale ud af dit setup på ordinær vis.

mvh. Asger


(heller ikke reklame, men nu når vi alligevel er ude i at foreslå andre højttalere)

Bruger i et TV møbel under fjernsynet som så mange gør? Danske Lemus laver to modeller der henholdsvis kan hænge på væggen og stå på et stel.
Disse kombinerer et møbel med anlæg (lidt som i 50'erne ). Om de er pæne eller ej er et godt spørgsmål, men de skulle være ganske hæderlige
og har fået flotte anmeldelser. Det var da i hvert tilfælde et alternativ i en helt anden retning
Til top Vis skumflum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skumflum
 
Trekamp
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 August 2010
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 04 November 2020 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Kaj. skrev:
To højttalere, hver med en 13 cm basenhed vil uundgåelig mangle krop og fylde. Med mindre rummet er meget
lille og man
lytter på to meters afstand. I den sammenhæng vil det have værdi at kende rummets mål, herunder loftshøjde. Bastoner
fordeler sig i hele rummet og det er stærkt begrænset, hvad to så små enheder magter. Og når du kigger data på højttalerne er
de målt i højttalernes nærfelt. Det ser helt anderledes ud i dit rum. Med resultatet du fint beskriver.

Ny pickup. Hvilken? For den har tilsvarende mulig betydning for resultatet. Det er vel ikke sådan at dens forbindelser er monteret
forkert? Så signalet fra dens to kanaler er kommet i modfase med hinanden?


Det er den røde Ortofon. Dit indlæg fik mig til at kigge efter, og det viste sig at et af de fire kabler til pickup ikke var sar helt i,
og sørme om det ikke hjalp! Så jeg tror sgu, at du af omveje har løst problemet. Tusind tak!
Til top Vis Trekamp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Trekamp
 
Trekamp
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 August 2010
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 04 November 2020 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:
Trekamp skrev:
Hej Asger

Du må lige uddybe, hvordan den skulle løse mit problem?
Der er allerede forforstærker i mit setup, så hvordan skulle det ændre det at bruge 15.000,- på en anden?

Med al respekt, lyder det du skriver som en reklametekst


Du skriver du overvejer at købe en ny forstærker, derfor mit forslag.

Reklame, nej jeg har ikke noget med dem at gøre ud over at jeg i egen stue og til udstilling erfaret at den indbyggede
rumkorrektion faktisk virker.

Det er en sjov oplevelse når den laver alle sine rumlelyde og man flytter mikrofonen rundt i stuen. Når den er færdig ja så har
den faktisk korrigeret positionen af højtalerne for dig.

Envidere skriver du at du nok ikke får lov til at flytte dine højtalere, deraf konkluderer jeg at det skal være en konevenlig
opstilling, men ikke ubetinget decideret god hifi, men god hygge.

Hvis du skal i mål med væghængte højtalere kunne de svenske GURU højtalere være et bud.

Hvis ikke du kan flytte dine højtalere så glem alt om at få det optimale ud af dit setup på ordinær vis.

mvh. Asger


Hej Asger

Beklager hvis mit svar lød lidt spidst :) Jeg har selv været meget begejstret for Sonos’ rumkalibrering, så det er da klart værd at
overveje, når der en skønne dag skal opgraderes.

Gulvstandere kan jeg rigtigt nok ikke få gennemført, men kan heldigvis godt flytte vægbeslagene ned i ørehøjde, så det vil jeg
prøve i første omgang.
Tak for dine svar
Til top Vis Trekamp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Trekamp
 
Heatsink
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Vender ikke tilbage!

Bruger siden: 02 November 2020
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 129
Sendt: 05 November 2020 kl. 01:30 | IP-adresse registreret  

Min kære fader havde et par Dali 202 en 2 vejs såkaldt reol højttaler at hænge på beslag på væggen 5 cm fra loftet og samme fra sidevæggene. Dali 202 er egentlig lidt en højttaler der overrasker da den spiller meget bedre end prisen antyder, den kostede 1000 kroner stk.

Den dybeste bas kan man ikke forvente af en højttaler med en 6½ tommer bas,mellemtone i et lille kabinet og man kan heller ikke forvente superdiskant til den slags penge. Men den lille Dali spiller faktisk rigtig godt og især i mellemtonen. Det skal så siges at det er hvis den bliver placeret ordentligt, for ved min fader var netop mellemtonen utrolig mørk og lyden lukket.

Bas i det område de nu kan spille var der rigeligt af og det er helt sikkert at sådan en loftplacering fremhæver bassen og kvæler mellemtonen. Så få dem ned i ca en meters højde fra gulvet det vil hjælpe gevaldigt og vil du stadig have dem hængende på væggen kan du være heldig at du stadig får et lille ekstra tilskud i bassen så de lyder lidt større

Til top Vis Heatsink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Heatsink
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes