Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. oktober 2020 | 07:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Bedste hovedtlf til prisen? Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hvalen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Sendt: 15 Oktober 2020 kl. 11:33 | IP-adresse registreret Citér hvalen

Hej folkens

Jeg har efterhånden brugt meget tid på hovedtelefoner, men det er da en skam der ikke er flere herinde, som brænder for den del af lyden. Måske gør I men der er godt nok stille her på forum omkring hovedtelefoner.

Jeg har efterhånden nået mit endgame, skal jo aldrig sige aldrig. Men kan næsten ikke se hvad jeg skal ønske mig mere af god lyd. Har et fantastisk anlæg og har valgt de dele som giver mig den lyd jeg gerne vil have. Sopra No. 2 med 2 REL SHO s/5 subs, Metaxas forstærkere , Rega CD/Pladespiller og en Marantz streamer. Men tit er der ikke mulighed for at spille på anlægget pga. familien.

Igennem mange år havde jeg Grado hovedtlf og Sony. Men har udbygget og har en lille samling idag af STAX,HIFIMAN ,Shure, FOCAL og GRADO igen. Det er vildt hvor gode de hovedtlf. er blevet igennem tiderne. Men ok nu koster de jo også lige så meget som de bedste højttalere gjorde i 80erne

I går var jeg så heldig at finde en Sennheiser HD600, i en genbrugsbutik, Skal siges jeg har hørt andre Sennheiser på diverse udstillinger eller hos forhandlerne. Men lige den her havde jeg ikke hørt. Jeg må indrømme er meget overrasket over hvor godt den lyder. Har tidligere tænkt det var en gardineffekt ved Sennheiser, men ikke denne her HD600. Sat på mine hovedtlf forstærker lyder den super godt især mellemtonen, bassen er der, men ikke samme punch som mine dyre hovedtelefoner. Diskanten lyder rigtig fin med mange detaljer og lyden er virkelig god og sammenhængende. Den skalere virkelig godt op med godt udstyr, spiller igennem min Chord DAC og Metaxas Marquis. Er ikke i tvivl om at Sennheiser HD600 har topkvalitet og til en ganske billig pris ca 2300kr sammenlignet med andet udstyr. Så skulle du vælge at supplere så vil jeg opfordre jer til at afprøve Sennheiser HD600, hvis I da ikke går trådløs, som flere og flere gør

Til top Vis hvalen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hvalen

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 16 Oktober 2020 kl. 22:42 | IP-adresse registreret Citér techtrino

HD580/HD600 er ganske okay, til prisen er de også okay, men det kommer meget an på den SQ man godt kan lide. Prøv et par AKG k701 og et par
Beyer dt880, de er også drønbillige idag, men lyder stadig super :D
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Henrik_sdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 17 Oktober 2020 kl. 22:29 | IP-adresse registreret Citér Henrik_sdk

Startede osse ud med Grado rs2, og har skiftet meget rundt siden, men der noget med de forskelige mærkers "huslyd" der har gjort at jeg er vendt tilbage til Grado og Sennheiser, mht til trådløs fandt jeg et par nye Grado på dba, de er noget mere allround i lyden end de andre Gradoer jeg har prøvet. Debat og snik snak er nok flyttet over et andet forum for snart 10 år siden..
Til top Vis Henrik_sdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik_sdk

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 19 Oktober 2020 kl. 17:36 | IP-adresse registreret Citér allanowich

Jeg bruger temmelig tit, et sæt AKG 280 Parabolic. Dem er jeg
virkelig glad for. ☀️🍺

Hvis du vil besvare dette indlæg skal du først trykke log ind
Hvis ikke du allerede er oprettet skal du først oprettes som bruger