Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. april 2024 | 18:29   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Goldring the Gerard Louis (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kurt Buhl
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juli 2019
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 7
Sendt: 22 September 2020 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Kære hifi venner
Jeg har købt en Goldring the Gerard Louis LTD. Edition Moving Coil Cartrigde i udlandet, men jeg mangler specifikationer på den?
Jeg har søgt på nettet, og skrevet til Goldring men de kunne heller ikke hjælpe.
Er der mon en der kender sådan en bandtit?

De bedste hilsner
Kurt
Til top Vis Kurt Buhl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt Buhl
 
Highmass
Lukket konto
Lukket konto

Eget valg!

Bruger siden: 28 August 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 291
Sendt: 22 September 2020 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

Hej Kurt.
Ja, nu er det jo efterhånden mange år siden jeg har haft sådan én i hænderne. Men som jeg husker det:
Nåletryk 1,8g-2g. Men med en pu som er omkring 35 år gammel, er det jo ikke til at vide, om ophænget stadig har den korrekte compliance. Jeg ville helt klart bruge en testplade med tracking test, for at sikre mig at den sporer som den skal ved anbefalet nåletryk. Hvis den ikke gør det, så forøg nåletrykket indtil sporingen er fornuftig, og vurder derefter, om du har lyst til at spille dine plader med det pågældende nåletryk. Den jeg havde fat i, sporede ikke specielt godt, vistnok omkring 60 micrometer (En væsentlig grund til at jeg ikke købte den). Men om det bare var det aktuelle eksemplar, eller om det er generelt for konstruktionen, kan jeg naturligvis ikke sige. Hvis du bruger en testplade med indikation af armresonans, så kan det også give dig en idé om ophængets stand.
Belastningsimpedans omkring 100 ohm. Men det er jo bare Goldrings anbefaling. Eksperimenter, indtil du har fundet den belastning som lyder bedst på dit anlæg, i dine ører.
Hvis jeg ikke er helt galt på den, så et der tale om en Electro II, som "bare" er pakket lidt pænere ind. Muligvis også lavet med snævrere tolerancer. Nyprisen var vistnok midt i firserne omkring 5000Kr. så med andre ord en temmelig eksklusiv sag.
Det var Audio Consult som havde importen, så hvem ved, måske kan de hjælpe dig.
Mvh. Lars
Til top Vis Highmass's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Highmass
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes