Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 00:07   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Auralic Aries Mini (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2286
Sendt: 18 Juni 2020 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

Halløjsa,

Søger lidt info om Auralic’s lille Aries Mini, hvis nogen herinde kender til den?


Jeg overvejer sådan en fætter til streaming, og tænker umiddelbart det må være en fordel at montere intern SSD-harddisk i
den? Så man undgår ekstra USB-kabel til ekstern harddisk? NAS-server gider jeg ikke rode med, i hvert fald ikke til at starte
med

Og hvilken udgang kan bedst anbefales? Optisk, coax eller USB? Min Metrum DAC har USB indgang, men tænker lidt på
galvanisk afskillelse?

Håber nogen kan hjælpe lidt
Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted
 
samrebah
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Marts 2012
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 18 Juni 2020 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Hej dumbo. Jeg bruger sådan en med intern SSD disk. Det fungerer upåklageligt om end den bliver godt håndlun når man sætter
en disk i den. Jeg har prøvet alle 3 digitale udgange, men kun lyttet seriøst til coax og toslink, der lyder ret ens. Den afgørende
forskel ligger et andet sted, nemlig om du bruger standard strømforsyningen eller en kvalitetslineær ditto. Med en god lineær
strømforsyning kommer du tæt på lyden fra storebrødrene Altair og Polaris (jeg bruger selv førstnævnte) og der er ret
overbevisende som signalkilde betragtet, især når man ser på prisen.
Til top Vis samrebah's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af samrebah
 
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2286
Sendt: 18 Juni 2020 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Hejsa,
Og mange tak for svaret!
Jeg tænker selv det blir coax, for at adskille galvanisk. Men fedt at høre dine erfaringer, lige hvad jeg havde brug for.
Det må være næste investering så, også den SSD disk.
Har godt læst den blir rigtig glad for en bedre strømforsyning, og påtænker en Teddy Pardo med tiden
Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted
 
samrebah
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Marts 2012
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 18 Juni 2020 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Du kan gøre det billigere selv, hvis du er lidt kyndig med loddekolben. Jeg bruger selv en sigma 11 fra AMB.org. Det er et
velgennemprøvet og særdeles vellydende design. I øvrigt får du ikke galvanisk adskillelse med coax, det kræver toslink. Mig
bekendt sidder ikke en galvanisk adskillelse (transformator) på coax udgangen...
Til top Vis samrebah's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af samrebah
 
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2286
Sendt: 19 Juni 2020 kl. 06:06 | IP-adresse registreret  

Du har sikkert ret med begge dele, har bare altid læst godt om Teddy Pardo. Men ja, der er uden tvivl andre gode alternativer
derude
Ang. Galvanisk adskillelse ved coax, så tør jeg ikke sige om har ret, men du kender den bedre end mig! Jeg må prøve mig frem,
skal hvert fald prøve sådan en fætter
Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted
 
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2286
Sendt: 19 Juni 2020 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

Forresten, har du selv monteret den interne SSD-disk, eller skal den købes med den?
Og kender du størrelsen på strømstikket til streameren, altså diameter?
Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted
 
samrebah
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Marts 2012
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 19 Juni 2020 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv monteret disken og det er nemt. Du kan enten lægge filer på diske før montering og så indekserer den selv bagefter
eller du kan benytte drag and drop når streameren er på samme netværk som din computer. Strømstikket er en udfordring, da
det ikke er en kurant størrelse. Standard er så vidt jeg ved 5,5x2,1mm eller 5,5x2,5mm, men Aries Mini bruger så vidt jeg
husker 5,5x2,3mm. Jeg har brugt stikket fra standard forsyningen til den lineære forsyning. Det var nemmest.
Til top Vis samrebah's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af samrebah
 
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2286
Sendt: 19 Juni 2020 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

Ja ok, det lyder nemt nok med den disk. Fungerer det fint med at overføre bagefter så, foregår det trådløst? Har du
sammenlignet lyden med en ekstern ssd-disk?

Hehe, typisk med stikket, men lyder da som en god løsning bare at bruge det originale
Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted
 
samrebah
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Marts 2012
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 19 Juni 2020 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Jeg kører trådløst og det fungerer fint, men det tager selvfølgelig et stykke tid, hvis du overfører alle filer på den måde. Jeg har
ikke sammenlignet lyden med en ekstern disk. I udgangspunktet vil den blive trukket af strømforsyningen i Aries Mini, så jeg tror
ikke der er den store forskel, men det må jo komme an på en prøve, når du når så langt...😉
Til top Vis samrebah's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af samrebah
 
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2286
Sendt: 20 Juni 2020 kl. 05:21 | IP-adresse registreret  

Enig, det skal prøves af! Tusind tak for al din hjælp, det har været super-fedt
Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted
 
Max.H
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2011
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 408
Sendt: 23 Juni 2020 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Er der en form for fjernbetjening til sådan streamer eller foregår det på mobil ?
Til top Vis Max.H's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Max.H
 
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2286
Sendt: 25 Juni 2020 kl. 07:14 | IP-adresse registreret  

Det er en app til mobil eller iPad
Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes