Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. april 2024 | 23:58   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Ingen subwoofer udgang? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MortenpåAmager
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Juni 2020
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 05 Juni 2020 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

Hej Forum
Jeg er kemiingeniør som har været lidt for hverdagsmodig med elektronik byggeriet og nu ikke rigtig kan være med længere. Det startede med at jeg gerne ville opgradere højtalerne i sommerhuset til noget bedre. Jeg købte nogle byg selv højtalere: Cirrus Monacor. De blev bygget, tilsluttet og er rigtig gode.

Jeg ville også gerne have en subwoofer og bestilte en Monacor 2DOT1. Den blev også bygget. Men da jeg skulle tilslutte den ville den ikke slå til, den blev på rødt lys og gik på grønt lys og tilbage til rødt lys med det samme. Jeg havde tilsluttet den til Receiverens B højtalerudgange.

Jeg tog hjem i lejligheden og fandt ud af at den subwoofer jeg har der er tilsluttet via en mono udgang på Denon receiveren. Jeg tog Denon receiveren med i sommerhuset og satte den til højtalerne og til subwooferen via mono udgangen.

Jubii alt spiller på Denon receiveren. Mit problem er altså at der ikke er en mono udgang på den Pioneer stereo receiver SX-20DAB AB-K jeg næsten lige har købt til sommmerhuset og at de almindelige udgange ikke virker med de high voltage ingange der også er på Subwooferens Monacor SAM-2 forstærker. Kan jeg gøre noget med de almindelige udgange så det bliver mere spiseligt for Subwooferen? - kan man kortslutte de sorte klemmer på B udgangen og bruge de røde eller noget? eller skal jeg købe en ny receiver også... det bliver ikke så populært    Please help