Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. april 2024 | 23:58   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Ingen subwoofer udgang? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MortenpåAmager
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Juni 2020
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 05 Juni 2020 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

Hej Forum
Jeg er kemiingeniør som har været lidt for hverdagsmodig med elektronik byggeriet og nu ikke rigtig kan være med længere. Det startede med at jeg gerne ville opgradere højtalerne i sommerhuset til noget bedre. Jeg købte nogle byg selv højtalere: Cirrus Monacor. De blev bygget, tilsluttet og er rigtig gode.

Jeg ville også gerne have en subwoofer og bestilte en Monacor 2DOT1. Den blev også bygget. Men da jeg skulle tilslutte den ville den ikke slå til, den blev på rødt lys og gik på grønt lys og tilbage til rødt lys med det samme. Jeg havde tilsluttet den til Receiverens B højtalerudgange.

Jeg tog hjem i lejligheden og fandt ud af at den subwoofer jeg har der er tilsluttet via en mono udgang på Denon receiveren. Jeg tog Denon receiveren med i sommerhuset og satte den til højtalerne og til subwooferen via mono udgangen.

Jubii alt spiller på Denon receiveren. Mit problem er altså at der ikke er en mono udgang på den Pioneer stereo receiver SX-20DAB AB-K jeg næsten lige har købt til sommmerhuset og at de almindelige udgange ikke virker med de high voltage ingange der også er på Subwooferens Monacor SAM-2 forstærker. Kan jeg gøre noget med de almindelige udgange så det bliver mere spiseligt for Subwooferen? - kan man kortslutte de sorte klemmer på B udgangen og bruge de røde eller noget? eller skal jeg købe en ny receiver også... det bliver ikke så populært    Please help

Til top Vis MortenpåAmager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenpåAmager
 
mathiasen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Maj 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 90
Sendt: 05 Juni 2020 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

Har du prøvet at tilslutte højttalerne til B udgangen for at konstatere at det ikke er her fejlen ligger? Kommer der faktisk lyd ud af B
udgangene?
Til top Vis mathiasen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mathiasen
 
MortenpåAmager
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Juni 2020
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 05 Juni 2020 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

Hej
Ja der kommer også lyd ud hvis jeg tilslutter satelit højttalerne til B udgangen
Til top Vis MortenpåAmager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenpåAmager
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 05 Juni 2020 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Det skal virke med B udgangen ellers er dit Sam 2 modul defekt. Et
krav er dog at A og B kan være tilsluttet på samme tid. Hvis ikke kan
du trække kabler fra udgang A til både subwoofer og højttalere.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 14 Juni 2020 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

Noget nyt?
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
MortenpåAmager
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Juni 2020
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 23 Juni 2020 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Hej Kjeldsen
Jeg prøvede at tilslutte det hele igen og var meget omhyggelig med ledningsføringen. Det virkede. Nu spiller det sammen som jeg forventede. Jeg er på den ene side glad over det, men på den anden side er det også lidt irriterende at jeg ikke lokaliserede en egentlig fejl. Jeg synes også jeg var meget grundig med ledningerne første gang. Nå men så blev der også penge til at købe en DA converter. Jeg prøver at glemme fustrationerne og takker for Jeres hjælp.
Mvh Morten
Til top Vis MortenpåAmager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenpåAmager
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes