Forfatter |
|
Glenovic Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2020 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1
|
Sendt: 17 Maj 2020 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle sammen :-)
Jeg har et kælderrum, som er indrettet som hjemmestudie - og jeg kunne godt tænke mig at høre, hvad I kender til af akustikplader :-)
Gerne med link til, hvor det kan bestilles henne.
Jeg har overvejet at bygge min egne med rockwool, træ og stof, men inden jeg kaster mig ud i det projekt, ville jeg lige høre, om der var
nogle gode alternativer :-) __________________ Mvh. Glen Michaelsen
https://muuv.dk
|
Til top |
|
|
Mumsfilibaba Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2020 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 22
|
Sendt: 17 Maj 2020 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
En kombination af Diffusion dæmning fungerer bedst.
__________________ First One Cfa
|
Til top |
|
|
Kaj. Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2014 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1778
|
Sendt: 17 Maj 2020 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Glenovic
Googler du ordene - Bauhaus akustik - finder du leverandør af paneler, som korrekt monteret med afstand til væggen og glasuld
eller Rockwool imellem kan lave lige præcis den akustik du ønsker.
|
Til top |
|
|
nyssa_temp Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 36
|
Sendt: 17 Maj 2020 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som Mumsfillbaba skriver, så er diffusion meget vigtigt, for ellers ender du med et rum uden "liv" (død diskant, død mellemtone). Diffusion skal udføres
efter nogle matematiske principper, så det er nok bedste at købe noget prof. Det er heller ikke specielt dyrt. Se på GIK Acoustics i England eller Svanå
Teknik i Sverige.
|
Til top |
|
|
Boman Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 779
|
Sendt: 18 Maj 2020 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan være, at du skulle se/lytte i mit kælderrum i Farum.
Det er meget dæmpet, og næsten alle der kommer ind i rummet bemærker det, MEN når musikken spiller er der ikke flere kommentarer
om akustikken.
__________________ Boman
|
Til top |
|
|
cfuttrup Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 97
|
Sendt: 18 Maj 2020 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Glen. Jeg har erfaring med Rockfon Koral, som fungerer godt og som har de bedste tekniske data. Jeg har fået pladen dekoreret med et billede fra en
sommerferie, men leverandørerne har sædvanligvis også et udvalg af billeder / tegninger / kunst at vælge imellem. Overfladen er lidt rugflet og giver et
indtryk af en mellemting imellem et foto og et maleri. Der findes en Koral Tenor plade som giver bedre dæmpning ved lave frekvenser (og mindre
dæmpning ved højere frekvenser) - jeg tror nok at jeg havde valgt denne løsning i dag, hvis jeg kunne finde en passende leverandør. Tenor-pladen er
tykkere (vist nok 40 mm, hvis jeg husker rigtig).
|
Til top |
|
|
Gekkofinger Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2015 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 828
|
Sendt: 18 Maj 2020 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Byg selv! Der er masser af guf at hente på nettet og Youtube. Det er let og billigt. Hvis det er til nærfeldts lytning er det måske(?)
mindre aktuelt med hele rummet. Men hvis vi snakker hifi hule, så skal der en del bats til hjørnedæmpning af bas osv. Man skal vist
over de 30 cm før det rykker. Ved ikke så meget, men har luret på det samme, så kom da igang!?...og lad os se billeder.
|
Til top |
|
|