Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 10:59   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Sikkerhed på Wifi og Bluetooth (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Koeffe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 87
Sendt: 13 Maj 2020 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Stereo HUB fra System Audio, og for lidt siden kom der noget fjernsyns lyd ud af mine højttalere. Jeg ejer ikke noget
fjernsyn. Jeg bor i lejlighed, og er ret overbevist om at det er overbo eller underbo der har kommet til at connecte til min HUB.
Vha. Bluetooth eller wifi.

Desværre kan jeg ikke slukke for Bluetooth på HUB'en så vidt jeg kan se i manualen. "The Stereo Hub is always available for
pairing with any Bluetooth audio compatible device. [...]."

Jeg oplever også at der 'tilfældigvis' kommer dårlig forbindelse på HUB'en når min overbos baby skal sove. Og han er i øvrigt
programmør i bankverdenen. Og muligvis hacker i fritiden?

Hvad kan jeg gøre for at sikre mig at overboen ikke connecter, eller laver DDOS angreb på mit system? Mit eneste bud er
password på HUB'ens wifi signal, hvilket der er. Bluetooth ved jeg ikke hvad jeg kan gøre ved.

Jeg overvejer også at finde en helt anden HUB, der kan køre udelukkende på trådet forbindelse. Men jeg ved ikke hvor meget af
mine højttaleres lyd der er bestemt af HUB'en (og dens evt. DAC?), eller om det hele ligger i højttalerne (som er aktive).

Er der andre der ejer System Audio Stereo HUB? Reelt hedder den vist Platin Stereo Hub. Jeg synes det er rimelig sparsomt med
info omkring den, både i manualen, og på internettet.
Til top Vis Koeffe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Koeffe
 
Newbiee2
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Marts 2014
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 266
Sendt: 14 Maj 2020 kl. 05:51 | IP-adresse registreret  

En baby alarm kan godt lave rav i den for andre dimser rundt omkring sig, men er du logget på det bluetooth hele tiden så kan andre ikke logge på det også, ang det wifi og din overbos hobby skift kode på dit wifi oftere end du plejer og gerne et langt et med masser af bogstaver store og små, tal og ikke mindst forskellige tegn som @ £ $ & § * uha så bliver din overbo hurtigt træt af det hvis han tror han bruger dit netværk

Du får lige lidt natlæsning
https://www.techjunkie.com/check-someone-using-wifi/
Til top Vis Newbiee2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Newbiee2
 
kevin123
Branchemedlem
Branchemedlem

Medarb. - Computersalg.dk

Bruger siden: 09 April 2016
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 426
Sendt: 14 Maj 2020 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Du kan gå ind i din router og tjekke hvem der har adgang til dit netværk , bluetooth gå kun den ene vej , dvs at han skal afspiller til dit system , det vil du jo kunne høre .


En routers ip er typisk 192.168.0.1 alt efter mærke , men kig bag på routeren der står alt hvad du skal bruge . Medmindre du har lavet div koder og brugernavn om, så er det standart.



Til top Vis kevin123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kevin123
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes