Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 07:37   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Strøm (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jens Mortensen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 476
Sendt: 04 April 2020 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Jeg vil gerne beskrive, hvad et par ændringer på forsyningssiden har gjort for lyden fra mit stereoanlæg.

Mit anlæg er forsynet med strøm fra et stik med jord. Før ændringerne gik der fra vægstikket et Isotek EVO3 Optimum til en Isotek EVO3 Syncro UNI DC-fælde, og derfra et Nordost Heimdal 2 til strømfordeleren PS Audio Detect. Strømfordeleren forsynede fra højstrøms-zonen effektforstærkeren med et Nordost Heimdal 2, fra den ene lavstrøms-zone forforstærkeren via et Nordost Heimdal 2 samt CD-afspilleren med en Isotek Gii Optimum og endvidere pladespiller, og fra den anden lavstrøms-zone tuner via et Nordost Magus, desuden RIAA og streaming PC.

Jeg havde et Isotek EVO3 Optimum i overskud fra en opgradering, men havde ikke kunnet sælge det til en fornuftig pris, så jeg kunne lige så godt bruge det selv. Så jeg udskiftede først det første Nordost Heimdal 2 fra DC-fælde til strømfordeler med Isotek EVO3, hvilket gav et marginalt slankere lydbillede. Derpå gjorde jeg tre ting: Isotek Gii Optimum kablet fra strømfordeler blev flyttet til tuneren (ud med Nordost Magus), og det tiloversblevne Nordost Heimdal 2 kabel forbandt jeg nu til CD-afspilleren fra den anden lavstrøms-zone, således at der ikke ville være interferens mellem CD-afspilleren og forforstærkeren via strømfordeleren - man kan lige så godt gøre det ordentligt.

Tuneren har jeg ikke lyttet til endnu - måske er der en forbedring her p.gr.a. det bedre kabel. Men afspilning af CD'er fik et lift i form af mere brillians og større klarhed - ikke voldsomt, men signifikant. Forventeligt vil lyden fra pladespilleren og streaming PC'en også være marginalt slankere end før. Det må tiden vise. Ellers må jeg på den igen .

Med venlig hilsen
Jens
Til top Vis Jens Mortensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens Mortensen
 
Lundski
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2020
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 18 September 2020 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Tak for tippet, Jens.

Er selv ved at lege/ arbejde med lyd og lys situationen samt mit stereoanlæg i mit bagagerum. Jeg er dog stadig på bar bund omkring, hvad de rhelt konkret kommer til at ske.
Til top Vis Lundski's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lundski Besøg Lundski's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes