Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. april 2024 | 08:02   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Lytteposition (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2906
Sendt: 19 Marts 2020 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

@ alviss.

Men hvis ikke lytterummet er i akustisk god stand,
vil en jævn spredning så ikke minimere akustiske hurdler?
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 
hcpowerinc
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget valg!

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 385
Sendt: 19 Marts 2020 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Jo Nils Valla. De direkte lyd kan være ganske farlig hvis forholdene ikke
tillader det Det er svært på tekst, for vi har alle ganske forskellige
lytterum. Den seneste tråd om bass der forsvinder i køkkenet bekræfter hvor
svært eller "hvor forskellige" vores råd kan opfattes.

Personlig stræber jeg efter direkte lyd. Men den må på intet tidspunkt
opfattes som direkte. Og lyd der steds bestemmes bryder jeg mig ikke om.

Bred stereo med et blød center bag højttalerne er behagelig i mine øre
Til top Vis hcpowerinc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hcpowerinc
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9869
Sendt: 19 Marts 2020 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Hvis højttalerne har en ensartet og god spredning, kan man jo stille højttalerne lidt tættere mod hinanden, end afstanden mellem dem og benytte lidt mindre vinkling mod lytte positionen. Dette giver en tilpas naturligt perspektiv, hvor instrumenter kan stedbestemmes dog uden at det bliver sådan pin point....afrundede helheder, kunne man kalde det.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
hcpowerinc
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget valg!

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 385
Sendt: 19 Marts 2020 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
Hvis højttalerne har en ensartet og god spredning, kan
man jo stille højttalerne lidt tættere mod hinanden, end afstanden mellem
dem og benytte lidt mindre vinkling mod lytte positionen. Dette giver en tilpas
naturligt perspektiv, hvor instrumenter kan stedbestemmes dog uden at det
bliver sådan pin point....afrundede helheder, kunne man kalde det.

Denne metode benytter jeg. I forhold til mit lytterum har dette givet langt det
bedste resultat, ud over afstande til bag/sidevægge

Mvh
Til top Vis hcpowerinc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hcpowerinc
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1620
Sendt: 19 Marts 2020 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
Hvis højttalerne har en ensartet og god spredning, kan man jo stille højttalerne lidt tættere mod hinanden, end afstanden mellem dem og benytte lidt mindre vinkling mod lytte positionen. Dette giver en tilpas naturligt perspektiv, hvor instrumenter kan stedbestemmes dog uden at det bliver sådan pin point....afrundede helheder, kunne man kalde det.


Det kunne jo også forklare hvorfor nogle fortrækker at sætte deres højttalere hhv på langs eller på tværs af rummet. Mange har et rektangulært rum, hvor de godt nok får færre førstehåndsrefleksioner ved at stille højttalerne langs den lange væg, men til gengæld kan lide af dårlig bas i denne sammenhæng. De fleste højttalere med dome diskanter, spreder en hel del, så med en væg tæt på siden af højttaleren, så kommer der ret mange refleksioner, uanset  hvor meget man vikler højttaleren.
Nogle kan dog få fornuftige resultater, ved at have en jævn og ensartet spredning, så refleksionerne i det mindste minder om den direkte lyd. Værst er det, når spredningsmønsteret er ujævnt og sidevæggene er tæt på højttaleren. Så bliver det hele blandet godt og grundigt sammen. Jeg laver mine egne filtre og højttalere. Og der er ingen tvivl om at jeg kan opnå et knivskarpt centerbilleder f.eks til film, hvor man slet ikke kan høre højttalerne i sig selv, men at det fuldstændigt lyder som om at stemmen kommer direkte ud af skærmen. Dog skal det siges at det mest er i film. Så snart det er musik, så er der så meget "kunstnerisk frihed" at man aldrig helt ved hvad man kommer til at opleve. Og det netop et andet interessant emne.... der er slet ikke i nærheden af de krav til musik, som der er til film. Musik kan være ligesom en youtube video.... den er god eller dårlig, alt efter hvilken tilfældig person der nu har optaget den, hvilket udstyr de har brugt og hvor heldige de nu har været med at placere mikrofonen. De fleste større film derimod, de lyder generelt meget struktureret og som om at der er langt færre tilfældigheder iblandet.
Så jeg vil mene at det kan være lige så svært at finde passende materiale til at eftervise om man har fundet en god opstilling af sit anlæg, som at opstille anlægget i sig selv.
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 
Aspire2
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 19 Marts 2020
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 77
Sendt: 19 Marts 2020 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Og når det hele sidder lige i øjet med LEDE, DEAD END og LIVE END og jeg ved ikke hvad hvilke andre konstante gentagelser så er det 5% af alle indspilninger der opfylder kravene.
Få bassen på plads og lad være med at spille i en opgang og så nyd hele din musiksamling i stedet for at sidde og lede efter fejl. Lyd vil være forskellig fra det ene rum til det andet, fra den ene højttaler til den anden og sådan kan man blive ved i en uendelighed.
Selvom der er nogle stykker på diverse fora der mener at have den eneste rigtige løsning så vil den med garanti ikke tilfredsstille alle.
Det er modsigelser på modsigelser i alle de her tråde hvor en og samme person mener at kunne høre forskel på ½ watt modstande og samtidig mener at hvis man gør sådan og sådan så bliver alt godt stort set ligegyldigt hvilke højttalere der spilles på
Til top Vis Aspire2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aspire2
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9869
Sendt: 19 Marts 2020 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Laver lige en tilføjelse.....der skulle gerne stå...."end afstanden
mellem dem og lytte positonen", så hænger det bedre sammen.


__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2906
Sendt: 20 Marts 2020 kl. 08:23 | IP-adresse registreret  

alviss skrev:
[QUOTE=nils valla] @alviss.

Det jeg nævner er kun en lille del af hifi. men en vigtig del, fordi det kan udstille alle andre fejl som normalt er til stede
især udstyr som 30
40 år gammelt som åbenbart er det som du betragte som en slags reference , fint nok, jeg er bare ikke enig.




Referencen bør vel altid være lyd/musik og ikke andet udstyr.

Denne tråd handler imidlertid kke om referencer men om "hygge", så som tricks, tveaks i forbindelse med ht-placering.

Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 
Pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 252
Sendt: 20 Marts 2020 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

Jeg må give dig så vældig ret, Valla.
Kan sagtens forstå Mikkel, hvor tit han lukker en tråd ned, som bliver kn.....t og løber af sporet.
Til top Vis Pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pedersen
 
Gekkofinger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2015
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1062
Sendt: 20 Marts 2020 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

Som altid, også indenfor hifi, pas på at generalisere for meget. Men der er vel det, det drejer sig om; at flytte rund på de æsker,
vinkle dem eller ikke, hæve/sænke, spikes eller ej, det kan drive én til vanvid! Men er også en stor del af hobbyen. Pedersen, du er
godt på vej. På et eller andet tidspunkt, når du der hvor det bare er godt. Eller du ikke gider mere. Og bare lytter. Det er skruer
uden ende, og som Digital_Thor er inde på, så er alle numre forskellige. Man er lidt syg, hvis man flytter højtalerne hver gang man
skifter nummer. Men fred med det. Men der er da nice.....at syre helt ud til et nummer som man ikke så komme. At hende sangere
bare står perfekt. Og kontrabassen bare kan mærkes.....wauh...
Til top Vis Gekkofinger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gekkofinger
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6261
Sendt: 20 Marts 2020 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Gekkofinger skrev:
At syre helt ud til et nummer som man ikke så komme. At hende sangeren
bare står perfekt. Og kontrabassen bare kan mærkes.....wauh...




Oplevede det lige i går med en brugt LP, jeg lige havde fået in ad døren.
Et Norsk pop/bluesband "Dance With a Stranger". Havde ikke forestillet mig de "hug", der kom i bunden. WOW

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2173
Sendt: 20 Marts 2020 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

Prøv at se denne her.
Ikke helt on topic, men meget relevant.

https://www.youtube.com/watch?v=zrpUDuUtxPM&fbclid=IwAR20Wfd T2yKRVM2ZnD1BWg2d0aAXPnPb8YOwTjmYd1Gd7hbkTkOyoWidX6k
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1620
Sendt: 21 Marts 2020 kl. 07:23 | IP-adresse registreret  

Den har jeg selv linket til nogle gange og jeg er i gang med at læse hans bog.
Jeg har svært ved at finde en situation - lige meget om det har været på en messe med udstyr til flere millioner eller i private hjem eller med mit eget grej - hvor disse teorier og principper ikke passede rigtig godt, hver eneste gang.
I grove træk tror jeg, at hvis man ikke er direkte uenig med disse teorier, så kan man stadig få en lyst til at kæmpe imod, hvis blot man kan finde nogle få situationer, hvor det ikke helt stemte overens med det man oplevede - dels fordi det er noget der ligge let til menneskets natur, men også fordi vi sjældent kan lide "regler" der sætter nogen eller noget i specifikke kasser. Alle har et eller andet, hvor de gerne vil føle at det de oplever, er specielt og unikt - hvilket er en vedvarende proces, hvilket nok også er derfor at vi ikke kan blive 100% enige - generelt - om hvordan noget skal bygges eller konstrueres i en færdig kasse(højttaler, forstærker, DAC osv.).
Men vi kan godt blive enige om at det er dejligt at lytte til musik - så det vil jeg gøre nu
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 
alviss
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.prof.

Bruger siden: 04 Marts 2020
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 35
Sendt: 21 Marts 2020 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

Nu da tråden alligevel er gået mere eller mindre i står vil jeg komme med en bøvs som starter med det  link som diskuteres her .

Et link om en der kan snakke i timevis om ingenting kombineret med logik for burhøns, en mand som ikke har forstået en dyt af hvad problemet i hi-fi reelt er , hi-fi er ikke  ikke kun præcision som han udelukkende beskæftiger sig med,   fordi det kan  måles,  bevises videnskabeligt , derud over beskæftige han sig en del med mennesket uperfekthed som måleinstrument, og at indspilinger ikke er perfekte,  igen noget alle seriøse hifi folk naturligvis er klar over og naturligvis tager hensyn til.

Noget som betyder lige så meget , noget som  Toole overhovedet ikke  beskæftige sig med er alt det vi ikke kan måle,  det vi ikke kan sætte på formel, det drejer om begrebet klang og til dels perspektiv, elementer som gør  at branchen audio adskiller sig fra alt anden kendt elektronik.

Hi-fi består af præcision plus klang med en udefinerbar delmængde mellem de to begreber.

klang som vi besynderligt nok  kan vurderer om  er rigtig gennem en døråbning, rundt om et hjørne , ud af et vindue,  på de dårligste pladser på et spillested osv.

Hvordan mon frekvensgang og fase ser ud  disse steder??? .

Klang kan ændres markant med bare en komponent et kabel osv uden det det kan registreres i en måling på output.


Toole siger vi skal undgå resonanser og have ret frekvensgang og fase osv, ja naturligvis skal vi det, men sagen er at der åbenbart er noget som er vigtigere , eller lige så vigtigt  i bestræbelsen på at opnår naturtro klang og perspektiv

Noget som ikke kan måles.

Hvilket betyder at noget med ikke perfekte data kan lyde mere naturtroet, end noget med perfekte data, det har mange oplevet , det er det mærkelige/det ukendte ved audio

Den gode nyhed er at  det med perfekte data som ikke lyder naturtro’t kan bringes til det ved valg af de rette delelementer komponenter kabler dæmpning strømforsyning osv.

Noget Toole må være klar over men da det ikke er videnskabeligt acceptabelt at sige eller beskæftige sig med, så kører han udenom, selv om det måske er vigtigste og det eneste som der ikke er  check på vedrørende Hi-fi alt andet er stort set ren rutine, mens det ukendte kun kan erfares og som sagt  er helt unikt for audio.

Da jeg var Yngre slugte jeg alt hovedsageligt på DTU's bibliotek hvad disse såkaldte eksperter skrev.
Min erfaring er desværre at man kommer absolut ingen vegne ved at gøre dette, man samler kun augmenter ind til en debat som denne hvor en idiot som jeg påstår at der er noget i audio som ikke kan måles ,som  ikke kan sættes på formel, noget som betyder  meget, eller mere for naturtro klang  end perfekte data.

Den gode nyhed er at tage man hensyn til både gode data præcision og klang , hvor mange ting som sagt kun erfares via lytning, så kan det samlede resultat blive langt bedre end hvis man kun tager hensyn til enten præcision via måling eller klang via øre , god hi-fi  er for mig  når begge dele er helt på plads.

Til top Vis alviss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af alviss
 
alviss
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.prof.

Bruger siden: 04 Marts 2020
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 35
Sendt: 21 Marts 2020 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

Vil i øvrigt sige er de ting på plads som jeg beskriver i mit forrige  indlæg så for akustikken  langt mindre betydning, som den også har ved live hvis akustikken da ikke er helt håbløs.

Eksempelvis første punkt som nævnes i startindlægget, at man skal sætte sig laverer , er tingene i orden har man samme klang uanset om man sider ned eller står op eller står i døråbningen. det er faktisk en udmærket test på om man er på rette vej.

Meget af det der beskrives i startindlægget er kompensering for ting som ikke er i orden, noget som er meget udbredt inden for hi-fi,  det vil næsten  altid vil være individuelt både problemet og løsningen og man kan diskutere det til man blive blå i hovedet i diverse fora.
Til top Vis alviss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af alviss
 
Gekkofinger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2015
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1062
Sendt: 21 Marts 2020 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

alviss....jeg syntes ikke at det er relevant at kalde andre med en anden mening ignoranter. Vi havner tit, og for let, der? Er sikker
på, at der er megen teori der er brugbar. Og at det er vigtigt at lytte på et givent produkt. Det er vi vel alle enige i. Og så ryger vi
ind i psykologiske overvejelser omkring opfattelse af lyd osv. Det er døden! Tråden startede med overvejelser omkring
lyttepositionen, Og trådstarter har faktisk fået noget prøvet af. Virker glad? Hvordan du, alviss den vise, rykker rundt på kasserne
der hjemme ville måske være mere relevant?
Til top Vis Gekkofinger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gekkofinger
 
Aspire2
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 19 Marts 2020
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 77
Sendt: 21 Marts 2020 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

Gekkofinger hvis du lægger mærke til det så er TransistorKaj altid uenig med ca 95% af dem der har noget at fortælle mht hifi. Det er faktisk kun det som TransistorKaj fortæller der kan bruges og han mener det så alvorligt at han skriver det samme konstant og hele tiden, han kunne sådan set spare en masse skriverier og så bare linke til noget han har skrevet for 1 års tid siden.
Men mærkeligt er at de fleste er uvidende, idioter, tåber og ikke fatter en brik af hvad hifi er, hvor TransistorKaj har svaret på alt. Linker man til et nummer man synes er godt og som man egentlig selv synes også lyder godt, så er der alt muligt galt med det nummer og indspilningen og heller ikke dette mener TransistorKaj har noget med hifi at gøre, i sandhed trist nedgørende læsning fra ham.
Spørgsmålet er så om man automatisk bliver afskåret fra en masse fed musik ved at gå TransistorKaj vejen fordi det ikke har noget med hifi at gøre.
Hører den slags hifi entusiaster ikke musik ala Meat Loaf, Blackmore's Night, Rainbow osv ?
Hvordan mon sådan et nummer som dette vil lyde på TransistorKaj´s superhifi

https://www.youtube.com/watch?v=vHY0YxdswyY
Til top Vis Aspire2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aspire2
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6261
Sendt: 21 Marts 2020 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Fedt eksempel
Der er vist ingen tvivl om, hvad Lydjørgen/TransistorKaj/alviss/ (Besserwisser???) ville mene om det.
Det er som Ry Cooder live fra den tid, ok rum, optaget for tæt på, go´ portion overstyring med tilhørende forvrængning..
Men for h*****e, hvor det rykker

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2791
Sendt: 21 Marts 2020 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Jeg troede faktisk at TransistorKaj var udelukket fra forum, så er det da mærkeligt at han kan komme tilbage under andre navne. Det er jo tydeligt den måde han skriver på at det er ham. Mærkeligt at Mikkel ikke har grebet ind.
     carsten
Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1620
Sendt: 21 Marts 2020 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

alviss skrev:
Nu da tråden alligevel er gået mere eller mindre i står vil jeg komme med en bøvs som starter med det  link som diskuteres her .

Et link om en der kan snakke i timevis om ingenting kombineret med logik for burhøns, en mand som ikke har forstået en dyt af hvad problemet i hi-fi reelt er , hi-fi er ikke  ikke kun præcision som han udelukkende beskæftiger sig med,   fordi det kan  måles,  bevises videnskabeligt , derud over beskæftige han sig en del med mennesket uperfekthed som måleinstrument, og at indspilinger ikke er perfekte,  igen noget alle seriøse hifi folk naturligvis er klar over og naturligvis tager hensyn til.



Jeg har virkelig forsøgt og jeg har virkelig gransket mit sind for at prøve at forstå dine henvisninger til det famøse ord "klang". Jeg kan dog ikke finde ud af hvad jeg skal bruge det til. Jeg har aldrig hørt eller læst om andre der nogensinde har nævnt det i samme grad som dig - ingen steder!
Du skal være hjertens velkommen til at skifte alle dine skruer på højttaleren, fra kobber til messing, eller rustfrit. Jeg kan aldrig.... og kommer aldrig til at se formålet med det i lydmæssig sammenhæng.
Alle andre sammenhænge hvor et materiale betyder noget, som f.eks i en membran eller kabinet. Her kan det tydeligt forklares og måles for den sags skyld... og selvfølgelig høres ret tydeligt.
Jeg ser igen grund til at nedgøre dig, fordi dine oplevelser kan være fuldstændig realistiske for dig og det ønsker jeg dig alt held og lykke med. Dog kan jeg ikke på nogen måde genskabe dem i alle de sammenhænge jeg selv har være stillet over for, eller arbejdet med.
Håbet fra min side, er også at du kan finde en ro med at andres virkelighed kan være ligeså ægte som din. Og hvis jeg objektivt og bevisligt - gentagende gange - kan hjælpe andre med at få bedre lyd - med mine metoder og værktøjer. Så begynder jeg småt at fornemme et mønster, som jeg langsomt men sikkert begynder at læne mig op ad - netop bla. Toole's, Geddes', Olive's osv teorier.
Min eneste anke med dine indlæg - er - at du ikke rigtig synes mig at komme med en forklaring der taler imod disse teorier. For alle disse teorier, fra disse personer, har netop givet mig den oplevelse, som du beskriver - netop at man kan genkende instrumenter osv i et andet rum og nyde musik, uagtet af min position i forhold til anlægget.
Så med respekt til trådens begyndelse - så kan jeg kun se at f.eks Toole' netop yderligere bekræftes, hvis man benytter hans teorier, fordi jeg faktisk mener at han evner at skille tingene ad og give en indsigt i det der skal til for at komme længst muligt i ens personlige hifi-eventyr. Jaja - jeg ved godt vi aldrig kommer helt i mål.... vi skal jo lege lidt med vores hobby... og den suppedas nyder jeg også at rode lidt rundt i hele tiden 
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes