Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 12:58   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Intern/ekstern riaa? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mhn13
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2015
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 01 Marts 2020 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Hej herinde

Jeg er lidt nysgerrig på, om nogen af jer har erfaringer med Marantz PM Ruby forstærkeren? Og særligt phono delen er jeg lidt interesseret i at høre mere om. Jeg har selvfølgelig søgt på nettet, og kan se at den får meget ros, men der er ingen sammenligninger med phono delen og eksterne RIIA forstærkere?

Jeg har i forvejen en Marantz sr6009 receiver som jeg er meget glad for, hertil bruger jeg en Project Phono box DS, men jeg vil gerne have endnu bedre lydgengivelse. Da jeg mest hører LP'er og CD (60er rock)ønsker jeg noget der kan trylle det sidste ud af mine skiver.

Mit spørgsmål er så, om nogen her har kendskab til PM Ruby og kan hjælpe videre med, hvad der vil give bedre lyd når jeg mest hører 60-er rock, om det er en PM Ruby koblet sammen med min SR6009 receiver (for at beholde digitale indgange fra TV osv.), eller om jeg bare skal beholde min SR6009 receiver og springe på en Project DS2 med rør i udgangen?

Min pladespiller er en Marantz tts15s koblet til et sæt Dali Rubicon 6, hvis det har nogen stor betydning.
Til top Vis mhn13's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mhn13
 
Crackhead
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 281
Sendt: 19 Maj 2020 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

Jeg vil tro, at phono-delen i Ruby'en er ret god. I forstærkere, i den prisklasse er vinyl-afspilning som reget ikke en "afterthought". Om den
er bedre, end Pro-Ject, det tror jeg at du skal prøve at lytte dig frem til. Det er heller ikke uvæsentligt, hvilken pick-up, som er i spil.
Til top Vis Crackhead's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Crackhead
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 19 Maj 2020 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Selv i meget dyre integrerede forstærkere er den indbyggede riaa - eller dac - i langt de fleste tilfælde et kompromis!!! Det er "nice to have" lidt a la balancerede indgange som konverteres lige bag bagpladen...

Men tingene skal selvfølgelig hænge sammen: Er pladespilleren i budgetklassen, så er den inbyggede riaa fin nok. Men til din TTS15s ville jeg nok vælge noget der var endnu bedre end din Project Phono box DS!



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes