Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 22:32   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Flere udgaver af SA 1280 II? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Faber
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2015
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 20 Januar 2020 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Hej. Har fået fat i et par System Audio SA 1280 mkii og synes faktisk de spiller med god nærvær. Jeg synes den øvre mellemtone
virker en anelse hård. De bliver drevet af en Primare Cdi10. Tidligere havde jeg et par SA 1230, der var mere bas men slet ikke
den samme detalje grad som jeg oplever nu. Men mht den skarpe mellemtone. Er det den type enhed der sidder i denne udgave
af mkii ? Denne har en alm dome, hvor andre udgaver har indadvendt dome. ( det havde 1230 også ). Kan dette gøre forskellen
på hvordan mellemtone og bas bliver præsenteret i de forskellige udgaver ? På forhånd tak.
Til top Vis Faber's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Faber
 
Faber
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2015
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 21 Januar 2020 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Er der virkelig ikke nogen der er System Audio eksperter herinde? De har ellers været meget omtalt herinde, derfor håber jeg
der er folk som kan hjælpe mig i min situation ang. ovenstående.
Til top Vis Faber's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Faber
 
MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1404
Sendt: 21 Januar 2020 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Skriv direkte til SA, så får du svar på dit spørgsmål

__________________
Mvh Mathias Boesgaard
Til top Vis MathiasFB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasFB Besøg MathiasFB's Websted
 
Moon
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 04 Juli 2019
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 44
Sendt: 26 Januar 2020 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Jeg kan huske at jeg havde en model, hvor SA havde skiftet den ene enhed og sat noget
andet kabel i. Hvis de er 3 forskellige enheder i din højttaler er den en sådanne model. Mener at det er bass/mellem tone enheden de skiftede.

Ellers vil jeg som andre oplyser Kontakte SA i Roskilde. Ole w han er flink til at svare.

En 1280 er da en fin højttaler, men den vokset ikke ind i himlen. Hvis du ikke kan leve med den hårde mellemstore/ diskant, så skal enten højttaler eller elektronik udskiftes. Alt andet er spile af penge og tid. Du kunne evt låne noget andet elektronik med hjem for at finde ud af om hårdheden forsat er det. Jeg syntes at kunne erindre at Primare har en hård lyd, meget digitalt tør og stressende at lytte til i længden. Ved ikke om det gælder din enhed.
Til top Vis Moon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Moon
 
Moon
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 04 Juli 2019
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 44
Sendt: 26 Januar 2020 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

Fandt lige dette.
Hej System Audio
Jeg læste på Hifi4all at I engang udviklede en opgradering af System Audio 1280 mk2 som blev
solgt som en ”Rumour”-model. Jeg er med på at det ikke længere er noget der indgår i jeres sortiment, men jeg tænkte på om info om evt modifikationer til delefilter er noget i stadig ligger inde med? Ligeledes skulle den øvre bas/mellemtone udskiftes til en anden enhed, men jeg har ingen oplysninger om til hvilken. Er det noget I stadig har information omkring? Har desværre ingen oplysninger længere udover at den interne kabling blev skiftet til Chord Rumour.
Til top Vis Moon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Moon
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes