Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 09:03   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Internetradio (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sherman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Januar 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 187
Sendt: 03 Januar 2020 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

Hvor meget kan det betale sig at ofre på en internetradio til at høre DR P2?

Jeg bruger en Argon Audio internetradio. Jeg vil gerne have bedre lyd end jeg får fra denne, men giver en dyrere internetradio bedre lyd? Eller er lyden fra internet ikke bedre end dette, så det vil være spild at købe en dyrere internetradio?

Mvh
Søren
Til top Vis Sherman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sherman Besøg Sherman's Websted
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2148
Sendt: 04 Januar 2020 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Man kan købe en rigtig god brugt tuner til meget rimelig pris brugt. Og P2 kan vel også fåes både fra antenne og kabelnet.

__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 
Sherman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Januar 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 187
Sendt: 04 Januar 2020 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Jeg har faktisk en tuner stående et sted, men P2 sendes ikke på FM i dagtimerne og jeg har ikke kabelnet. Det er derfor jeg har skrevet indlægget.

Min erfaring fra dengang P2 blev sendt i dagtimerne, og jeg havde disse ting ibrug, var, at lyden fra tuneren var noget bedre end lyden fra kabelnettet. Men som jeg husker den, tror jeg ikke lyden fra min NAD 4300 tuner var bedre end lyden fra min nuværende internetradio.
Til top Vis Sherman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sherman Besøg Sherman's Websted
 
Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2520
Sendt: 04 Januar 2020 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Uha den er lidt svær. Jeg har en hamrende god tuner, Kenwood L-1000T, med en stueantenne, en rigtig æter sluger, men har for
et år siden, sådan cirka, anskaffet en brugt Marantz NA-6005... Som er koblet til samme anlæg, Kenwood 1000, og jeg må sige
den gør det sgu rigtig godt, og her kommer det svære, for jeg har ikke hørt andre internetradio streamere... For jeg er godt
tilfreds... At jeg så samtidig har købt en brugt Marantz NA-8005... Jeg kunne ikke nære mig, og håber at jeg snart får koblet
både antenne som internet ind i mit lille herreværelse... Så den også kan komme i spil, på et af de andre anlæg

Med venlig hilsen
Birger
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren
 
henrikn
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 April 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 190
Sendt: 05 Januar 2020 kl. 08:55 | IP-adresse registreret  

Min erfaring er at bedste lyd kommer via antenne, hvis man har en god tuner. Faktisk er der stor forskel på lyden, på DR's kanaler.
Det opdagede jeg først da jeg fik en god tuner.... Men det er jo nok en stakket frist. FM bliver desværre nok lukket på et eller andet
tidspunkt. Her i huset har vi købt Airport express og streamer radio via tlf eller tablet. Men det kommer aldrig i nærheden af min FM
tuner. Men når FM lukker, så må jeg til at kigge efter noget DAB... Men har ikke fundet det helt rigtige endnu. Pure lavede nogle,
som var ret gode. Men de var til det gamle DAB. Så i dag ved jeg ikke hvad der findes.... Måske jeg bare må nøjes i fremtiden med
streaming. Nu skal vi jo også lige se hvor mange kanaler der overlever på DR. Det går pt.i den forkerte retning...

__________________
Mvh
Henrik
Til top Vis henrikn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henrikn
 
Clausop
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2012
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 67
Sendt: 05 Januar 2020 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

Jeg har internetradio via min Bluesound Node, og så har jeg en Vincent STU-8 FM/DAB+ tuner. Jeg foretrækker helt klart FM
signalet fra min tuner.
Hører jeg internet radio, er det kun fordi jeg hurtigt skal videre, og derfor ikke vil tænde tuneren, og vente på den gode lyd fra
rørene
Til top Vis Clausop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clausop
 
Vel-Lyd
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Maj 2017
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 46
Sendt: 05 Januar 2020 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Hej Søren

Jeg fik den festlige ide ,at jeg bare måtte kunne høre DAB+ samt internet radio. FM radio er ikke aktuelt da jeg bor i et ret kuperet område og desværre ikke har et fornuftigt FM signal. DAB+ og internet i samme apperat synes at begrænse udvalget. Valget faldt på en Hama dit 2000 bla. fordi anmeldere af dette apparat taler om HiFi lydkvalitet hvilket der naturligvis hænger lidt sammen med hvem der lytter og hvad man er vant til af lyd.

Stor fiasko var det da også da skidtet blev tilsluttet min forstærker. Det kunne vel nærmest betegnes som en flad lyd næsten uden stereo perspektiv. Jeg er vant til et nærmest 3D lydbillede. Min Hama var tydeligvis en fejlinvestering og stod til udsmidning indtil jeg kom på ,at sende lyden via min CD afspiller der har noget digital indgang. DAB eller internet er ikke på niveau med en fornuftig grammofon eller cd afspiller men dog absolut til ,at leve med.

Min konklusion må derfor være ,at det der gør en forskel er hvor god en DAC man har ,da et DAB eller internet signal er det som det nu engang er. Håber du kan bruge det til noget.
mvh. vel-lyd   

Til top Vis Vel-Lyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vel-Lyd
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes