Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 16:51   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Usb forbindelses-fejl? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Zinghai
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 August 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 22 December 2019 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Hej alle sammen

Jeg synes efterhånden jeg har prøvet alt for at få min Nuforce DDA-100 til at forbinde til min windows 10 bærbar. Det er en huawei
Matebook D, der både har usb 2.0 og 3.0. Jeg kan få forbindelse til den nogle gange, men næsten alle gange er der driver problemer,
hvortil jeg kan sige at jeg har været inde og hente driver til den og installeret den. Det hjalp desværre ikke noget og normalt fortæller
fejlfinding mig at løsningen er at genstarte computeren. Andre gange kan den slet ikke registrere at den er der.

Er der andre der har oplevet lignende ting eller som kender svaret på hvordan jeg får den til at virke igen?

(Forstærkeren fejler intet, da den virker upåklageligt med en ældre computer der kører windows 8.1)

Mvh
Mattias
Til top Vis Zinghai's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zinghai
 
Øpsie
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 December 2010
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 274
Sendt: 23 December 2019 kl. 08:39 | IP-adresse registreret  

Hej Mattias,

Det kan være lidt svært at sige på distancen, for set det kan være mange ting. Usb-driver til den bærbare, driver til nuforcen,
nogle indstillinger der går ind og overstyrer dem, forbindelsen med kabel/stik samt en række flere ting.

Kan se, du er fra Nordjylland, måske det var memmere lige at skikke hovederne sammen?

Bedste hilsner,
Rasmus (fra Aalborg)
Til top Vis Øpsie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Øpsie
 
Zinghai
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 August 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 24 December 2019 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Hej Rasmus
Jeg er selv fra Aalborg, bor i Øgaden :)

Jamen du er meget velkommen til at kigge forbi til en kop kaffe en dag, hvis du har lyst, det ville da utrolig flot af dig! Men jeg værdsætter også bud på hvad det kunne være ;)

Det er som om at hvis den får lov at stå fast ved forstærkeren, så kører det fint, men lige så snart jeg kobler den fra og skal koble den til igen, så kræver det en genstartning af computeren før den fungerer.

Mvh
Mattias
Til top Vis Zinghai's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zinghai
 
2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 861
Sendt: 24 December 2019 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Hej Mathias. Det med genstart af computeren ses ofte, så det ville jeg som udgangspunkt ikke bekymre mig så meget om. Måske Øpsie kan checke det hele en gang ;-)
Til top Vis 2-mas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2-mas
 
Øpsie
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 December 2010
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 274
Sendt: 26 December 2019 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Hej Mattias,

Jeg kan også opleve ustabilitet med lyden, hvis jeg kobler dac fra og til igen, men det er ikke altid det sker. Ofte går det nu fint.
Hvis det altid virker efter en genstart af windows, så tænker jeg, det er driveren, der ikke har det godt med at miste
forbindelsen. Den er nok svær at gøre noget ved..

Hvis du kobler den fra og til igen, kan du så se noget under enhedsindstillinger? Eller kommer windows med en fejl eller noget?

Flere hilsner,
Rasmus
Til top Vis Øpsie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Øpsie
 
Zinghai
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 August 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 26 December 2019 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Ofte skal jeg lave en fejlfinding, hvor den ikke kan finde nuforce til at starte med, derefter laver jeg en fejlfinding igen og der kan
den godt finde nuforce, men siger at det er en driverfejl, der kræver en genstartning af computeren. Så genstarter jeg computeren
og så virker det. Jeg synes dog at det er underligt, når den gamle HP, altid kunne finde den med det samme og aldrig havde
problemer med at man koblede den til og fra :)
Til top Vis Zinghai's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zinghai
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6253
Sendt: 27 December 2019 kl. 06:06 | IP-adresse registreret  

Et bud kunne være: Tag usbstikket ud.
Gå ind under enhedsegenskaber, fjern driver, gå ind på NuForce´s hjemmeside og hent den seneste driver til Win10 og installer den igen.
Når du har installeret den, genstart komputeren. Prøv så at montere usbstikket igen og se, om ikke det hjælper

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 861
Sendt: 27 December 2019 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Når jeg googler "nuforce dda-100 driver" ser der også ud til andre har lidt problemer, men det er lidt for teknisk til at jeg kan forklare..
Til top Vis 2-mas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2-mas
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes