Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. april 2024 | 17:47   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Ny forhandling af Hegel i DK (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4535
Sendt: 14 Oktober 2019 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

KristianJ1324 skrev:
Jeg forstår godt din pointe, men den er alligevel ret misvisende. Tror ikke du finder nogen producent, der ikke har et budget for såvel udviklingsomkostninger såvel som slutpris. Men tænker at din pointe er, at der for high end produkter er et markant større budget.

Til sammenligning brugte SONY sidste år 3,99 milliarder USD på udvikling. Et typisk SONY produkt til et par tusinde kroner, har med stor sandsynlighed kostet markant mere at udvikle end de fleste high end produkter.

Intel brugte i øvrigt 13 milliarder USD på R&D i 2018

Hvis et produkt har et budget under udviklingen, så begrænses mulighederne, og ergo er det ikke ultimativt i sin endelige udførsel... og dermed ikke high end!

Sony har brugt mange penge, ja... men på mange produkter. Sony er ikke en high end producent!

Intel laver ikke high end produkter, men udvikler produkter til konsum-brug, samt proffesionel brug, med andre krav til stabilitet.

High end har i princippet ikke noget med pris at gøre, da high end-kunder ikke bekymrer sig om prisen, men vil have den ultimative kvalitet... uanset om vi taler hifi, mode eller biler!



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
KristianJ1324
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tager en pause - igen!

Bruger siden: 22 Januar 2018
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 187
Sendt: 14 Oktober 2019 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Hvem laver high end anno 2019?
Til top Vis KristianJ1324's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KristianJ1324
 
KristianJ1324
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tager en pause - igen!

Bruger siden: 22 Januar 2018
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 187
Sendt: 14 Oktober 2019 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Synes egentlig high end begrebet er lidt udvandet.

Lad os se det i øjnene: Der er ingen virksomheder der sætter et projekt i søen, og fortæller sine udviklere at de har uendelige midler til udvikling og at slutproduktets pris må være uendelig høj. Der er altid et udviklingsbudget og der er altid en target-pris. At dem der gerne vil kalde sig high end, så arbejder med en højere target-pris er der næppe nogen hemmelighed i.

Til gengæld skal man nok forvente, at de selvsamme firmaer har de absolut strammeste udviklingsbudgetter. De fleste af de virksomheder der leverer det kunderne opfatter som high end (når vi snakker audio), er så små at økonomien typisk kun tillader at have 1-2 mand ansat til at udvikle produkterne.

En helt standard SONY forstærker til 3-4000 kroner (eller hvad sådan en koster i dagens Danmark), har haft et markant større udviklingsbudget end de fleste high end produkter. Og det vil så diskvalificere high end produktet fra at være high end

Synes faktisk det er en interessant diskussion, fordi udviklingen i hifi har ændret sig markant de senere år. I gamle dage var det fedt at gå i hifi klubben og købe et produkt der lignede noget der var løgn, men til gengæld spillede fantastisk og til en lav pris. Og pyt med designet, for det handlede om at lytte til musik.

I dag handler det nok mere om at det skal se high end agtigt ud, så man kan tage en masse billeder og smide på diverse forummer imens man beskriver teknikkens mindste detaljer, og så slutter af med at det naturligvis gav mere dynamik, sortere baggrund og bedre perspektiv. Min oplevelse er, at der i dag er flere der interesserer sig for hifi produkter (og i særdeleshed tilbehør) end for at lytte til musik.

Til top Vis KristianJ1324's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KristianJ1324
 
mulle
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 December 2016
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 120
Sendt: 14 Oktober 2019 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

KristianJ!

Mon ikke du kan lide Densen-bossen Thomas Sillesen´s citat: "Folk elsker god musik - indtil de hopper på high end-vognen. Derefter piller de sig kun i navlen og leder efter fejl".
Til top Vis mulle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mulle
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 14 Oktober 2019 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

velkommen skrev:
hifi klubben er kun en radiobutik idag, sørgeligt og intet spændende som i gamle dage....og ikke den sociale hygge som tidligere......
vh velkommen


Hi-Fi Klubben er som den altid har været, men er ændret til at følge med tiden, og tiden er ikke længere til små, snuskede baggårdsbutikker med et sortiment, der kun appelerer til nørden og hjemmebyggeren. Sortimentet er anderledes, og tilpasset til den måde, hele markedet har ændret sig på, og hvor du måske ikke længere finder det spændende, er der til gengæld mange andre, der gør. Din smag og dit fokus er bare ændret, og det er jo en helt naturlig udvikling.

Og så skal man stadig huske at det er butikker, og ikke sociale varmestuer for dem der kun kommer for at drikke kaffe og nøjes med at handle brugt. Det tjener butikkerne jo ingen penge på ;-) Social hygge kommer både af folk der kommer ind og af dem, der arbejder der, men den opstår af de relationer, man får til dem, man kender. Kender man ingen, bliver det heller ikke "hyggeligt" på samme måde :-)


__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 14 Oktober 2019 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

mulle skrev:
KristianJ!

Mon ikke du kan lide Densen-bossen Thomas Sillesen´s citat: "Folk elsker god musik - indtil de hopper på high end-vognen. Derefter piller de sig kun i navlen og leder efter fejl".


Det er vist ikke helt ved siden af :-)

__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 14 Oktober 2019 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

mulle skrev:
HFK er, efter min mening, en OK forretning med fine mærker. Dog synes jeg, det er et stort problem, at de butikker der ligger i en radius af mindst 150 km. fra trekantområdet, kun kan fremvise de billigste udgaver af samtlige mærker. Vil det samme gælde for Hegel, bliver det jo bare et andet postordrefirma.


Alle butikkerne har mulighed for at bestille rejsesystemerne hjem, og gør det med jævne mellemrum, så man kan opleve de store modeller i de mindre butikker. Og er interessen der, skal de nok have produktet hjemme til demo - det har aldrig været et problem.

__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 14 Oktober 2019 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

KristianJ1324 skrev:
Synes egentlig high end begrebet er lidt udvandet. Lad os se det i øjnene: Der er ingen virksomheder der sætter et projekt i søen, og fortæller sine udviklere at de har uendelige midler til udvikling og at slutproduktets pris må være uendelig høj. Der er altid et udviklingsbudget og der er altid en target-pris. At dem der gerne vil kalde sig high end, så arbejder med en højere target-pris er der næppe nogen hemmelighed i.

Til gengæld skal man nok forvente, at de selvsamme firmaer har de absolut strammeste udviklingsbudgetter. De fleste af de virksomheder der leverer det kunderne opfatter som high end (når vi snakker audio), er så små at økonomien typisk kun tillader at have 1-2 mand ansat til at udvikle produkterne.

En helt standard SONY forstærker til 3-4000 kroner (eller hvad sådan en koster i dagens Danmark), har haft et markant større udviklingsbudget end de fleste high end produkter. Og det vil så diskvalificere high end produktet fra at være high end Synes faktisk det er en interessant diskussion, fordi udviklingen i hifi har ændret sig markant de senere år. I gamle dage var det fedt at gå i hifi klubben og købe et produkt der lignede noget der var løgn, men til gengæld spillede fantastisk og til en lav pris. Og pyt med designet, for det handlede om at lytte til musik.

I dag handler det nok mere om at det skal se high end agtigt ud, så man kan tage en masse billeder og smide på diverse forummer imens man beskriver teknikkens mindste detaljer, og så slutter af med at det naturligvis gav mere dynamik, sortere baggrund og bedre perspektiv. Min oplevelse er, at der i dag er flere der interesserer sig for hifi produkter (og i særdeleshed tilbehør) end for at lytte til musik.



Du har mange gode punkter, og dine betragtninger er også rigtige langt hen ad vejen.

High-end er en sjov størrelse i dag, for mellemsegmentet er næsten ikke længere eksisterende i dag. Det er enten økonomisk til at komme i nærheden af, eller fuldstændigt uden for rækkevidde, og problemet med nogle af highend produkterne er, at priserne stikker fuldstændigt af. Det klinger hult når mange af dem samtidig brokker sig over vigende salg. Det problem imødekommer man ved at lave nye modeller, der er endnu dyrere istedet for at gribe problemet hvor det opstår - på prissætningen.

Og det er netop fedt at finde produkter, som ud fra prisen, ser ud som ingenting, men som seriøst kan irritere ejerne af de hammerdyre produkter, fordi personen bag har evnet at konstruere et produkt på et budget, men med omtanke og fokus de rigtige steder - og så sparker det røv, når det kommer ud.

Jeg er sikker på at Mikkel Gige kan stemme sig enig i den betragtning - bare se nogle af Vincent-produkterne, for at nævne et mærke.

Problemet for meget highend er at der idag også er et massivt fokus på masser af bling-bling og eksorbitant udseende. Tingene må naturligvis godt være lækre at se på og røre ved, men japanerne har mestret det i mange år selv i budget-klassen, og det kan sagtens lade sig gøre i selv de overkommelige klasser.

Spændende diskussion :-)



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
mulle
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 December 2016
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 120
Sendt: 14 Oktober 2019 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

Det er korrekt, at man kan bede den lokale HFK om at hjemtage et produkt til test. Det gør de gerne, hvis de føler, at man brænder for det. Selv fik jeg et sæt Epicon 8 (rejsesystem) til test hjemme. (De fandtes kun i en butik i KH.) Dog blev jeg bedt om at betale den fulde pris først, hvilket jeg gjorde. Så tænker jeg bare, hvad er forskellen på HFK, og de netbutikker der i dag sælger Hegel?? Hegel i HFK lyder super, hvis man altså kan se/høre hele udvalget i den lokale butik.

Til top Vis mulle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mulle
 
Dk11706
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 357
Sendt: 15 Oktober 2019 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

Jeg har lidt svært ved at se at det er en fordel for Hegel, HFK er ret tunge at danse med vedr. rabat og når man skal betale fuld pris for Hegel så findes der altså bare noget som spiller lige så godt og som også har udseendet med sig.

Et godt eksempel er hegel 390 og 590, de ligger i samme kategori som bl.a. McIntosh, og er mega grimme til sammenligning.
Til top Vis Dk11706's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dk11706
 
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2871
Sendt: 15 Oktober 2019 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Det er jo en smagssag men McItosh ser da godt ud og spiller da også godt, omend det ikke er ligeså neutralt spillende som Hegel, så lydnæssigt foretrækker jeg Hegel.

__________________
Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
Til top Vis Ikke Slipsefyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ikke Slipsefyr Besøg Ikke Slipsefyr's Websted
 
Dk11706
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 357
Sendt: 15 Oktober 2019 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  


Enig i at design er en smagssag, at Hegel er neutralt det syntes jeg ikke, det er mere til den lyse side og bliver hurtigt trættende at lytte til. Deres 590'er spiller vildt godt, men den er også lidt mørkere i lyden men til 75.000 så skal designet også være med, og det ser altså lidt billigt ud med de "klistermærker" de har brugt til logo mv. istedet for nogle fine udfræsninger.

Min pointe er bare at der er mange om budet og Hegel til fuld pris i HFK går en hård tid i møde på high-end området. Jeg blev selv tilbudt en Hegel 590 til ca. 50.000 og takkede nej, da jeg syntes den så billig ud, hvorefter forhandleren grinte lidt og sagde, "det syntes vi andre også, men den spiller godt og vi har desværre ikke andet som kan det du vil."
Til top Vis Dk11706's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dk11706
 
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2871
Sendt: 15 Oktober 2019 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

Mit Hegel spiller ikke lyst, hvis du oplever det, er det fordi du sætter det sammen med andre produkter der ikke kan følge med, så det ligger helt klat et andet sted i din kæde, ikke hos Hegel.

__________________
Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
Til top Vis Ikke Slipsefyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ikke Slipsefyr Besøg Ikke Slipsefyr's Websted
 
Jens EK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 April 2012
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 205
Sendt: 15 Oktober 2019 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Syntes heller ikke det er lyst i lyden. Det spiller godt, men er enig i at
590 er tudegrim. Deres 190, røst og h90, ser fine ud i prisklassen og
dimensionerne er bedre. H590 ser sgu ikke godt ud. Men som
alt andet, det er en smagssag.
Til top Vis Jens EK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens EK
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2150
Sendt: 15 Oktober 2019 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Jeg overvejer at købe ny forstærker til erstatning for min Denon pma 1500 fra 2001. Hvordan vurderer i Hegel H190 i forhold til Denon
pma 2500NE. Umiddelbart ville jeg nok vælge Denon for det har jeg gode erfaringer med.

__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2871
Sendt: 15 Oktober 2019 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Jeg kender ikke Denonén, det må jeg være ærlig at sige, men jeg har meget svært ved at forestille mig nogen Denon forstærker overhovedet skulle nå op til en Hegel H190.    . Jeg er så heller ikke til pæn japansk lyd, min musik skal gengives levende og med saft og kraft.

__________________
Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
Til top Vis Ikke Slipsefyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ikke Slipsefyr Besøg Ikke Slipsefyr's Websted
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2150
Sendt: 15 Oktober 2019 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Jeg har helt overvejende haft Denon i 30 år, og Denon leverer stabile produkter med god lyd der holder. Og de to forstærkere ligger i samme prisklasse, så Hegel skal demonstrere at de har tjek på det ellers fortsætter jeg med Denon. Min nuværende Denon 1500 har 18 år på bagen, og den virker perfekt, med undtagelse af RIAAen der stod af mens jeg hørte vinyl. har nu en Project Phonobox DS til min kenwood kd 7010. Jeg ved ikke om det er high end med det er ihvertfald god kvalitet. Men hvordan adskiller Hegel sig fra Denon største forstærker, er der lige så meget råstyrke i en Hegel til mine JBL LS80, for grunden til jeg overvejer en ny forstærker er at jeg godt vil have lidt mere effekt.

__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2871
Sendt: 15 Oktober 2019 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Jeg skriver ikke noget om at Denon skulle være dårlig kvalitet, jeg har selv haft dyrt Denon i tidernes morgen, men Hegel har bare i mine øre en hel anden spillestil, dynamisk og fremme i skoene, hvor Japansk for det meste lyder flot og velopløst, men kommer ikke rigtig ud af højtalerne på samme måde. Så der er kun at tage et lytte på produkterne.

__________________
Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
Til top Vis Ikke Slipsefyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ikke Slipsefyr Besøg Ikke Slipsefyr's Websted
 
Dk11706
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 357
Sendt: 15 Oktober 2019 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Se om du kan låne en Hegel inden du køber den til dine JBL’er. Jeg elsker JBL horn men syntes, som jeg også skrev tidligere, at
Hegel er meget detaljeret og det er JBL horn også, så i min optik er det en meget dårlig kombo. Jeg har hørt H590 på JBL 4367
og det var alt for detaljeret med mainstream musik, hvis man hører deluxe produktion jazz, klassisk så er det sikkert fint, men
det gør jeg ikke

Musik drejer sig om hygge og samhørighed og ikke detaljer
Til top Vis Dk11706's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dk11706
 
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2871
Sendt: 15 Oktober 2019 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Jeg spiller på Tannoy D700 som også går for at være analytisk spillende, den spiller hammer musikalsk på Hegel H160,masser af hygge og samhørighed Men ikke på bekostning af detaljer i musikken, de skal være der, ellers kan man ligeså spille på en gammel ghettoblaster.

__________________
Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
Til top Vis Ikke Slipsefyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ikke Slipsefyr Besøg Ikke Slipsefyr's Websted
 

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes