Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 02:38   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Strømskinne (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jan Guldberg Ra
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 December 2010
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 249
Sendt: 07 September 2019 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Hej vil bare høre hvad andre gør med deres mere eller mindre dyrt indkøbte strømskinne.De fleste er jo forberedt med jord stik,hvilket vel også er det mest optimale at bruge,men mange apparater er dette slet ikke en mulighed,eller også er der ikke jord stik i kontakten,eller det er nok bare at fasen vender rigtigt.
Til top Vis Jan Guldberg Ra's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Guldberg Ra
 
KristianJ1324
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tager en pause - igen!

Bruger siden: 22 Januar 2018
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 187
Sendt: 07 September 2019 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Lyt dig frem
Til top Vis KristianJ1324's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KristianJ1324
 
Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2657
Sendt: 08 September 2019 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Fasen skal altis vende korrekt men gå efter den flotteste strømskinne det bliver du gladest for i længden.

Hilsen Jonas Bojer
Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted
 
Jens Mortensen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 476
Sendt: 09 September 2019 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

Hej Jan.
Jeg har gode erfaringer rent lyttemæssigt med en PS Audio Detect. Den er anmeldt her på site'et.
Mvh Jens.
Til top Vis Jens Mortensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens Mortensen
 
Sven Palvig
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 788
Sendt: 16 November 2019 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

Jan Guldberg Ra skrev:
Hej vil bare høre hvad andre gør med deres mere eller mindre dyrt indkøbte strømskinne.De fleste er jo forberedt med jord stik,hvilket vel også er det mest optimale at bruge,men mange apparater er dette slet ikke en mulighed,eller også er der ikke jord stik i kontakten,eller det er nok bare at fasen vender rigtigt.

Jord har man på grund af sikkerhed.
Apparater der ikke har jord på, skal du ikke bekymre dig om. Det har fabrikanten valgt for at give bedre lyd. Jord er ikke godt for hi-fi da du får snavs ind i anlægget. De fleste af mine apparater, går jorden kunne til apparat stikket, men ikke videre derfra.
Jeg vi lige nævne, at de forskellige fordeler bokse lyder forskelligt. Vibex kan jeg anbefale, men der er mange jeg ikke har hørt.
Til top Vis Sven Palvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sven Palvig
 
henrikn
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 April 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 190
Sendt: 16 November 2019 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

Jord bruges nu også ifb. netfilter. Hvis der ikke tilsluttes jord, vil Commons mode støj ikke blive filtreret fra, i det omfang filteret
er i stand til. Diff. mode vil dog stadig blive filtreret fra. Hvilken indflydelse det har på din lyd, kan jeg ikke vurdere eller om der
overhovedet er et filter i dine apparater.

__________________
Mvh
Henrik
Til top Vis henrikn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henrikn
 
7100Vejle
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2018
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 333
Sendt: 16 November 2019 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Sven Palvig skrev:
Jan Guldberg Ra skrev:
Hej vil bare høre hvad andre gør med deres mere eller mindre dyrt indkøbte strømskinne.De fleste er jo forberedt med jord stik,hvilket vel også er det mest optimale at bruge,men mange apparater er dette slet ikke en mulighed,eller også er der ikke jord stik i kontakten,eller det er nok bare at fasen vender rigtigt.

Jord har man på grund af sikkerhed.
Apparater der ikke har jord på, skal du ikke bekymre dig om. Det har fabrikanten valgt for at give bedre lyd. Jord er ikke godt for hi-fi da du får snavs ind i anlægget. De fleste af mine apparater, går jorden kunne til apparat stikket, men ikke videre derfra. Jeg vi lige nævne, at de forskellige fordeler bokse lyder forskelligt. Vibex kan jeg anbefale, men der er mange jeg ikke har hørt.

Ok. Hvis man banker et jordspyd i sin græsplæne, hvordan får man så "snavs" i sit anlæg?

Til top Vis 7100Vejle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 7100Vejle
 
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2888
Sendt: 16 November 2019 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

@7100Vejle.

Apparatet er serieforbundet til andre apparater igennem stel.
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2703
Sendt: 16 November 2019 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Er der ikke en løsning af problemstillingen ved at sikre, at alle apparater har samme chassis-potentiale? Forbinde kabinetterne
med hinanden ved hjælp af et meget kraftigt kabel, så stelstrømme mellem apparaterne afledes fra signalkablernes skærme.
Bort fra signalvejen.
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 
Sven Palvig
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 788
Sendt: 16 November 2019 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

7100Vejle skrev:

Sven Palvig skrev:
Jan Guldberg Ra skrev:
Hej vil bare høre hvad andre gør med deres mere eller mindre dyrt indkøbte strømskinne.De fleste er jo forberedt med jord stik,hvilket vel også er det mest optimale at bruge,men mange apparater er dette slet ikke en mulighed,eller også er der ikke jord stik i kontakten,eller det er nok bare at fasen vender rigtigt.


Jord har man på grund af sikkerhed. Apparater der ikke har jord på, skal du ikke bekymre dig om. Det har fabrikanten valgt for at give bedre lyd. Jord er ikke godt for hi-fi da du får snavs ind i anlægget. De fleste af mine apparater, går jorden kunne til apparat stikket, men ikke videre derfra. Jeg vi lige nævne, at de forskellige fordeler bokse lyder forskelligt. Vibex kan jeg anbefale, men der er mange jeg ikke har hørt.


Ok. Hvis man banker et jordspyd i sin græsplæne, hvordan får man så "snavs" i sit anlæg?


Du kan få snavs ind med det jordspyd der igennem strømmen. Hvis du har eget jordspyd får du det vel ikke. Men man må ikke koble to forskellige jordspyd på, der ikke er forbundne.
Til top Vis Sven Palvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sven Palvig
 
Sven Palvig
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 788
Sendt: 16 November 2019 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

henrikn skrev:
Jord bruges nu også ifb. netfilter. Hvis der ikke tilsluttes jord, vil Commons mode støj ikke blive filtreret fra, i det omfang filteret
er i stand til. Diff. mode vil dog stadig blive filtreret fra. Hvilken indflydelse det har på din lyd, kan jeg ikke vurdere eller om der
overhovedet er et filter i dine apparater.

Jeg vil slet ikke bruge net filtre, hvis jeg kan undgå det. Et net filtre hæver impedansen. Jeg ønsker en ekstrem lav net impedans. Et net filter virker begge veje, og jeg ønsker at støj /overtoner) kommer væk fra mine apparater og ud forbi sikringsskabet.
Til top Vis Sven Palvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sven Palvig
 
henrikn
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 April 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 190
Sendt: 16 November 2019 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

Y-kondensatorer har vel ikke den store indflydelse på netimpedansen.

Tænker du ikke på en common mode spole, som er i serie? De er dog også tit en del af et filter, dog. Men var ikke den jeg
hentydede til ifb. med jordforbindelse.

Men det er vel netop y-kondensatorer som kan være årsag til at chassis har et potentiale...

__________________
Mvh
Henrik
Til top Vis henrikn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henrikn
 
henrikn
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 April 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 190
Sendt: 16 November 2019 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

Jeg hentyder til apparater med indbygget filter.....

__________________
Mvh
Henrik
Til top Vis henrikn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henrikn
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes