Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. april 2024 | 12:56   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Højttalerkabler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
haj-end HaiFai
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juli 2016
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 61
Sendt: 01 August 2019 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Så skal der snart nye boller på HiFi-suppen hos mig. Mit motto er: Hellere ofre 100.000,- på nyt lydgrej end på ny bil.

Jeg vil høre, om nogen har prøvekørt det nye Audioquest Thunderbird Zero sammen med Thunderbird Bass? Giver de tilsammen bedre bas end Audioquest Oak?

Jeg har altid syntes, at Oak lagde røgslør ud uder detaljerne i diskanten sammenlignet med kabler af forsølvet kobber eller sølv. Hvordan lyder diskanten med det nye Thunderbird Zero, anyone???

Og så lige et skud i tågen: Har nogen sammenlignet AQ Thunderbird Zero + Thunderbird Bass med Inakustik Referenz LS-4004 AIR?
Til top Vis haj-end HaiFai's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af haj-end HaiFai
 
haj-end HaiFai
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juli 2016
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 61
Sendt: 01 August 2019 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Mit forrige indlæg kræver vist en præcisering:

Giver med AQ Thunderbird Bass bedre bas end AQ Oak?

Eller alternativt: Giver AQ Thunderbird Zero (full-range) bedre bas end Oak? Jeg er spændt på at høre, om nopgen har hørt de nye...
Til top Vis haj-end HaiFai's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af haj-end HaiFai
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 01 August 2019 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Et højttaler kabel til 43.000 er mange penge. Selv er jeg ret glad for et Oyaide Tonearmskabel. Byggekvaliteten er i top, på deres produkter. Det
er svært at udtale sig, om lyd og kabler, når et setup, ikke er hørt med et andet kabel, nu tænker jeg højttaler. Jeg har hørt det på flere meget
dyre anlæg, top model af Dynaudio. Der manglede ikke noget. Jeg kan med sikkerhed sige, at tonearmskablet virkelig er godt. Har set flere af
deres produkter, til strøm, phono kabler. Deres stik er i en anden liga end andre, men koster.

Det var dette kabel jeg tænker på.

Oyaide - OR-800 ADVANCE. Selv synes jeg det er mange penge for et kabel, omkring 5.000 kr., alt efter længde.



__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
Morfar123
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Morfar tager en lur!

Bruger siden: 19 April 2017
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 364
Sendt: 01 August 2019 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

haj-end HaiFai skrev:
Mit forrige indlæg kræver vist en præcisering: Giver med AQ Thunderbird Bass bedre bas end AQ Oak? Eller alternativt: Giver AQ Thunderbird Zero (full-range) bedre bas end Oak? Jeg er spændt på at høre, om nopgen har hørt de nye...


Det er komplet umuligt at rådgive uden man ved hvilket setup du har iøvrigt. Desuden er mega-dyre kabler oftest spild af penge. De giver sjældent store forbedringer, måske mindre ændringer. De største upgrades fåes oftest på signalkilden. Højtalere er også vigtige men her spiller smag og behag en stor rolle. Rum og setup er vigtigt. Pris.., man får ikke altid hvad man betaler for, men nogle er tilfredse med prestigen.

Bedst er selvfølgelig at prøve hjemme først
Til top Vis Morfar123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morfar123
 
haj-end HaiFai
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juli 2016
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 61
Sendt: 01 August 2019 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Det af mine setups, som skal have nye lakridser er:
Marantz PM-10 int. amp. / Marantz SA-10 SACD+USB-DAC / PIEGA Coax 511 højttalere / Audioquest Fire XLR.
PIEGAerne er virkeligt detaljefreaks i diskanten, så jeg tænker, at kobber til alle frekvenser måske kan give en behagelig helhedsoplevelse uden at dæmpe detaljerigdommen FOR meget. Og så kender jeg AQ Oak fra tidligere = det næstbedste kabel til bas-mellemtone, jeg har hørt. Det bedste jeg har hørt til bas og mellemtone er uden sammenligning Inakustik Ref. LS-4004 AIR.
Til top Vis haj-end HaiFai's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af haj-end HaiFai
 
Morfar123
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Morfar tager en lur!

Bruger siden: 19 April 2017
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 364
Sendt: 01 August 2019 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

Vil tro aktive ATC 300 leverer al den bas man ønsker, ellers må man ty til et par subs oveni
Til top Vis Morfar123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morfar123
 
haj-end HaiFai
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juli 2016
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 61
Sendt: 02 August 2019 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Morfar123 skrev:
Vil tro aktive ATC 300 leverer al den bas man ønsker, ellers må man ty til et par subs oveni


Jeg er nu ikke til bastunge højttalere eller bastunge kabler, hehe. Med god bas når det gælder højttalerkabler, mener jeg: så mange nuancer og lag som overhovedet muligt i basområdet. Her synes jeg AQ Oak og Inakustik Ref. LS-4004 Air lyder bedst af alle dem jeg - og jeg har prøvet dem på en stribe højttaler i alle prislag med samme fremragende resultat. Men de lægger - i kraft af fraværet af sølv - lidt låg på diskanten. Selvfølgelig mest hørbart på højttalere med en i forvejen lidt mørk timbre - og det har mine PIEGA bestemt ikke, så måske bliver diskanten bare lidt mere blidt afrundet af all-copper cables.....
Til top Vis haj-end HaiFai's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af haj-end HaiFai
 
Lobo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 November 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 308
Sendt: 02 August 2019 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Hvad sidder der af intern kabling i højttaleren? Tuning af lyd kan vel også klares i filteret i form af andre/bedre lytter...
Måske et billigere sted at sætte ind?

__________________
Hvis det lyder godt - så ER det godt!
Til top Vis Lobo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lobo
 
Gekkofinger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2015
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1062
Sendt: 02 August 2019 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Du er ude på dybt vand med tuning af lyd gennem kabler? Det er umulig at rådgive, meget bedre at afprøve?
Til top Vis Gekkofinger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gekkofinger
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes