Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 12:28   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Nyt system til TV/Vinyl? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rexz0r
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Juli 2019
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 16 Juli 2019 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Hejsa alle!

Jeg er ved, at kigge på muligheden for, at købe et nyt system til hjemmet som skal anvendes til både TV og Vinyl afspiller.
Min viden på området er enormt begrænset, så ville tage imod hjælp med stor kyshånd.

På nuværende tidspunkt bruger jeg primært mine to Sonos Play:1 i stuen til afspilning af musik.

Jeg vil gerne indenfor et moderat budget have lavet surround sound system til TV'et, således jeg kan se film / serier med god lydkvalitet og samtidig
koble det op på min kommende vinyl afspiller. Men spørgsmålet er, hvad skal man gå efter og kan man mixe/matche f.eks. Sonos med andre højtalere?

Hvis ovenstående ikke er nok, så kommer jeg gerne med uddybende svar - på forhånd tak!
Til top Vis Rexz0r's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rexz0r
 
Ch_3
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 April 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 86
Sendt: 16 Juli 2019 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

Velkommen. :)

Det er ikke et område jeg har kompetencer indenfor men du er nok nødt til at komme med lidt mere info omkring hvad
dine ønsker er, og definere hvad et moderat budget er i form af et loft. Inkluderer det budget f.eks. også en pladespiller?
Skal det hele helst være trådløst? Hvor stort er rummet, og skal der kunne spilles op til fest?

Lige nu er det meget åbent og svært at svare på så du øger på den måde chancen for at nogen kan og vil hjælpe dig.
Til top Vis Ch_3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ch_3
 
Rexz0r
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Juli 2019
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 17 Juli 2019 kl. 08:07 | IP-adresse registreret  

Tak Ch_3.

Moderat budget er nok 5-6.000 i første omgang med mulighed for at udbygge senere. Det er uden vinyl afspiller, da jeg ikke har lagt mig fast på en
model der - budget er ca. 2.000 til sådan en.

Jeg foretrækker trådløst. Rummet er kvadratisk på omkring 20-24m2. Det er til hverdagsbrug, så ikke nødvendigt til fest.

Jeg er IKKE en lydtekniker og kan ikke høre de store forskelle i lyd, så det må gerne tage højde for det.
Til top Vis Rexz0r's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rexz0r
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes