Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 17:54   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Thorens TD 320 vs Rega P8 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9869
Sendt: 11 September 2019 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Det med en ringeklokke tallerken, har jo ikke rigtig nogen betydning, med mindre man spiller helt uden en måtte på. Så snart en gummimåtte ligger på tallerkenen, vil den jo dæmpe den og vil næppe sættes i svingninger. Så det nytter da ikke at stå med den i hånden....tallerkenen altså.....og slå til den og så lægge den på plads med sin måtte på. Men klæber man alligevel noget på den, skal man da være helt sikker på der er helt jævn fordeling af masse, ellers står man jo med blue Hawaii.....

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Miav
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 November 2013
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 540
Sendt: 11 September 2019 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

Har du prøvet...?

Der er markant forskel i lyden på dæmpet og ikke dæmpet tallerken, jeg har prøvet det på flere forskellige Thorens pladespillere, og på lidt forskellige Lenco pladespillere også. Yderlig har jeg også lavet pladetallerkner i forskellige typer materiale, her er forskellen også markant, har blandt andet testet på Rega..

Det er nu ikke specielt svært at afbalancere pladetallerknen bagefter..
Til top Vis Miav's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Miav
 
chris-torb
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 382
Sendt: 11 September 2019 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

Ja, alle forbedringerne, med tilhørende tvivlsspørgsmål om hørbarhed, var man sluppet for, hvis man havde investeret i en ny
Rega.

Jeg forstår følelsen af nostalgi, ved køb af en gammel Thorens, men hvis man ikke er ude i SME arme, Gerrad værk, eller andre
sublime produkter, ville jeg stadig gå efter en ny kvalitetspladespiller.
Og Rega P8 er kvalitet. Udseendet kan man jo altid diskutere.

Selvom mediet er “gammelt” er der stadig lyd at hente, med en god nyproduceret pladespiller.

Mit besyv - Nyt fordi der stadig er masser af justeringsmuligheder og kompromisser ved opsætning, selvom der er tale om en ny
vellavet pladespiller.

Mvh
Chris-torb
Til top Vis chris-torb's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chris-torb
 
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2888
Sendt: 11 September 2019 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Selv en ændring af underlaget spiller ind på trods af der er måtte på tallerkenen.
Resonansmønsteret ændres af hver eneste lille ændring i pladespilleren.
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 
Vinylfan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Februar 2013
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 398
Sendt: 11 September 2019 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Hej alle.

@Tonni:
Ja, det lyder logisk. Det har du helt ret i.

@Boydk:
Vil Ortofon ST80-SE også passe til min RIAA Pro-ject Tube Box DS2? Eller bør jeg også have en bedre RIAA?
Havde du forresten ikke engang en Pro-ject Tube RIAA, som du var rimelig tilfreds med? Spillede den ikke sammen med din DIY
step-up?

@Jens-B:
Jo, Ortofon anbefalede dengang step-uppen T 3000 til MC 70 Anniversary. Jeg prøver at søge efter en T 3000.

@allanowich:
Jo, det giver en helt anden lyd, når pladetallerkenen beklædes med bitumen. Bassen bliver klasser bedre. Min elskede hustru var
ved at få kaffen galt i halsen, da jeg skiftede fra en pladetallerken uden bitumen til en pladetallerken (samme model) med
bitumen. Hun var meget forundret over lydforbedringen. Men du har helt ret i, at bitumenen skal fordeles helt jævnt. Jeg klipper
simpelthen en cirkel med stor indercirkel ud af bitumenpladen og påklæber den tallerkenen. Cirklerne er lavet (optegnet) med
passer. Bitumenen i det lodrette plan på indersiden af yderkanten er eet stykke 14 mm højt og godt 90 cm langt. Når man
beklæder pladetallerkenen på den beskrevne måde, bliver massen jævnt fordelt.

@Miav:
Helt enig.

@chris-torb:
Det der gør denne hobby så interessant for mig, er at man hele tiden kan tweake/forbedre lyden. For mig er der ingen
tvivlsspørgsmål - enten kan jeg høre en forandring af lyden eller også kan jeg ikke.
Du har ret i, at Rega P8 er en rigtig god pladespiller, men jeg mener stadig, at den er meget mere “plug and play” end de gamle
pladespillere. For mig der svarer Rega pladespillere til, hvad B&O var i gamle dage. (B&O lavede jo også rigtig gode pladespillere,
selv om de var lidt anderledes.)
PS: Jeg synes, at P8 ser rigtig godt ud.

@nils valla:
Ja, du har ret i, at hver eneste lille ændring af pladespilleren ændrer resonansmønsteret.

Mvh.
Vinylfan

Til top Vis Vinylfan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vinylfan
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6250
Sendt: 12 September 2019 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

Vinylfan skrev:
@Boydk:
Vil Ortofon ST80-SE også passe til min RIAA Pro-ject Tube Box DS2? Eller bør jeg også have en bedre RIAA? Havde du forresten ikke engang en Pro-ject Tube RIAA, som du var rimelig tilfreds med? Spillede den ikke sammen med din DIY step-up?

Mvh.
Vinylfan


Jeg havde ganske rigtigt en Project TubeBox, mens jeg arbejdede på Pass X-Ono klonen. Og jo, i perioder spillede den i stilling MM med min stepup, som Miav fik pakket så pænt ind . Men de forskellige PU´s, jeg spillede med havde output på 300-500uV, så det havde ikke den store betydning, om det var TubeBox´en i stilling MC eller med stepup. For dit vedkommende forholder det sig så en lille smule anderledes. Jeg vil tro, at der er sus på din Project i stilling MC (det kan du så be- eller afkræfte), og i så fald vil du (næsten) helt undgå det med stepup. Med dit temmelig lave output på 7500 er jeg stensikker på, at det vil ha´ mere end en minimal betydning for helhedsindtrykket. Vær ikke bange for mismatch/kvalitetsmismatch. Projecten spiller godt i stilling MM. Den kvalitet bibeholder du ved at smide en god stepup foran

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Vinylfan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Februar 2013
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 398
Sendt: 12 September 2019 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Hej alle.

@Boydk:
Jeg indstiller min Pro-ject Tube Box DS2 RIAA til 100 ohm og gain 65 dB, når jeg spiller med Ortofon MC 70. Hvis jeg spiller
musik ved normalt lytteniveau, hører jeg intet sus. (Heller ikke ved pauser i musikken.) Hvis jeg ved normalt lytteniveau lægger
det ene øre helt ind til højttaleren, kan jeg høre lidt sus ved pauserne i musikken. Med andre ord er jeg ikke generet af sus eller
hører sus ved normalt lytteniveau. I følge Pro-ject har RIAA´en et Noise Floor på 88 dB (A weighted) dog ved 40 dB gain. Hvad
den så har ved 65 dB gain, ved jeg ikke.
Jeg har sammenlignet MM-indgangen på min Pro-ject Tube Box DS2 med MM-indgangen på min Rega Elicit-R, og her mener jeg,
at MM-indgangen på Tube Box DS2 er klart bedst.
Kan man slutte noget ud fra disse oplysninger?

Mvh.
Vinylfan
Til top Vis Vinylfan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vinylfan
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6250
Sendt: 13 September 2019 kl. 00:59 | IP-adresse registreret  

Du kan jo slutte, at du ikke er generet af sus
Det i sig selv er jo en god ting.
Men typisk med riaa´er i den prisklasse er, at de yder bedst i stilling MM, og er knap
så velopløste når det kommer til MC (uden at jeg har hørt bemeldte Project).
Det er selvfølgelig et spørgsmål om behov. Kan resten af setup´et honorere en forholdsvis dyr stepup
osv. osv.
Hvis du ikke føler, at du har behov for mere, end du får serveret med din Project/MC7500, så er det
jo bare at spare dine surt tjente spareskillinger og bruge dem på noget musik i stedet. Hvis du synes,
at du mangler lidt (bacillen gnaver), må det jo være muligt at evt. låne en stepup/købe med returret for
at få nygerrigheden stillet. Held og lykke med hvad du nu ender op med

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9869
Sendt: 15 September 2019 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Vinylfan: Jeg tror nu ikke, at det er den såkaldte dæmpning af tallerkenen, der giver forskellen. For den kan nu ikke ringe, når der ligger en måtte på den og flere som Thorens, har mellem tallerken og denne vil da også yde en dæmpning, så den ikke slås an og ringer. Det er kun, når man står med den i hånden og slå den an. Men tallerkenen er dog blevet tungere og giver derved lidt bedre gang konstans på visse pladespillere og som nils valla skriver, er resonansen i systemet ændret og det er dette, der giver den hørte forskel. Det kan ikke være det andet.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Miav
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 November 2013
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 540
Sendt: 15 September 2019 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Resonans er også det du kan høre som ringning, så resonansen er altså dæmpet samt flyttet til et andet område, via bituemen laget. Dette giver en helt anden oplevelse af systemets lyd.
Til top Vis Miav's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Miav
 
Vinylfan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Februar 2013
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 398
Sendt: 16 September 2019 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Hej alle.

@Boydk:
Ja, det er det med den bacille. Jeg kan jo prøve at se, om jeg kan låne en Ortofon ST80-SE hjem på prøve.
Det er jo en del penge for sådan en trafo (stepup). Måske får man en bedre lyd ved at købe en rigtig god dyr MM-pickup. Det
virker lidt som om, at man skal rigtig højt op i pris for at få en virkelig god MC-pickup. MC-pickupperne op til ca. 5.000 kr. synes
jeg ikke giver det helt store løft i forhold til MM-pickupperne. Men hvilken prisklasse kan Ortofon MC 70 Anniversary
sammenlignes med? Er der nogen, der har en mening om det?
Og hvis man taler om en god forholdsvis stiv MM-pickup i den høje klasse, hvad kunne det så være?

@allanowich:
Der sker i hvert fald et eller andet til det bedre, når man beklæder pladetallerkenen (og evt. indertallerkenen) med bitumen.
Pladetallerkenen bliver helt sikkert endnu mere lyddød, men som du helt rigtigt skriver, ændres pladespillerens resonans i og
med, at pladetallerkenen er blevet tungere. Wow og flutter burde i teorien vel også blive lidt mindre, eftersom pladetallerkenen
til dels er blevet tungere og til dels, at en del af vægtforøgelsen ligger ude i yderkanten, eftersom det lodrette plan i indersiden
af yderkanten også beklædes med bitumen. En negativ effekt kan være, at den forøgede vægt eventuelt belaster motor m.v. lidt
mere. Men den ændrede resonans giver helt sikkert pladespilleren en markant bedre bund/bas.
En anden fordel når pladetallerkenen er dæmpet med bitumen er, at man får langt større valgfrihed med hensyn til plademåtte.
Med dæmpningen er man ikke mere eller mindre tvunget til at bruge Thorens tykke gummimåtte.

@Miav:
Det du skriver, kan simpelthen ikke udtrykkes mere korrekt. Pladespillerens resonans er dæmpet (formentlig) og flyttet (helt
sikkert) til et andet område på grund af bitumen-beklædningen. Og det giver (som du skriver) en helt anden oplevelse af
pladespillerens (systemets) lyd.

Mvh.
Vinylfan
Til top Vis Vinylfan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vinylfan
 
Jens-B
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Februar 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 665
Sendt: 16 September 2019 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Jeg er faldet pladask for Clearaudios dejlige pick upper i ibenholt. Jeg har både en Performer og en Maestro. De skal begge have lige godt 2 grams nåletryk. Performeren er virkelig et Best Buy til ca.2550 kr. Luftig med fantastisk rumfornemmelse, nem indstilling på grund af elliptisk slibning.

Maestroen er i en helt anden klasse med sin Line Contact slibning og bor-nålearm. Den skal indstilles fantastisk omhyggeligt, men så får man et stereobillede og detaljer og så videre i verdensklasse. Den koster ca. 7.400. Fantastisk dynamisk. Ingen dyre step ups, bare en god riaa. Jeg købte den efter anbefaling af Hr. Gige, og jeg bruger en af dem hver dag med stor fryd. Jeg bruger p.t. en riaa fra Moon og en fra Audio Classic.

__________________
mvh
Jens-B
Til top Vis Jens-B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens-B
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6250
Sendt: 16 September 2019 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Vinylfan skrev:
Hej alle.

@Boydk:
Ja, det er det med den bacille. Jeg kan jo prøve at se, om jeg kan låne en Ortofon ST80-SE hjem på prøve.
Det er jo en del penge for sådan en trafo (stepup). Måske får man en bedre lyd ved at købe en rigtig god dyr MM-pickup. Det
virker lidt som om, at man skal rigtig højt op i pris for at få en virkelig god MC-pickup. MC-pickupperne op til ca. 5.000 kr. synes
jeg ikke giver det helt store løft i forhold til MM-pickupperne. Men hvilken prisklasse kan Ortofon MC 70 Anniversary
sammenlignes med? Er der nogen, der har en mening om det?
Og hvis man taler om en god forholdsvis stiv MM-pickup i den høje klasse, hvad kunne det så være?


Mvh.
Vinylfan


Jeg ville prøve at låne en SDT-80SE, om ikke andet, så for at få "manet tvivlen i jorden). Når du allerede er "oppe" i en MC-70 AN,
mener jeg klart, det ville være tåbeligt at "kravle nedad igen" til en MM. Det med prisklasse skal du ikke hænge dig så meget i.
Eks.: Har lige været så heldig at lande en Ikeda-9TS (vejl. pris 16.995,-).
Efter 25 timers spilletid er det lige før, den outperformer min Sumiko Palo Santos (vejl. pris 27.500,- i DK, typisk dyrere i udlandet).
Prismæssigt placerer din MC-70 nok et eller andet sted i toppen af Cadenza serien (som jeg så til gengæld synes er prissat for dyrt
i forhold til, hvad man ellers kan finde på markedet). I hvert prissegment er der altid et eller andet, der lige er tanden bedre end resten.
Lån nu den ST-80. Hvis dine ører siger dig, at det er vejen at gå, så gør det. Det har så den fordel/fremtidssikring, at skulle
du en dag finde på at kravle endnu længere op ad rangstigen, vil det i hvert fald ikke være på stepup-siden, du vil opleve en
flaskehals i fremtiden.
"Look ahead..... and then go All In"

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Vinylfan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Februar 2013
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 398
Sendt: 17 September 2019 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Hej alle.

Jeg fandt i går et godt tilbud på en Ortofon ST80-SE. Jeg har nok talt lidt for meget om den i går aftes, for i dag beordrede min
elskede hustru, at jeg skulle tage en fridag for at tage til København og købe den billige ST80-SE. Hun orkede simpelthen ikke at
høre al den jammer, hvis den skulle blive solgt lige for næsen af mig. Så jeg drog “modvilligt” til København og købte
trafoen.
Jeg har nu tilsluttet den til anlægget. Mit første indtryk var, om forstærkeren eller RIAA’en ikke var tændt, for højttalerne var
totalt lydløse. Så satte jeg en plade på - og jo der var lyd - og hvilken lyd. Der er nu meget mere smæld i trommerne, og
stemmerne står meget skarpt, og lyden er helt ren. Og der er flere detaljer. Lyden har fået en meget dynamisk og ren karakter.
Det er simpelthen bare super godt . Ortofon ST80-SE er mere end alle pengene værd. Hold da op en forbedring.

@Boydk:
Tusind tak for alle dine gode råd. Du har virkelig trukket mit anlæg i den rigtige retning. Sikken en lyd. Det var godt, at du
“punchede” mig til at gå MC-vejen. Mit anlæg har aldrig lydt bedre.

Mvh.
Vinylfan
Til top Vis Vinylfan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vinylfan
 
Tonni
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1000
Sendt: 17 September 2019 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Hvor er det da dejligt at læse! TILLYKKE med dit nye anlæg...


__________________
Bare det GLØDER...
Til top Vis Tonni's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tonni
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6250
Sendt: 18 September 2019 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

+1
Stort tillykke herfra også. Det er intet mindre end overfedt, når tingene lykkes.

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2888
Sendt: 18 September 2019 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

En lækker transformer kan noget med lyden, uden forøvrigt gå ind i ny debat "trafo kontra aktiv" .
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6250
Sendt: 18 September 2019 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

Vinylfan skrev:
Det var godt, at du
“punchede” mig til at gå MC-vejen. Mit anlæg har aldrig lydt bedre.

Mvh.
Vinylfan


Btw.... Når nu bacillen begynder at gnave igen engang , og jeg bliver færdig med et rørriaaprojekt, vi er nogen
stykker, der går og "pusler med", så skal du få lov at låne den til sammenligning med din Project. Har lige fået print hjem fra PCBWay,
så der går nok en rum tid endnu. En af de andre har fået sin færdig, og jeg ved godt, at YouTube komprimerer lyden, men prøv alligevel
at danne dig et indtryk af et enkelt nummer i linket under. Det er optaget via AudioTechnica AT33-SA, Lunddahl stepup´s og så omtalte
riaa

https://www.youtube.com/watch?v=HTHIiKhG3io

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Miav
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 November 2013
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 540
Sendt: 18 September 2019 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:

Btw.... Når nu bacillen begynder at gnave igen engang , og jeg bliver færdig med et rørriaaprojekt, vi er nogen
stykker, der går og "pusler med", så skal du få lov at låne den til sammenligning med din Project. Har lige fået print hjem fra PCBWay,
så der går nok en rum tid endnu. En af de andre har fået sin færdig, og jeg ved godt, at YouTube komprimerer lyden, men prøv alligevel
at danne dig et indtryk af et enkelt nummer i linket under. Det er optaget via AudioTechnica AT33-SA, Lunddahl stepup´s og så omtalte
riaa

https://www.youtube.com/watch?v=HTHIiKhG3io


Hvilken Riaa tale du om Boydk....
Til top Vis Miav's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Miav
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6250
Sendt: 18 September 2019 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

En, du ikke har fået "nys" om.......... endnu. Alt godt kommer til dem, der har tid til at vente

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes