Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 07:27   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Benz Micro Ebony H (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jens Mortensen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 476
Sendt: 28 Juni 2019 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

For nogle år siden købte jeg en Benz Micro Ebony H, som jeg blev meget glad for, brugt. Efter 4 år begyndte den at fejlspore, og da jeg syntes, at det var lidt rigeligt hurtigt, købte jeg for måske 4 år i stedet en Ortofon Cadenza Bronze, som skulle være den varme af Cadenza'erne. Den fandt jeg var god, men lidt slankere og mere analytisk anlagt end Benz'en, men jeg accepterede den mens jeg inderst inde godt vidste, at jeg foretrak Benz'ens lyd. Og med i vurderingen er også, at Ortofon'en efter 4 år stadig sporer perfekt, så ophænget må være mere bestandigt.

Nu har det så vist sig, at en forhandler har en retipped Benz Micro Ebony H til salg til en fornuftig pris, og så bliver jeg jo fristet. Men jeg har - et eller andet sted, som jeg ikke husker - læst at Benz'en i senere versioner er blevet mere analytisk og slankere, og altså lydmæssigt har bevæget sig hen i retning af Ortofon.

Og nu kommer så spørgsmålet: Findes der her i forum'et en eller flere, som kender til udviklingen i Benz Micro Ebony-lyden over de sidste 8 år?

Med venlig hilsen
Jens
Til top Vis Jens Mortensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens Mortensen
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 28 Juni 2019 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Det har intet på sig, at Benz pickup'er er blevet mere analytiske i lyden. Så det er i grove træk samme lyd i dag som dengang.

Til gengæld vil jeg i det hele taget nok være lidt på vagt med en retippet pickup... for hvis den ikke er retippet hos producenten, så risikerer du at få en pickup, der ikke lyder som den originalt gjorde!!!



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Jens Mortensen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 476
Sendt: 01 Juli 2019 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

Tak ,Mikkel.
Mvh Jens.
Til top Vis Jens Mortensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens Mortensen
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes