Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 00:12   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Supra Lorad SPC strøm? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dk11706
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 357
Sendt: 12 Juni 2019 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Der er mange meninger om strømkabler, personligt så syntes jeg godt at man ind imellem kan høre forskel, ikke nødvendigvis til det bedre og prisen er også tit absurd.

Jeg stod og skulle bruge nogle strømkabler efter at havde rodet lidt rundt med dem har har, nogle hjemmebyggede ölflex kabler og nogle supra lorad, de hjemmebyggede havde en fejl i det ene så dem gad jeg ikke, og de oprindelige Supra Lorad tin pletterede har en tendes til at blive hidsige i toppen.

Efter at hvade googlet i en evighed og fundet alverdens dyre kabler som kunne det ene og det andet så faldt jeg over supra lorad SPC anniversary edition til 550 kr og tænkte; dem prøver vi sgu på trods af at jeg ikke kan lide de oprindelige. Heldigvis så er SPC (Silver Plated Copper) edition ikke i nærheden af de originale og de kan varmt anbefales hvis man "bare" er typen som ikke interessere sig synderligt for strømkabler og bare gerne vil have nogle der er bedre end de lakridssnører som følger med.

Lydmæssigt så er de dejligt varme og åbne, der er ikke noget som stikker af ligesom på de oprindelige, så helt sikkert er "best buy" hvis du spørger mig.
Til top Vis Dk11706's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dk11706
 
Weezer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tager en pause!

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 500
Sendt: 12 Juni 2019 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Ja - jeg sidder sku ærligt talt og smiler lidt, jeg har netop gjort det samme her

Jeg skiftede også lakrids snørerne ud med 2,5 kvadrat SPC. Den sorte baggrund blev en hel del mere sort, og der er kommet mere krop og fylde Så det bliver bestemt også herfra

Så må tiden så bare vise, hvor dyrt det så bliver i andre strømkabler - for en forskel har det bestemt givet her, og nysgerrigheden for, at se om andre kabler gør det endnu bedre, er rimeligt stor
Til top Vis Weezer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Weezer
 
Dk11706
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 357
Sendt: 12 Juni 2019 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Jeg har også nogle liggende til 3-4000 kr stykket og jeg må ærligt indrømme at så lidt de giver, hvis noget overhovedet ikke er pengene værd. Jeg kan godt forstå at du gerne vil lege/udforske men der er bare andre steder det giver så meget mere mening at opgradere. Kabler er de riges legetøj og inden du har set dig om så har du brugt 100K på kabler til dit 25K anlæg, og du ville få så meget mere ud af det omvendte. Jeg har noget ok lækkert grej og kablerne udgør under 5% af det samlede beløb.

Vedr. Supra SPC, så ville de koste et sted mellem 2500 og 5000 hvis det var nogle andre mærker, et tilsvarende dobbeltskærmet ISOTEK power cable koster 2500, og hvis det er MIT eller Nordost så er vi oppe i godt 5000.
Til top Vis Dk11706's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dk11706
 
Morfar123
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Morfar tager en lur!

Bruger siden: 19 April 2017
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 364
Sendt: 12 Juni 2019 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

Hvad med de flere hundrede meter inde i væggen?
Til top Vis Morfar123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morfar123
 
Dk11706
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 357
Sendt: 12 Juni 2019 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

De ligger fint

Modsat standard kablerne så er Supra SPC skærmede, så det kan jo være at de lyder anderledes pga. af det, hvem ved!
Til top Vis Dk11706's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dk11706
 
Weezer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tager en pause!

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 500
Sendt: 12 Juni 2019 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

Morfar123 skrev:
Hvad med de flere hundrede meter inde i væggen?


Jeg forstår godt din pointe Her, hvor jeg bor skiftede jeg eks fra en standard stikkontakt, der er vel ca 30-40m + utallige samlinger, til egen gruppe med 3x2,5 kvadrat, her er der vel små 30m. Det gav unægteligt en ret stor forskel her

Jord gav rigtigt, rigtigt meget. Og strømkabler gav også en hel del her I det store spil, så er det ikke ret meget, jeg har brugt på kabler - i forhold til, hvad resten har kostet

Om det giver samme forskel alle steder, kan jeg af gode grunde ikke udtale mig om - tror det afhænger af mange forskellige parametre
Til top Vis Weezer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Weezer
 
Dalgas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 790
Sendt: 13 Juni 2019 kl. 09:21 | IP-adresse registreret  

Morfar123 skrev:
Hvad med de flere hundrede meter inde i væggen?


-har ikke så stor betydning. Det er de(n) første meter som apparatet "ser" (den sidste meter) som betyder noget.
Til top Vis Dalgas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dalgas
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes