Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. april 2024 | 16:22   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Mange penge på strømkabler? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Gnist
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 283
Sendt: 30 April 2019 kl. 06:23 | IP-adresse registreret  

Jeps og det vil gøre kabelanmeldelser ubrugelige, eller i bedste fald kun retningsgivende, da kablerne kun måske giver en forskel, der endda både
kan være positiv som negativ

__________________
Hvis det måler skidt og lyder godt, er dine ører måske ikke så gyldne som du selv tror
Til top Vis Gnist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gnist
 
jukuluff
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 December 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 410
Sendt: 30 April 2019 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

Tror grunden til at folk bruger en del penge på strømkabler, er at det er en "opgradering" der ligger indenfor ens månedlige budget. At hive 1000kr ud af budgettet kan de fleste lige overskue modsat højtalere eller forstærkere til 10-15000 kr.

Min egen erfaring er at der kan være forskel, men det ikke nødvendigvis afhænger specielt meget af prisen. Derudover er ændringen ikke nødvendigvis positiv. Det første strømkabel jeg købte lød betydeligt dårligere end det lakridskabel jeg brugte inden da.

Omkring videnskaben bag, er det min opfattelse at der ikke findes nogen veldefineret model der kan forklare observationerne. De fleste strømkabler lader også til at være bygget efter "trial and error" princippet og ikke ud fra en klar teori.

Det faktum at er der ikke findes nogen veldefineret model på området, har det med at få især ingeniører til at kortslutte oven i hovedet. De sidder ofte fast med mottoet hvis det ikke kan måles, findes det ikke. Andre faggrupper indenfor fx biologi, medicin og samfundsvidenskab håndtere bedre tanken om ikke at have en enegyldig model. 
Til top Vis jukuluff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jukuluff
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes