Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 15:20   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Bluesound hakker? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Thersenberg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2019
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 04 Februar 2019 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Hej

For nogle måneder siden investerede jeg i en Bluesound soundbar og to trådløse flex højtalere, så jeg kunne få stereo/surround til mit TV. Det er den udgave der ikke har HDMI-stik, men kun optisk. Jeg har ingen TV-forbindelse, men kører udelukkende på Apple-tv og Amazon Firestick via HDMI. Soundbaren er forbundet til TVét.

Der er perfekt lyd i min soundbar, men når jeg gruppere den med de to baghøjtalere, så hakker de helt vildt i lyden. Nogle gange kan man høre hvad der foregår, men de falder ud hele tiden. Andre tidspunkter kommer der bare ren krads ud af dem. Når jeg hører radio/spotify fungerer det hele perfekt. Men når det går gennem TVét, så går det galt.

Jeg tænkte, at det kunne være min internetforbindelse, men jeg har fiber-internet med 500/500. Jeg har endvidere forbundet de to højtalere med netkabel, uden det forbedrede det mindste. Jeg har haft fat i Bluesound support, der kunne bekræfte at forbindelsen skulle være fin. De havde nogle forslag til ændringer i routeren. Det ændrede ingenting. Det sidste forslag var, at en ny bedre router måske kunne afhjælpe problemet. Det tvivler jeg dog på, da jeg allerede har en router i 2.000 kroners-klassen. Jeg har også forsøgt med anden router uden held.

Så jeg er ved, at være lidt frustreret. Mit sidste umiddelbare forsøg kunne være et bedre optisk kabel, end det der fulgte med. Er bare lidt forsigt med, at investere i et nyt dyrt kabel, hvis chancen for succes er lille. Tænker I eksperter, at det kunne være det optiske kabel der er synderen?

Med venlig hilsen
Troels

Til top Vis Thersenberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thersenberg
 
musik musik
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 August 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 9
Sendt: 04 Februar 2019 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Hej jeg har haft samme oplevelse ,det viste sig at være mit optiske stik der ikke sad fast nok = en tynd strimmel tape på stikket løste
udfordringen ! vh
Til top Vis musik musik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musik musik
 
Thersenberg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2019
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 05 Februar 2019 kl. 08:36 | IP-adresse registreret  

Hej musik musik

Mange tak for svar. Dit svar gør mig glad, for det tyder på, at jeg kan få mit til at virke :)

Jeg er dog bare lidt usikker på, hvor stikket egentlig ikke sad fast nok, og hvor tapen derfor skal sættes?

Mvh.
Troels
Til top Vis Thersenberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thersenberg
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes