Sendt: 04 Februar 2019 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
For nogle måneder siden investerede jeg i en Bluesound soundbar og to trådløse flex højtalere, så jeg kunne få stereo/surround til mit TV. Det er den udgave der ikke har HDMI-stik, men kun optisk. Jeg har ingen TV-forbindelse, men kører udelukkende på Apple-tv og Amazon Firestick via HDMI. Soundbaren er forbundet til TVét.
Der er perfekt lyd i min soundbar, men når jeg gruppere den med de to baghøjtalere, så hakker de helt vildt i lyden. Nogle gange kan man høre hvad der foregår, men de falder ud hele tiden. Andre tidspunkter kommer der bare ren krads ud af dem. Når jeg hører radio/spotify fungerer det hele perfekt. Men når det går gennem TVét, så går det galt.
Jeg tænkte, at det kunne være min internetforbindelse, men jeg har fiber-internet med 500/500. Jeg har endvidere forbundet de to højtalere med netkabel, uden det forbedrede det mindste. Jeg har haft fat i Bluesound support, der kunne bekræfte at forbindelsen skulle være fin. De havde nogle forslag til ændringer i routeren. Det ændrede ingenting. Det sidste forslag var, at en ny bedre router måske kunne afhjælpe problemet. Det tvivler jeg dog på, da jeg allerede har en router i 2.000 kroners-klassen. Jeg har også forsøgt med anden router uden held.
Så jeg er ved, at være lidt frustreret. Mit sidste umiddelbare forsøg kunne være et bedre optisk kabel, end det der fulgte med. Er bare lidt forsigt med, at investere i et nyt dyrt kabel, hvis chancen for succes er lille. Tænker I eksperter, at det kunne være det optiske kabel der er synderen?
Med venlig hilsen Troels
|