Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 17:52   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Nad c658 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hifimiv
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 66
Sendt: 09 April 2019 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

Hej Martin
Seneste nyt er, at opdateringen kommer omkring 1. maj, så jeg venter stadig, men min
tålmodighed begynder at blive slidt. Lydmæssigt er jeg godt tilfreds, så jeg håber, at den
kan klare opgaven med at integrere min sub.
Jeg har prøvet den i en vens system, hvor den erstattede en Vincent rørpre (sa-t1) og en
Svalander DAC. Den er mere detaljeret i top og bund og mere dynamisk, men har ikke
samme varme og perspektiv i mellemtonen.


__________________
Mvh.
Mikael
Til top Vis hifimiv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifimiv
 
PAAP
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 April 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 14
Sendt: 09 April 2019 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Har først nu set denne tråd og kan i forhold til den subjektive kvalitetsoplevelse også godt savne "lækkerhed".

Har også C658 og er selvfølgelig heller ikke kommet i gang med DIRAC. Mulighed for rumkorrektion var ellers en af årsagerne til købet af denne.

Med mine B&W 804D er lydkvaliteten med 2*C268 er god og streamer praktisk talt hele tiden. Jeg hører detaljer i lydbilledet, jeg ikke tidligere har kunnet.

Har ikke testet forskelle, men overvejer til gengæld at udskifte sættet af familiære årsager til en enkelt del integreret del med stadig med indbygget streaming.


Til top Vis PAAP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PAAP
 
hifimiv
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 66
Sendt: 09 April 2019 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

Det er rigtigt, at den ikke tilføjer det ekstra rum omkring lyde eller udglatter dem, som rørgrej ofte gør, men fraværet heraf er for mig faktisk en
fordel, men det er jo en smagssag 🙂
Det lyder som om, du er parat til at bytte til m10'eren😉 tror du, at den kan drive dine 804d? Jeg har hørt dem med lyngdorf tdai 2170 og den
kombination manglede lidt liv (men meget blød og glat, selvom der ikke var rør i signalvejen)

__________________
Mvh.
Mikael
Til top Vis hifimiv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifimiv
 
mtolesen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Juli 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 344
Sendt: 09 April 2019 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

Hej hifimiv,

Tak for opdateringen...gl;der mig til at høre om DIRAC opdateringen...lidt mærkeligt at de releaser et produkt til salg hvor en af hoved featurene mangler.
Til top Vis mtolesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mtolesen
 
Ch_3
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 April 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 86
Sendt: 09 April 2019 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Det er desværre det nye paradigme i forhold til software; præmatur udgivelse og ret fejl/færdiggør senere.
Spilbranchen har masser af eksempler på dette, skuffende at det også findes her.
Til top Vis Ch_3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ch_3
 
PAAP
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 April 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 14
Sendt: 09 April 2019 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

hifimiv: Jeg tænker en del over hvad den der rumkorrektion gør af forskel. Jeg synes ikke at der er mange andre, der tilbyder den slags?

Var forbi Køge og konen så den der M10 og hendes glæde var stor... Men jeg mener den er for lille/for lidt kraftig til min 804D, så jeg sigter enten efter NAD M32 eller Gato DIA 400, så jeg har det hele i en.

mtolesen: Ja det er mærkeligt at den feature stadig ikke er klar. Jeg fik også min C658 i januar...
Til top Vis PAAP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PAAP
 
hifimiv
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 66
Sendt: 09 April 2019 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Jeg er enig i, at lanceringen af C658'eren oversolgte dens funktionalitet og undrer mig over, at man ikke havde firmware klar, når nu den findes til andre af NADs produkter, selvom det så ikke var den nyeste version af dirac. Til gengæld er jeg imponeret over, at hifiklubben uden diskussion har forlænget min fortrydelsesret, til jeg har haft mulighed for at prøve Dirac. På den anden side havde jeg nok leveret den tilbage, hvis de ikke havde forlænget min fortrydelsesret��. Jeg har også overvejet Gato ikke mindst nu, hvor de giver 40% på både 400s og 250s. Anmeldelsen af dem på 6moons faldt ud til 250'erens fordel, men de har jo ikke rumkorrektion og det gør det noget sværere at kontrollere bassen.

__________________
Mvh.
Mikael
Til top Vis hifimiv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifimiv
 
PAAP
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 April 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 14
Sendt: 09 April 2019 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

hifimiv: Jeg har ikke spurgt til min fortrydelsesret. Fik en ret god deal med at bytte C368 til C658 og C268 - det var en meget god kundebehandling!

Nu hvor du også overvejer Gato må jeg lige spørge til hvilke højttalere og hvilken effektforstærker du har?

Til top Vis PAAP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PAAP
 
hifimiv
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 66
Sendt: 09 April 2019 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Mine højttalere er Aurum Cantus V7F og effektforstærkeren er en acoustic reality Enigma med
2x125 watt ICEpower, som lyder bedre end nogensinde sammen med 658'eren. Jeg troede, at den ville være en flaskehals, men der er vist mere tale om synergi. Enigmaen blev rost for sin røragtige lyd og sammen med mine tidligere forforstærkere (har haft både rør og transistorer) har der været en anelse for meget fokus på mellemtonen, men sammen med C658'eren er klangbalancen lige som jeg vil have den, mens C658'eren sammen med min vens Gryphon Antileon manglede lidt varme i mellemtonen i forhold til hans Vincent sa-t1 (kom til at skrive sa-t7 i tidligere indlæg, men kan ikke rette.

__________________
Mvh.
Mikael
Til top Vis hifimiv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifimiv
 
aceh
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 463
Sendt: 09 April 2019 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

Kan kun anbefale Gato 250, det spiller ihvertfald max hjemme hos mig sammen med Rubicon 6.

Krystalklar lyd med masser af power.

Aceh
Til top Vis aceh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aceh
 
hifimiv
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 66
Sendt: 21 April 2019 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

Så er der kommet en opdatering af firmware, men desværre stadig ingen dirac til C658 (m10 har fået dirac med denne opdatering, så det er kun c658
ejere, der er ladt i stikken☹️). Jeg skrev til nad support og fik bare en opfordring om at følge med på deres Facebook side😡
Væsentligste ændring er, at der er kommet variabel delefrekvens til subwoofer med højpas mellem 40 og 200 Hz og valg mellem stereo og mono sub.
Der er ingen justering af udgangsniveau mellem udgangene, så er der ingen følsomhedsregulering på din sub, så må du håbe på, at den har samme
gain som dine højttalere og effekt.
Der er er også kommet tonekontroller i app'en. Disse fungerer uafhængigt af tonekontrollerne på fjernbetjeningen, så du kan have forskellige
indstillinger på begge og opnå summen af reguleringer. Lidt underligt, men man kan jo bare slå dem fra det ene eller begge steder.
Der er også kommet forskellige former for niveau matching (mellem track, album eller "intelligent", men ikke noget jeg bruger.
Til gengæld lader udgangsniveauet/gain til at være reduceret (sandsynligvis for at give headroom for disse justeringsmuligheder), men det betyder, at
der nu skal skrues op til ca. - 10 db for at spille højt, hvor jeg tidligere ikke gik over - 20db. Min AR Enigma er konstrueret til at fungere med en passiv
forforstærker, så det kunne give problemer med mindre følsomme effektrin. Der er tilsyneladende ingen mulighed for at justere Overall gain.

__________________
Mvh.
Mikael
Til top Vis hifimiv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifimiv
 
mtolesen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Juli 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 344
Sendt: 26 Maj 2019 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

Hej hifimiv, noget nyt om Dirac til NAD`en........har du fået det op at køre?
Til top Vis mtolesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mtolesen
 
hifimiv
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 66
Sendt: 26 Maj 2019 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Stadig ingen Dirac �� men er også lidt ophængt for tiden...

Har været til High performances arrangement i dag. Det havde været interessant om Dirac
havde kunnet tæmme deres rum...

__________________
Mvh.
Mikael
Til top Vis hifimiv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifimiv
 
mtolesen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Juli 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 344
Sendt: 26 Maj 2019 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Det er jo helt vildt at de releaser et produkt på den måde, uden at have implementeret en af de absolutte hoved features ved
produktet...........
Til top Vis mtolesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mtolesen
 
hifimiv
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 66
Sendt: 29 Maj 2019 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Nad forventer nu, at opdateringen kommer omkring 10. juni, så spændingen selvom det jo
langt fra vil være første gang, hvis deadline overskrides...

__________________
Mvh.
Mikael
Til top Vis hifimiv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifimiv
 
hifimiv
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 66
Sendt: 11 Juni 2019 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Så er opdateringen kommet

Jeg har fået lavet nogle målinger, først med fokuseret indstilling til en plads og derefter til en hel sofa. Man skal sidde ret præcist for at få glæde af den første, men tilgengæld er forskellen større... Der skal helt klart eksperimenteres med målinger og target curves. Det er ikke bare plug and Play.

Så jeg venter med at komme med en vurdering af effekten. Umiddelbart virker det dog som om, den er bedre til at integrere min sub end min Velodyne SMS-1



__________________
Mvh.
Mikael
Til top Vis hifimiv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifimiv
 
mtolesen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Juli 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 344
Sendt: 20 Juni 2019 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

Glæder mig til at høre videre.
Til top Vis mtolesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mtolesen
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes