Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 12:19   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Roon vs andet? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Gnist
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 282
Sendt: 05 Januar 2019 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Jo den kører squeezelite og bruger lms som server, desuden kører enhederne med betjening med jivelite så de ligner den gamle touch på en prik.
Hele systemet er klokkestabilt, kører multiroom, kan fungere som Roon endpoint og Airplay og der er et utal af plugins til systemet, så her i huset tror
jeg ikke der vil komme en erstatning i mange år frem

__________________
Hvis det måler skidt og lyder godt, er dine ører måske ikke så gyldne som du selv tror
Til top Vis Gnist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gnist
 
Roskilde
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Marts 2017
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 105
Sendt: 16 Februar 2019 kl. 04:50 | IP-adresse registreret  

michaelvv skrev:
Hej Roskilde.

Jeg har rodet meget med lyd på linux er ved at knokle mig igennem nogle sindsyge lange tråde på
audiophilestyle.com.


Prøv evt at læse de sidste 30 sider tråden er imponerende lang. I korte træk er der en del som
bruger en Intel NUC7 PC'er og opnår fantastiske resultater for ganske rimelige penge. De bruger en total tweaket version af Arch Linux som hedder (Audio Linux) den koster lidt, men
den skulle være totalt hardcore.

Jeg har lige for ikke så langt siden fået min egen Arch Linux til at spille (100% i RAM) og det er
noget af det vildeste jeg har hørt, og jeg har prøvet 5 SBC'er og normal Intel platform over de
sidste 8 år. Jeg bruger en thin-ITX ASROCK med LPS og jeg har LPS på den og min DAC (Chord 2qute).

Jeg kan så boote op på en UsbKey og efter maskinen har loadet OS over i RAM, kan den fjernes
 således at der intet er i den udover CPU + RAM. Det giver suverænt lidt støj og en fremragende latency, da der ikke sker noget som helst disk I/O til storage.

Ved ikke hvad du vil ofre men en af de små NUC og det skal nok være dem med Intel 7 gen cpu som hedder NUC7, kan fåes for ganske rimelige penge. Skal du kunne streame via RAM skal der
 8GB i den, og så er du kørende.

Mvh Michael


hvad bundkort er det ? lps ? har sidet og kikket lidt rundt nu og prisen på nuc er ok .   men er de bedre end et bund kort der jo kan fåes en del billiger. jeg kender ikke noget til lnus og hvordan man styre det mm :/ 

har kikket på denne box til at have det hele i  : https://www.hdplex.com/hdplex-h5-fanless-computer-case.html

men ved ikke hvad for n strøm forsyning jeg skal købe med ?   nogle gode råd ? ville jo helst have n linær strøm med men 5000 kr oven i så skal det godt nok give meget for lyden
Til top Vis Roskilde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roskilde
 
Roskilde
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Marts 2017
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 105
Sendt: 16 Februar 2019 kl. 04:52 | IP-adresse registreret  

skal siges jeg er ikke ude efter at få det til at køre med roon men med ipeng da jeg har den i førvejren på ipaden :) 
Til top Vis Roskilde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roskilde
 
michaelvv
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Marts 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 1166
Sendt: 16 Februar 2019 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Hej Roskilde.

Tog lidt tid med jeg er kommet på plads. Jeg tager lige en upgrade pause på LMS med 3-CPO som upsampler. Jeg har så en "server" til LMS og mit NAA (Network Audio Adapter) er en dedikeret I5-7600T på et ASUS H110T bundkort med 8 GB Ram.

Jeg kører gentooplayer på mit NAA, det er meget nørdet, men jeg har rodet med Linux siden 1998 så det er ikke noget problem for mig. Jeg er blevet færdig med mit projekt HighEnd LPS og den kom nok til at koste lidt mere end beregnet, så den har nok nærmet sig de 6000-6500 Kr. Jeg har LT3045 regulator til ALT. Switch, 2 Dacs og PC'er.


Det eneste som er lidt træls er det mess med aflastning, da mine SwitchCraft DV Jack ikke var isoleret, men jeg magter ikke lige at skille den ad. Jeg er begrænset af max 60watt på PC'eren, og jeg fodrer den med 12volt DC..

Jeg ved at det kan for folk op i den helt røde felt mht til prisen, og dette her er jo en byggepris, men har man ikke hørt disse her regulator fra www.mpaudio.net ved man ikke hvilken forskel det giver på ens Digital Setup og den er massiv.

Jeg har -23 dB mindre ripple noise, end på mine normale LD1084V regulator som jer virkeligt er meget glad for. Dette her er en helt helt anden liga. På mit rør setup 4P1L pre => 4P1L PSE har jeg nu intet støj. Hvis jeg spiller max som ligger på ca 104 dB med 3.7 watt, og pauser musikken kan jeg kun høre støj fra min højttaler på 20-30 cm afstand.

Jeg ved ikke hvor meget det giver på transistor setup, men jeg formoder at der også er meget at hente, men på ren rør er det massivt. Jeg har 2 Dacs en Chord 2Qute og en Topping D50, begge to er meget støjsvage. Først havde jeg Topping D50 på LT3045 og den var tæt på så god at spille på som min Chord. Den får så upsamplet DSD igennem 3-CPO, da den ikke er specielt spændende i PCM.

Min Chord 2Qute kom så hen på hylden, og efter en uge byggede jeg så 12 Volt delen så jeg kunne prøve den. Jeg skal lige sige jeg fik en positiv oplevelse. Men så ren strøm som den får når den fødes fra LT3045, så kommer den virkeligt til dens ret igen. Den spiller bare meget mere dynamisk og åben i lydbilledet. Har kun læst godt om HDPlex. Om det giver noget i dit setup det skal jeg ikke kunne sige.

Mvh Michael.
Til top Vis michaelvv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af michaelvv Besøg michaelvv's Websted
 
Ruggård
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Februar 2016
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 216
Sendt: 17 Februar 2019 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Hej michaelvv,
Din hjemmebyggede strømforsyning ser forrygende ud og spiller sikkert fantastisk

Jeg mener også at strømforsyninger i det digitale domæne betyder en del. Derfor kører jeg med lineære strømforsyninger på
router og switch separeret af 2 FMC TP link MC200CM og fiber.
Hvad mener du om de LT 3045 der bliver solgt af http://www.ldovr.com/default.asp. De er jo lidt billigere.
Har du sammenlignet med dem fra mpaudio?
Hvor stor er spændingsfaldet i volt med en L3045?
Hvis jeg f.eks. køber en LT3045 3A reg og sætter den efter en BOTW P&P eco 12-13V sat på 13v giver det så 12 V i den sidste
ende?
Jeg synes det er lidt svært at regne ud.
Idovr kommer med en LT3045 3A i kasse har jeg hørt.
Mvh Ruggård
Til top Vis Ruggård's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ruggård
 
michaelvv
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Marts 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 1166
Sendt: 17 Februar 2019 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Hej Ruggård.

Læst at mange er glade for dem fra http://www.ldovr.com/default.asp. Jeg valgte mpaudio , da jeg skulle have en 5 Amp til min PC'er og det var den dyreste at købe, og der ikke rigtigt er nogle som laver en LT3045 på 5 Amp.
Mener jeg gav omkring 3200 for dem fra mpaudio, jeg bruger i min kasse.

Spændingsfald på de 3*LT3045 1.5 Amp Dual Rail jeg bruger fra mpaudio , er på ca 0.75 volt. Jeg regulerer mine LD1084V til +0.75 volt højere på både 5 og 12 volt siden.

Min switch og Dac bruger ikke ret meget strøm så jeg kommer ikke over 0.85 Amp på dem.

Mvh Michael
Til top Vis michaelvv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af michaelvv Besøg michaelvv's Websted
 
Ruggård
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Februar 2016
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 216
Sendt: 17 Februar 2019 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Hej Michael,
Tak for det.
Nu er jeg desværre ikke den store selvbygger. Kan finde ud af, at lodde stik på ledninger men heller ikke mere end det.

Så tænkte jeg på om du kunne anbefale en god færdig PSU på 12-15V ca. 3-5 A, hvor jeg kan skrue lidt på udgangsspændingen
for brug af udvendig LT3045 reg. i kasse?

På forhånd tak.
Ruggård
Til top Vis Ruggård's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ruggård
 
michaelvv
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Marts 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 1166
Sendt: 17 Februar 2019 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Den jeg bruger fra mpaudio, men ringkerne kan dette, og hvis du kan lodde stik på kan du godt lodde sikring og netledning på. Den kan det du har brug for. Du skal ikke lave AC/DC regulator.
Til top Vis michaelvv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af michaelvv Besøg michaelvv's Websted
 
Roskilde
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Marts 2017
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 105
Sendt: 25 April 2019 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

har nu kikket en del på det med roon

og må sige det ser ud til jeg er fan ..

jeg er i den situvation at jeg skal have lyd i :  køkken  , spise stue  , stue og pc rum og soveværelse ( og måske bade værelse :)

jeg tror ikke jeg forstod helt sidste år hvordan det hang sammen med rooon men det ser nu ud tiil at det er løsning på det problem med at have musik i både mp3 og diff   og det i mellem  ..   og det med at få det tio at spille i flere rum mm .   

ser ud til at løsningen er at have musikken på en nuc og så starte ud med en mini til sluttet min lyngdorf 2170 og så købe fx kef lsd til de andre rum   .


men har nogle spørsmål i den forbindelse  :

når musiken ligger på min nuc og sendes trådløst over til min mini er det så den samme lydkvalitet jeg får som hvis jeg brugte mini til at afspille musiken ?

hvad gode aktive højtaler er der der ude der er roon redy  ?

hvor kraftig skal den nuc være ?
og er jeg igen ude i at en linære strøm forsyning giver bedre lyd ?

håber i kan hjælpe :)

Til top Vis Roskilde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roskilde
 
Martin-Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Juli 2018
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 25 April 2019 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Roskilde skrev:
HPA jeg har en lyngdorf 2170 der gør underværker for lyden med deres room perfikt og har ikke chromecast
tidal men yousee musik som desværeikke er understyttet;/   hvad er dsp ?



DSP er det som gør room perfect muligt i din Lyngdorf.
Når du nu har en rigtig god forstærker så prøv Tidal, yousee music er ikke hifi
Til top Vis Martin-Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin-Andersen
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes