Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. april 2024 | 20:05   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Hifi fra Ali Express (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sannerud
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynamax

Bruger siden: 28 Februar 2014
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 60
Sendt: 20 Oktober 2018 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Min replik på NITRAM's udsagn om den megen middelmådighed vender du på hovedet og tillægger mig en frustration som er ganske fejlplaceret. Rabatrytteriet jeg omtalte er blevet en dansk folkesport, spørg rundt i alle grene af detailhandlen - udover dagligvarebutikkerne, og du vil få samme svar.

Middelmådigheden som NITRAM bragte frem er ligeledes så udbredt et dansk fænomen, at det rækker langt udover mennesker der vil købe HiFi til gratis pris. Jeg erindrer at selv dronningen engang for længe siden omtalte fænomenet i sin nytårstale..

I øvrigt indledte jeg faktisk mit første indlæg med at udtrykke forståelse for trådstarters (mtolesen) trang til en flot forstærker på hylden, til lavest mulige pris, og jeg støttede ydermere trådstarter ved at jeg tale imod det indlæg hvor en debattør (Mercury) håbede at trådstarters evt. import blev nappet i tolden.

Slutteligt har jeg anbefalet trådstarter at købe noget brugt Accuphase fremfor at løbe risikoen med noget udokumenteret kinøjser kopi af samme. Ikke just et råd der vil gavne eget salg, men et råd jeg giver med afsæt i faglig erfaring, i ren og skær trang til at bidrage positivt til mandens beslutningsprocess.

Mvh
Henrik
Til top Vis Sannerud's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sannerud Besøg Sannerud's Websted
 
Tubetram
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Marts 2012
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 753
Sendt: 20 Oktober 2018 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Henrik
Jeg opfattede også din udtale om middelmådighed noget negativt.....(det udtryk burde dronningen heller ikke bruge). ideen med at købe brugt Accuphase kan sikkert være en god ide,,,,men ,,,der jo også en risiko for at den ikke er i topform mere..så er pengene jo også brugt...og så faren ved at købe brugt ubeset i udlandet...det tør jeg ikke umiddelbart. har oplevet det ved Luxman og Pioneer grej...gik temmelig hurtig i stykker...

tænk også på at når du taler om middelmådighed,,,de produkter du sælger er jo prismæssig temmelig høje..nok ikke så mange der har mulighed for at betale dem (det er lækre produkter ). er det forkert at spørge til en rabat når man ved at fortjenesten på nogle produkter er på 70% ??? ikke at jeg siger du har det,,men jeg har set forhandler fakturer hvor det gør sig gældende. og i sidste ende er det jo forhandleren der beslutter om han vil sælge nu,, ellers kan vi jo i vente til udsalg,,eller til der kommer nye produkter på markedet..hvor muligheden så tit er at købe de gamle til nedsat pris

mvh bjarne
Til top Vis Tubetram's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tubetram
 
Sannerud
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynamax

Bruger siden: 28 Februar 2014
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 60
Sendt: 20 Oktober 2018 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Hej Bjarne Tubetram

Jeg er oprigtig ked af hvis det jeg skriver opfattes negativt. Men jeg er også tilhænger af at kalde en spade for en spade.
Og nu var det jo ikke mig der startede med at anvende udtrykket middelmåde - men jeg støttede indlægget.

I forlængelse deraf forsøgte jeg at omdøbe middelmådighed til "manglende mod", eller mangel på risikovillighed om man vil..

For det er jo ret beset dét som det handler om; kunderne vil helst købe til lavest mulige pris for at sikre sig mindst muligt tab, den
dag anskaffelsen skal sælges videre. Og det er den mentalitet jeg opponerer imod. Hvorfor købe for at sælge igen om et år? Hvorfor
skal en forhandler yde rabat for at en kunde sikres minimum af tab blot fordi han har en passion for at købe og sælge HiFi?

Jeg er som du selv kommer ind på, forhandler af ekslusivt HiFi, og dette bør IMO betragtes som en varig anskaffelse og ikke en
investering med vidersalg for øje. For sigter man på sidstnævnte er man nødt til at slagte sin forhandler og stjæle al hans avance.
Det er kortsigtet tilgang, for når man en dag har brug for service fra den pågældende forhandler er han måske gået konkurs. Død af
at yde for meget rabat.. Jeg har selv været tæt på mange gange, og gør det aldrig mere. Så hellere lukke biksen og søge andet
erhverv.

HiFi bør betragtes som rent forbrug og ikke investeringsobjekt. På linje med at købe en koncertbillet eller en æske chokolade. Når
forestillingen er slut eller æsken er tom, så er pengene brugt. Så køb noget kvalitet der er til at holde ud at lytte på, og som holder
i 20 år og ikke i 2 år. Derfor bør kunderne sætte sig ordentligt ind i hvad de køber, for at sikre sig bedste ydelse til prisen, og for
langvarig ejerglæde. De tykke frontplader og de store VU metre.. Meget af det vintage high-end fra halvfjerdserne og firserne der
ses til salg i denne tid, er fra dødsboer. Fra en afdød mand med stil der købte en dyr grammofon, et dyrt forstærker-sæt og et par
dyre højttalere for måske 30-40 år siden. Et system til en årsløn dengang. Sådan noget har jeg respekt for. Det kortsigtede køb,
med konstant skift eller smid ud mentalitet, tager jeg afstand fra. HiFi bør ikke være som tøj, hvor moden skifter og modellerne
udskiftes ofte. Men sådan er det desværre blevet, for at aktionærerne bag de store audiovirksomheder kan stilles tilfredse.. Selv
Accuphase er et eksempel herpå.

Og avancen i HiFi/High-end er som du skriver mellem 50 og 70 pct. med en nogenlunde ligelig fordeling af beløbet til henholdsvis
importør og forhandler. Og priserne ER høje, JA, men det skyldes oftest de få styk-tal der produceres/sælges idag (Audio udgør ca.
4% af det samlede marked for elektronik). Og der er jo kun kunderne til at betale, for udgifter til annoncering, messer, logistik
service og garantiforpligtelser, samt simpel løn og husleje kan man nu engang ikke løbe fra.

Hvad angår rabat; så er en del af en god handel selvfølgelig at der snakkes lidt om prisen, enten i form af en fair rabat ved levering
af en vare i ren handel, vs. hvis man skal tage kundes brugte udstyr i bytte. Er det vare man er lagerførende i kræves fortjeneste i
et omfang der kan dække afskrivninger = begrænset rabat, eller flytter man bare en kasse fra en producent til en kunde, så kan
man yde en strørre rabat. Bruger forhandleren mange penge på at drive butik, udstille/markedsføre/møde sine kunder, eller sidder
forhandleren bare bag et tastatur og driver web-shop? Der er mange vinkler på at vurdere rimeligheden i en given avance.

Mvh
Henrik

Til top Vis Sannerud's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sannerud Besøg Sannerud's Websted
 
Fl.D.P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 September 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 176
Sendt: 20 Oktober 2018 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

En ting som ingen har nævnt , er at hvis Trådstarter vælger at købe et look alike produkt ( uanset kvalitet ) så skal man ikke
regne med at kunne gensælge dette til nogen pris der er i nærheden af noget man kunne ønske.

Det tænker jeg også er værd at tage med i sine betragtinger.
Til top Vis Fl.D.P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fl.D.P
 
Tubetram
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Marts 2012
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 753
Sendt: 20 Oktober 2018 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Hej Henrik

ikke mere snak om middelmådighed  men synes faktisk godt om dit indlæg....jeg ville også gerne bare købe noget godt hifi der kan vare i 30 år.... men må så indrømme at det med at prøve nyt er en del af vores hobby,,,nu kan jeg godt lide at bygge noget selv,,,bare det at få det til at virke er hele bøvlet værd...og så får man faktisk nogle gange en fremragende lyd ud af det...

mit seneste projekt jeg har færdig gjort er Troels Gravesens- The Loudspeaker-   ikke speciel billig ,men på mange måder en super højtaler. jeg ved jeg ikke kan købe færdige HT i denne kvalitet og pris,, som passer til mit ideal....

du har faktisk nogle HT som passer i min smag ..og det er Stage Accompany....herlig lyd....men de er jo desværre lidt for dyre for mig ,med en Efterløn. nu må jeg vist også stoppe,,da vi er noget langt væk fra trådstarter

PS...jeg ville være stolt af at eje nogle af dine produkter,,,dine røreffekter   hvem der vandt i lotto
mvh Bjarne
Til top Vis Tubetram's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tubetram
 
Sannerud
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynamax

Bruger siden: 28 Februar 2014
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 60
Sendt: 20 Oktober 2018 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  


Hej Bjarne
Tak for de pæne ord.
Ja, lad os slutte her, alt imens vi håber at trådstarter har få lidt underholdning og inspiration i tråden   
Mvh
Henrik
Til top Vis Sannerud's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sannerud Besøg Sannerud's Websted
 
44nitram
Lukket konto
Lukket konto

Eget valg!

Bruger siden: 28 September 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 164
Sendt: 21 Oktober 2018 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

Kommentar til: at løbende skifte Hi-fi ud i forhold til at købe kvalitet en gang for alle. Nu har god lyd ikke altid noget at gøre
med, hvor dyrt elektronikken er. Ej heller har en høj byggekvalitet, eller avanceret hybrid konstruktioner, store højttaler noget at
gøre med, om det lyd godt. Det er en fejlagtig opfattelse. Det der tit og ofte er svært for den enkelte HI-FI entusiast er, at de
ikke ved hvad de skal lytte til/efter - hvad er deres reference i forhold til at lytte ?. Derfor skifter mange ud løbende og man er
konstant på udkik efter noget der lyder bedrer.
Mine egne parameter har rykket sig, efterhånden som jeg er blev bedrer og bedrer til at lytte og har hørt meget forskelligt
udstyr. Jeg kan forsat blive overrasket over at et produkt, hvor jeg må reviderer min opfattelse i forhold til pris og lydkvalitet.
Til top Vis 44nitram's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 44nitram
 
Tubetram
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Marts 2012
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 753
Sendt: 21 Oktober 2018 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

Hvad der er god lyd for en...er slet ikke sikkert god lyd for en anden...vi lytter alle forskelligt. jeg kan ikke trives med små 2 vejs højtalere,,,foretrækker stor dynamisk lyd,,,nok også fordi jeg mest er til koncert dvd... og det er rigtig,,,god lyd og pris er ikke den afgørende faktor,,,,nok også derfor jeg kan lide at bygge noget selv,,,men har dog stadig en ejer glæde over min gamle Gryphon amp....men samtidig giver det også nogle grunde til at overveje om sådan en er pengene værd...

har lige sammenlignet min Gryphon med en selvbyg Aksa forstærker,,,10k mod 100k pris.....Akse amp kan nogle ting som min Gryphom ikke kan,, det er lidt skræmmende,,,så jeg er da sikker på man godt kan finde nogle flotte kineser amp ,der spiller ok,,som var det trådstarter spurgte om. nu er det jo nok stadig sådan at den største forskel i lyden,kommer fra Højtaler

jeg tror egentlig at mange hifi folk ,også synes der er spændende at prøve nyt,,,folk køber jo også nye golfkøller,,sikkert fordi man håber at den spiller bedre. og så en sidste ting,,,hvor kritisk er trådstarter med sin lyd,,,vil du have noget der spiller ok til prisen og ser godt ud,,,ja så er kina markedet jo oplagt

jeg ville nok se efter brugt ,,,der er mange spændende ting til salg

mvh Bjarne
Til top Vis Tubetram's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tubetram
 
mtolesen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Juli 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 344
Sendt: 16 November 2018 kl. 08:48 | IP-adresse registreret  

Ok Gents.....

Tak fordi i fik mig væk fra de slemme slemme tanker om Accuphase kloner fra Kina!..........har nu investeret i to styk Advance
Acoustic X-A220.......fra dansk forhandler, lige efter bogen.....er jeg tilgivet? :-)
Største problem lige nu......ventetiden......og at skulle fortælle konen den "store" nyhed.....;-)

Er der nogen der har Advance Acoustic X-A220`erne......hvad syntes i om dem?
Til top Vis mtolesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mtolesen
 
Tubetram
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Marts 2012
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 753
Sendt: 16 November 2018 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

Nu er det jo kun det flotte kabinet som kan siges at være Accuphase klon...

Det er jo nogle rigtig flotte amp du har købt,,,,lad os høre mere om dem

   kan godt forestille mig konens udtryk...når du efter at have kommet med blomster,, fortæller hende den gode nyhed,

mvh Bjarne
Til top Vis Tubetram's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tubetram
 
mtolesen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Juli 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 344
Sendt: 16 November 2018 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

Jeg tror desværre jeg skal ud i lidt mere end blomster.....:-) :-)
Til top Vis mtolesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mtolesen
 
e-type
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 263
Sendt: 16 November 2018 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

Du skal se, hun bliver god igen, når først lyden strømmer ud af højttalerne. Musik har altid været en stor del af min hverdag og jeg startede selv tilbage i 70'erne med at få en bedre lyd end transistorradioen. På et tidpunkt mødte jeg min nuværende kone, og det var ikke ligefrem kærlighed til anlægget der stod øverst. Jeg forklarede og eksemplificerede, hvad det er en ordentlig reproduktion kan, og ganske hurtigt blev hun også glad for ordentlig lyd.

Der har været nogle bump på vejen, da jeg kom slæbende på 2 x 90 kg højttalere eller 69 kg forstærker, men hun er selv blevet så god, at da jeg en fredag aften fik sat en ny-indkøbt kable på, udbrød hun "hvad gjorde du? det lyder meget bedre".

På med vanten, køb blomster, vin, chokolade, duft, guld/sølv og prøv at bruge nogle timer på, at hun sætter sig ned sammen med dig og du fortæller om, hvad der er der gør, at lyden er bedre nu.

God fornøjelse. (det er jo nok ikke sidset gang, du kommer til at "snige" en dims ind i hjemmet)

Til top Vis e-type's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af e-type
 
mtolesen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Juli 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 344
Sendt: 16 November 2018 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

hahahhhh e-type: :-)
Super godt skriv, jeg bil følge dine råd.....lige med undtagelse a det med at det er sidte gang sniger udstyr ind.....;-))))
Til top Vis mtolesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mtolesen
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2744
Sendt: 16 November 2018 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Benyt anledningen til at finde ud af hvor højt hun elsker dig.
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes