Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 11:00   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Terminere vs færdige kabler? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rajmando
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 150
Sendt: 09 Oktober 2018 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

Jeg skal lige høre jer der har testet og hørt højttalerkabler, feks 2,5mm eller 4,00mm OFC kan høre nogen som helst forskel eller måle den, på nogle man selv har termineret med feks Supras termineringsløsning eller færdigterminerede kabler, fra forstærker til højttaler.

Jeg er stadigvæk i selv-termineringsfasen og har ikke købt crimptang endnu. Jeg overvejer feks at lade andre erfarne folk terminere mine stik og kabler, som alt andet end lige vil være langt billigere end nogle af de færdig-løsninger fra feks Supra og Audioquest. Kan man ikke selv enten selv lave eller finde en der kan lodde og crimpe højttaler-kabler selv der matcher dem man kan købe færdige? Jeg har også fundet en del tråde herinde om det, men synes bestemt ikke lige jeg kunne finde nogle omhandlende selv-terminering vs færdige kabler.

Jeg skal VIRKELIG have en god kabelløsning snart, men gider ikke betale en bondegård for et par færdige kabler ala Audioquest hvis man kan finde nogle der selv kan terminere dem i privaten med feks loddetin af en eller anden art og crimptang og crimpbody fra feks Supra.

Til top Vis rajmando's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rajmando
 
Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 10 Oktober 2018 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

Audioquest laver masser af stik, hvor der følger et værktøj med til at samle dem med. Jeg tvivler på at du kan høre forskel på dem du selv samler, og de færdige. Med lidt krympefleks og nogle kabel "bukser", kan du få det til at se helt professionelt ud. God fornøjelse.
Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 10 Oktober 2018 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Supra fabrikstermirerede kabler er lavet på maskine, hvorimod selv terminerering ikke har samme tryk. Audioquest ved er gjort med original krympe tang. Jeg har selv købt en krympetang og lodder bagefter med 4% WBT loddetin på bananstik og medhørende krympeflex monteres udenpå Inakustik Premium bananstikket. Der er også fine Dali spadestik til krymp og lodning. Der findes også dyrere som furutech og Oyaide, Det koster nemt 700-1000 kr barte for stik, mere end jeg vil ofre selv. Håber du blev klogere

__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes