Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 07:45   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Marantz slukker hurtigt? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rajmando
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 150
Sendt: 02 Oktober 2018 kl. 00:03 | IP-adresse registreret  

Har en Marantz PM6005 integreret stereoforstærker, der kan tænde op men slukker med det samme og den røde tændlampe blinker rødt. Den er tilsluttet med optisk ud. Vil teste senere med andre forbindelser, MEN højttalerkablerne er ikke problemet ej heller det optiske kabel, da det er sat til en anden forstærker nu og virker 100%.

Er det evt noget jeg selv kan klare i min forstærker, noget der evt kan renses eller udskiftes? Forestiller mig at det er noget med strømmen relæ eller sikring eller hvad den slags hedder der straks slår over.

Den virkede for 3-4 måneder siden men har bare stået og samlet støv siden så har først opdaget problemet i dag da den skulle sælges brugt. JA radio kan jeg se anbefales af nogle, men kommer også an på hvor meget det vil koste. Den sælges for 1300kr så skal ikke bruges for mange penge på forstærkeren.

Til top Vis rajmando's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rajmando
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2703
Sendt: 02 Oktober 2018 kl. 07:52 | IP-adresse registreret  

Fjern alle højttalerkabler og tilslutninger fra apparatet. Tænd. Blinker den fortsat rødt er det en tur på værkstedet.
Derimod ser alt korrekt ud, tilslutter du én højttaler og tænder. Det samme med den næste højttaler til du finder det der
forårsager fejlen.
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 
rajmando
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 150
Sendt: 02 Oktober 2018 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

Kaj. skrev:
Fjern alle højttalerkabler og tilslutninger fra apparatet. Tænd. Blinker den fortsat rødt er det en tur på værkstedet.
Derimod ser alt korrekt ud, tilslutter du én højttaler og tænder. Det samme med den næste højttaler til du finder det der
forårsager fejlen.

Ja okay Kaj. Det vil jeg prøve senere.
Til top Vis rajmando's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rajmando
 
rajmando
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 150
Sendt: 02 Oktober 2018 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Underligt nok virker den som den skal nu med optisk indgang sat til og tv-boksen.
Jeg startede med at tænde den uden nogle som helst tilslutninger, så optisk ind, og så derefter den ene højttaler så den anden og det hele
virker uden at den slår fra. Vil teste med andre højttalere og udgange senere, kan være at fordi den var slukket i så langt tid at der var et
eller andet der automatisk slog fra så at sige, og det skulle tændes igen feks en sikring ved at starte den op helt uden tilslutninger.
Til top Vis rajmando's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rajmando
 
OleOle
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 December 2017
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 257
Sendt: 02 Oktober 2018 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

Nok nærmere fordi du har haft et højttalerkabel, som lavede en kortslutning. Bare én enkelt tråd, som laver en forkert forbindelse, så har du balladen...

M.v.h.
Til top Vis OleOle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OleOle
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes