Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. april 2024 | 23:30   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Korte strømkabler? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hr. Blom
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2018
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 10 September 2018 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Godaften,

Jeg håber nogle erfarne folk her kender til forhandlere med helt korte 230v kabler i ok kvalitet - gerne med vinklet stik? Jeg har self. googlet og tjekket gængse forhandlere på nettet, men de har typisk ikke kortere end 1 m. Eller ret tynde 0,2 m til fx projektor etc. 

Jeg søger kablerne, da jeg har begået den ugerning at klemme et mindre setuo bestående af ht, amp, dac ind i en slags hyldereol i stuen - i ly af små spidse pilfingre og småfolk med tendens til at lege med volumenknappen. Udover de akustiske ulemper det setup medfører, er jeg yderligere udfordret af længden på mine kabler hvor størstedelen pt. ligger og fylder unødigt.   

Så jeg vil om muligt gerne bytte de 1.5 m lange kabler ud med nogle på fx. 0,5 m. Det behøver ikke være HiFi kvalitet, men gerne kraftige kabler som fx forstærkerens standard kabel.

Tips til forhandlere eller nogle der kunne tænkes at have sådanne i overskud modtages gerne. tak.    






 
Til top Vis Hr. Blom's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hr. Blom
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6261
Sendt: 11 September 2018 kl. 07:37 | IP-adresse registreret  

AV-ledninger (på dansk) har 0.2 meter strømkabel med vinklet apparatstik til næsten ingen penge. Det må være noget i den retning, du søger

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Hr. Blom
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2018
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 11 September 2018 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

Tak for svarene.

Det er selvfølgelig muligt selv at begynde at skære og skrue, men kan de købes, vil jeg foretrække det. @Boydk jeg har fundet sådan nogle på 0,2m. De
blive nok lige en my for korte, men ellers jeg lidt bekymret for om kablet bliver for tyndt og at det kan have betydning. Det eksisterende kabel til
forstærker er relativt tyk, og tykkere end et standard AV kabel.

Men der er måske ikke så meget at være bekymret for ift. om forstærkeren får hvad den skal have via et lille spinkelt kabel?
Til top Vis Hr. Blom's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hr. Blom
 
gone4it
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Januar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 164
Sendt: 11 September 2018 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Et 0,5 meter 1 kvadrat kabel,vil have samme ohmske modstand som et 1,25 meter kabel på 2,5 kvadrat, og hvem ville betvivle det var kraftigt nok til
det meste?
Så du behøver nok ikke være så bekymret.
Til top Vis gone4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gone4it
 
Hr. Blom
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2018
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 11 September 2018 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

Bliver strømmen bedre / mere musik venligt undervejs i et 230V kabel eller hvordan kan det hænge sammen? Jeg har jo lidt en forhåbning om, at min amp kan arbejde ydmygt og effektivt med det strøm den får, såfremt den ellers får nok af det.
Til top Vis Hr. Blom's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hr. Blom
 
Dalgas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 790
Sendt: 11 September 2018 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

Der er kun én måde at få afklaret dit problem på. Prøv dig frem!

Nogle kan høre forskel på strømkabler i deres anlæg. Andre kan ikke.
Til top Vis Dalgas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dalgas
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6261
Sendt: 11 September 2018 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Det er faktisk ved at være temmelig enerverende, så meget selvtillid folk mister, når de har læst om dit og dat-kabel og den ophedede diskussion, der følger med. Kald nu en spade for en spade (undskyld H. Blom).

Hvis 20 cm. er for kort, så søg da for pokker efter nogle på 30 eller 50 cm. Nu fik du så meget info til kablerne, som man kan tillade her i forum. Med mindre din forstærker er på 2 X 5000 watt, og dine højttale totalt ineffektive, så er sådan et kabel fint. de er typisk 3 X 1 kvadrat, nogle gange 3 X 1.5... Og NEJ, i det prisniveau kan du under ingen omstændigheder høre forskel.



__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
jukuluff
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 December 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 410
Sendt: 11 September 2018 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

Hr. Blom skrev:
Bliver strømmen bedre / mere musik venligt undervejs i et 230V kabel eller hvordan kan det hænge sammen? Jeg har jo lidt en forhåbning om, at min amp kan arbejde ydmygt og effektivt med det strøm den får, såfremt den ellers får nok af det.


Godt spørgsmål, kun vor herre ved hvorfor der er nogle der observer en forskel. Der er selvfølgelig en visuel forskel, men i og med at du har tænkt dig at gemme ledningerne væk i en reol, er det ikke aktuelt. 
Til top Vis jukuluff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jukuluff
 
Hr. Blom
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2018
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 11 September 2018 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

@boydk "Hvis 20 cm. er for kort, så søg da for pokker efter nogle på 30 eller 50 cm."

Her rammer du jo hovedet på sømmet!! Det er det mit indlæg handler om.... At jeg netop ikke kan søge mig frem til kabler på de 30-50 cm. Og derfor spørger jeg lige her, om nogle mon kender til sådan nogle varianter. Fx fra en forhandler der ikke lever af en webshop hvor alle produkter kan ses. At man så evt. ikke må smide et link her i forum, var jeg ikke klar over.

Og at et tyndere kabel end mit nuværende er ok, er jo kun godt nyt.

Bonusinfo: Jeg har talt med en forhandler der har et kabel i 0.5m. Dette var dog udsolgt og derfor ikke på web pt.

Alt er godt. Tak.





Til top Vis Hr. Blom's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hr. Blom
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes