Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 23:35   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Dyr erfaring! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kristensen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 November 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 143
Sendt: 22 August 2018 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

Jeg har en oplevelse med en større internet handelsportal, jeg gerne vil dele med jer. Navnet på portalen er ikke uvæsentlig, men vi kan jo kalde den for den elektroniske lagune. Skulle man have behov for uddybning, kan man sende mig en PB...

Hvorfor fortæller du det her? Det gør jeg for at advarer andre ligesindende imod at lave de samme fejl jeg har begået. Det er ikke for at starte en større diskution og sh*tstorm imod virksomheden – blot for at få andre til at overveje det én gang til om det evt. er det værd. Den bedste måde at sh*tstorme dem på, er ved ikke at bruge dem...

Fakta om hændelsen: Jeg er sælger, og det er væsentligt i denne sammenhæng – oplevelsen omhandler derfor ikke køber siden. Jeg har anvendt en mellemportal til at varetage det økonomiske mellemværende, og her er der tale om en betalings-ven... uddybning nødvendig?

Varen: Jeg har solgt noget vintage elektronik, og jeg kunne bevise det var intakt og funktionsdygtigt ved afsendelse. Fragt: Der har jeg anvendet GLS, men det er uvedkommende – deres rolle blev ikke større end at få varen frem til kunden. Varen er til salg på portalen, og jeg får hammerslag på det fiktive tal 400 $ + fragt omkostningen. Fint fint – jeg modtager sælgers informationer og får sendt varen med track and trace.

Varen når frem til ”køber” – og der er tilsyneladende intet i vejen med forsendelsen. Jeg afventer frigivelse af mine penge, og ”køber” frigiver pengene efter ca. 9 dage. Det er dog et gebyr på frigivelsen – 15 $. Her er fortjenesten nede på 385 $. Jeg tænker fint – det hele ser ud til at være i orden, handlen er lukket.

På dag 11 efter modtagelse, får jeg en besked fra portalen – at ”køber” vil returnere varen til mig. Der er tilsyneladende en defekt – varen er beskadiget ved modtagelse... Hmm tænker jeg, hvorfor har ”køber” ikke reklameret over modtagelsen. Jeg undersøger reglerne for dette på portalen – men der står intet om dette. Hos GLS er der 5 hverdage (iøvrigt flot!), men de dage er forlængst gået. Jeg skriver til ”køber” at jeg ikke ønsker at refundere hans penge, idet han burde have reklameret inden for ”rimelig” tid fra modtagelse. Jeg kan jo ikke vide hvad han har gjort med varen.

Nej nej, fragten var fejlfri – så ”køber” frikender emballagen og GLS for evt. Fejl. Det må være mig som sælger der har sendt en defekt vare til ham. Han sender et billede af en defekt vare. Jeg sender billeder retur af varen, der viser at varen var fejlfri 48 timer inden den blev sendt af mig.

”Køber” laver en reklamation over mig hos portalen, og vupti – så trækker de mine penge via min betalings-ven. Ikke kun 385 $, men 400 $. Ja det er faktisk rigtigt... Jeg laver en klage over dette til portalen, men den er tavs som graven... Jeg modtager en skrivelse om ”købers beskyttelses planen”... ”køber” bliver pålagt at acceptere en deling af udgiften – dvs. Jeg skal sende 200 $ retur via betalings-ven, og det sker jo automatisk, saldoen går bare mere og mere i minus...

Køber vil have sine penge tilbage, og portalen har betalt ham – så de trækker pengene fra mig. Hertil kommer et begyr på 50 $ for ”salget”! Nu er udgiften oppe på 400 $ for varen – de penge er jo trukket retur. 15 $ i gebyr for at få dine penge fra betalings-ven og ekstra 50 $ for det salg der jo ikke er foregået. OG sidst men ikke mindst 200 $ ekstra som refusion for varen...

Jeg har ikke min vare, den er ”køber” ikke pålagt at sende retur til mig fra portalens side – så det gør han nok ikke... Det samlede regnestykke ser således ud i US dollars: 400$ for varen, 200$ i refusion, 50$ i gebyr for slag, 15$ i gebyr af betalings-ven + 300 DKR for forsendelse...

Som kronen på værket, overfører portalen og betalings-ven (det er samme koncern) deres krav til den danske gren af virksomheden – vupti så er du omfattet af dansk lov! Du har godt nok ikke solgt noget i DK, men ”købt” noget af virksomheden...! Sum 675$ US = 4375 kr. + 300 i forsendelse = 4675 kr. Og så har du mistet din vare...den kommer ikke retur.

Tænk jer om inden i handler via internetportaler – I kan ende som den kriminelle uanset om du kan bevise din uskyld eller ej.

__________________
Mvh Kristensen
Til top Vis Kristensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristensen
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes