Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 20:09   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Udskifte billig pickup? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
djkoch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 September 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 33
Sendt: 12 Maj 2018 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Med chance for at blive "slagtet", så her jeg et par spørgsmål, som jeg håber en af jer noget klogere plade-entusiaster kan hjælpe mig med. Min hustru har købt sådan en "billig" retro pladespiller (fritstående) Link til modellen: http://www.madison-sound.com/catalog/product/view/id/5739

Vi får den i løbet af den næste uge, og glæder os til at finde de gamle vinylplader frem fra min barndom. Har SÅ meget god musik fra beatles, stones, temptation etc... Afspilleren har jo indbyggede højtalere, forstærker etc, så lydmæssigt bliver det næppe helt godt MEN mit spørgsmål gå egentlig mest på om man kan skifte den der billige "standard" røde pickup, som I kan se på billedet. Kan man sætte en middel Ortofon pickup på istedet for at få lidt bedre lyd / skåne pladerne lidt? Alternativ, hvis man kan få en bedre "version" af den billige røde pickup?

Pickup'en ligner dem der altid sidder på de billige modeller såsom Crossley, Madison og andre retro-look-a-like pladespillere. På forhånd TUSIND tak for jeres svar og input.

mvh Lars

Ps. Jeg har min fars gamle Linn pladespiller i baghånden, men det kræver en del ekstra da den skal køre via vores Sonos. Det betyder RIAA forforstærker, samt ekstra højtaler.

__________________
Kolding
Til top Vis djkoch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af djkoch Besøg djkoch's Websted
 
Winther666
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tager også en pause!

Bruger siden: 28 Maj 2013
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 527
Sendt: 12 Maj 2018 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Du kan ikke udskifte pick-uppen. Ikke til det bedre i hvert fald. Jeg er ikke engang sikker på man kan finde en ny nål (hvis den siddende skulle knække) til sådan en dims. I øvrigt kan alt det musik du nævner vel streames (eller hvad I nu gør) med lang bedre lyd end den "pladespiller" der er indkøbt.  
Til top Vis Winther666's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Winther666
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2703
Sendt: 12 Maj 2018 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

I manualen side 4 står: "The Turntable’s cartridge needs to be replaced every 3 – 4 months after continuous playing". Og der kan ses billeder af hvordan man udskifter den. Det ligner ikke almindelig kendte standarder.
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 
djkoch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 September 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 33
Sendt: 12 Maj 2018 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Det har jeg godt set. Det er så vidt jeg har fundet ud af keramisk pickupper. Vidste bare ikke om man kunne skifte til alm.
pickupper... Jeg må se når den kommer.

Mht bare at streame så kunne man selvfølgelig godt dette men Hyggen ved at høre vinyl og aktivt skifte rundt er noget unikt. At
lyden så ikke er så god som med et par dedikerede gulvhøjtalere og forstærker må vi overleve.

Hvis det er helt tosset så må jeg gå efter min fars gamle Linn pladespiller, KEF højtalere og en forstærker dertil. Nu ser vi.
Tak for input.

Til top Vis djkoch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af djkoch Besøg djkoch's Websted
 
FelixTheDane
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 518
Sendt: 12 Maj 2018 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Den der Linn, det er kvalitet...
Det kan nok godt svare sig at få den til at spille igen.

Mvh.
Til top Vis FelixTheDane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FelixTheDane
 
Dalgas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 790
Sendt: 13 Maj 2018 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

Måske helligbrøde.... Men hvis du forbinder en ADC (analog til digital konverter) til en riaa så er vejen åben for at koble din Linn til Sonos. Hellere det end
den står og sygner hen i et skab.

Til top Vis Dalgas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dalgas
 
OleOle
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 December 2017
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 257
Sendt: 13 Maj 2018 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

At skifte pickup på det der stykke plastik, ville være at kaste penge i toilettet - det har ikke rigtig noget formål.
Til top Vis OleOle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OleOle
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes