Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. april 2024 | 03:06   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Forstærker til Dali Grand Diva (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Thomas-R
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Maj 2018
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 08 Maj 2018 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har et lille tilbagevendende problem, jeg har et sæt Grand Diva og siden min gamle Harman Kardon HK6900 opgav ævret for 3 gang, og den
måtte ud har jeg aldrig rigtig haft noget jeg har været sådan rigtig glad for, jeg har pt en Marantz SR7008 hvor jeg har bi-ampet, og det hjalp meget.

Det blev bare aldrig som jeg husker HK'en, om det er indbildning eller noget andet aner jeg ikke.

Er mest til gamle forstærkere, der er et eller andet ved lyden, havde overvejet en Denon PMA1080 eller 1560, måske noget Marantz PM80, Syntes
ikke HK6900 er til at opstøve og de er notorisk kendt for at brænde udgangen også efter modificeringen, kan ikke huske hvad lillesøsteren hed.

Nogle forslag til hvad jeg skal kigge efter.

Mvh Thomas
Til top Vis Thomas-R's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas-R
 
Dalgas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 790
Sendt: 08 Maj 2018 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Kan huske jeg læste testen af Diva i High Fidelity i sin tid. Diva lever op til sit navn - den er en diva

Jeg husker ikke om det var forstærkervalg eller placering i rummet eller begge dele som den var kritisk overfor - men du kan låne testen på bibliotek.dk (download) og tjekke det. Måske er der et par forslag til forstærker.
Til top Vis Dalgas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dalgas
 
Clegg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Marts 2011
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 124
Sendt: 08 Maj 2018 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Til mine gamle Grand Diva havde jeg en Nad s300 den synes jeg gjorde det fint.
Til top Vis Clegg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clegg
 
Thomas-R
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Maj 2018
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 08 Maj 2018 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

S300 er også en fin forstærker, jeg må se hvad der dukker op, så der var et par HK6900 i tyskland, men lidt lang at køre og tør ikke få det
sendt.

Syntes ikke placeringen er super kritisk, dog ikke for tæt på bagvæg, har haft dem til at stå forskellige steder, men der skal noget effekt for
at bass'en ikke bare står og flapper, min SR7008 gør det ikke dårligt, bare ikke så godt som.. Syntes jeg taber noget i sådan en surround
forstærker.

Må se den test, lyder interessant, tak
Til top Vis Thomas-R's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas-R
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4535
Sendt: 08 Maj 2018 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Dalgas skrev:
Kan huske jeg læste testen af Diva i High Fidelity i sin tid. Diva lever op til sit navn - den er en diva

Jeg husker ikke om det var forstærkervalg eller placering i rummet eller begge dele som den var kritisk overfor...

Jeg oplevede Dali Grand serien dagligt, da jeg i sin tid havde min (arbejds-)gang i Klubben, og jeg husker ikke Grand Diva som en "Diva". Tværtimod var det en meget musikalsk højtaler, som spillede meget naturligt. Det der var specielt med Diva'en var, at Dali havde ramt noget helt specielt med dem, som gjorde at de kunne spille sammen med udstyr som var meget dyrere end dem selv!

Det var noget som den store Grand eller den lille Coupe slet ikke/ganske lidt formåede i samme grad. Det vildeste jeg har oplevet var en anmelderkollega hos Hifi & Elektronik, der spillede på det dengang helt store Mark Levinson setup... med et sæt Diva'er... det siger lidt om dem!

Så summa sumarum: Grand Diva spiller godt, og er ikke vanskelige, men de bliver bedre, jo bedre lydkilde og forstærkere er.



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Thomas-R
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Maj 2018
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 09 Maj 2018 kl. 07:48 | IP-adresse registreret  

Det lyder til jeg valgte den rigtige højtaler den gang først i '00erne, cd spilleren er en lige så gammel NAD540 med oldschool clock gate modul, andre
lytter i udgangen, uden mute transistorer, og lidt blygummi Ikke noget 7 vidunder men spiller ganske fint.
Kabler er også noget fra klubben af samme årgang, både højtaler og phono, husker ikke mærke og model, men ikke rigtig billigt, mener ht kabel var ca
400kr pr m i udsalg og Phono var 1600 for et sæt. Heldigvis var der lidt medarbejder rabat da jeg arbejdede på værkstedet i NV den gang

Kunne være jeg skulle prøve noget lidt nyere HK og se om jeg blive lige så glad for det som den gamle, surround forstærker kan vist bare ikke spille
stereo, og så må jeg jo finde en lille surround til center og baghøjtalere hvis det er, til når der skal ses film

Til top Vis Thomas-R's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas-R
 
Brok
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3131
Sendt: 09 Maj 2018 kl. 08:06 | IP-adresse registreret  

Mikkel G skrev:
Jeg oplevede Dali Grand serien dagligt, da jeg i sin tid havde min (arbejds-)gang i Klubben, og jeg husker ikke Grand Diva som en "Diva". Tværtimod var det en meget musikalsk højtaler, som spillede meget naturligt. Det der var specielt med Diva'en var, at Dali havde ramt noget helt specielt med dem, som gjorde at de kunne spille sammen med udstyr som var meget dyrere end dem selv!

Det var noget som den store Grand eller den lille Coupe slet ikke/ganske lidt formåede i samme grad. Det vildeste jeg har oplevet var en anmelderkollega hos Hifi & Elektronik, der spillede på det dengang helt store Mark Levinson setup... med et sæt Diva'er... det siger lidt om dem!

Så summa sumarum: Grand Diva spiller godt, og er ikke vanskelige, men de bliver bedre, jo bedre lydkilde og forstærkere er.

Da jeg købte Peters Divaer, lød det i hvert fald umanerligt godt på hans ML setup��. Jeg havde dem i ca 5 år, med en masse forskelligt grej og har en konsistent oplevelse af at de netop kan spille med det meste. Der er til gengæld meget at hente ved at nørde med opstilling. Holfi kunne være et bud på en forstærkerpartner. Eller rør!��
Hygge, Brok



__________________
Skodgrej og popmusik

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted
 
Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2038
Sendt: 09 Maj 2018 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Hej i tråden.

Jeg har en Holfi 2.5.1 integreret liggende, som du kan prøve ved lejlighed.
Holfi går rigtig godt til Dalis bedre modeller, efter min mening.

Havde selv Helicon (MKI) med Holfi NB1-forstærkere.

mvh

Præsten

__________________
2A = 101010
DEQX-bruger/supporter

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten
 
Thomas-R
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Maj 2018
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 09 Maj 2018 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Ok, fint tilbud. Jeg husker kun svagt at have kigget i sådan 1 eller 2, og jeg husker det ikke som værende særligt pænt bygget op, men det behøver jo
ikke betyde at det ikke spiller godt. Og da det er mange år siden kan det nemt være mig der husker forkert

Til top Vis Thomas-R's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas-R
 
Brok
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3131
Sendt: 09 Maj 2018 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Fint tilbud fra Præsten👍
Hvis nu det lyder sygt godt, er det så vigtigt for dig hvordan den er
opbygget internt?☺

Hygge, Brok

__________________
Skodgrej og popmusik

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9869
Sendt: 10 Maj 2018 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Kig efter Acurus. Det er både musikalske og strømstærke forstærkere. Se modeller fra A150 og A250 og serien frem. De giver ikke op så let.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
henrik141
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tager lige en pause!

Bruger siden: 09 Marts 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 708
Sendt: 10 Maj 2018 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft en nad 218 på et sæt Dali grand Diva i tidernes morgen. Og nej den kan ikke anbefales til diva. Den er alt for
kedelig at lytte til. Det endte også med at jeg solgte den og fik en Rotel. Den blev så senere skiftet ud med en acurus a 250 så
valget mellem nad og acurus for mig er ganske let. Acurus er en meget mere musikalsk forstærker end 218eren.
Hvis du mener diva er sløv og tung i bassen er der noget galt med din opstilling.
Til top Vis henrik141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henrik141
 
henrik141
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tager lige en pause!

Bruger siden: 09 Marts 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 708
Sendt: 10 Maj 2018 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

Det er en acurus heller ikke hvis dine højttalere er placeret rigtigt. Jeg solgte divaerne og fik nogle Evidence 870 på min acurus.
Den kombi levede jeg lykkeligt med i 7 år og har aldrig oplevet lyden som sløv og tung. Har endda boet en 4 og 5 forskellige
steder med sættet. Vi kan sagtens blive enige om at acurus har en varm lyd modsat F. Eks Denon som er lys i lyden. Men
opleves lyden som sløv og tung er der noget andet galt et sted i kæden.
Til top Vis henrik141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henrik141
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes