Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 23:12   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Fejlkode Bluesound & Tidal? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
BJHJ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Juni 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 132
Sendt: 29 April 2018 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

FelixTheDane skrev:
Har overvejet at streame også..
Men der er godt nok meget bøvl, og dertil usikkerhed om kvaliteten...

Tror jeg holder mig til CD og LP...

Håber du får løst dit problem.


Mvh.

Tak for det.
Tidal´s desktop-app, som kan downloades til Windows, kan også indstilles til HIFi-kvalitet, hvis du vel at mærke har et HIFI-abonnement og det er også
muligt, at indstille den til masterkvalitet, så den også kan afspille mastermusikfiler.
Til top Vis BJHJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BJHJ
 
Thoeg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 Oktober 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 49
Sendt: 29 April 2018 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Måske vil det hjælpe med en hardware reset af routeren? Jeg ved ikke hvor mange indstillinger man mister hos yousee ved en hardware reset. Streaming kan fungere uproblematisk, men man skal have et stabilt netværk og en router der ikke opfører sig mærkeligt. Jeg har streamet siden 20111 både lokalt og internet radio, og Tidal i de sidste par års tid. Eneste problem har været med en Naim qb der kører trådløst, den skulle have en bedre trådløs forbindelse end det en standard stofa router giver, men Naim er også kendt for at have ret hysteriske enheder i forhold til krav til stabilitet af det trådløse netværk.
Til top Vis Thoeg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thoeg
 
ole_vinyl
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 30 April 2018 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

Ikke kommet videre, faktisk har jeg streamet i snart 10 år med Squezzebox og andet uden problemer.

Bluesound/Tidal har faktisk kørt uden problemer indtil nu, indtil videre vil jeg køre Tidal masters på Macbook air via usb, det lyd faktisk godt.

Og så er der jo de kære LP'ere !!!!

vh

Ole
Til top Vis ole_vinyl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ole_vinyl
 
BJHJ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Juni 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 132
Sendt: 30 April 2018 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

Jeg er enig med dig i at Tidal Masters lyder imponerende godt via streaming med USB. Jeg synes faktisk det lyder bedre end streaming fra en Bluesound Node via optisk til en ekstern DAC. Er også LP-entusiasist og har en pladespiller, som på nogle områder lyder bedre end min NAD C510 DAC. En Rega 3(2016) med Rega Ania pickup.
Til top Vis BJHJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BJHJ
 
BJHJ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Juni 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 132
Sendt: 30 Maj 2018 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

Tonny Klein skrev:
Hvis du hører fra supporten vil jeg gerne høre svaret, ved mig opstod det efter opdatering af bluesound appen


Hej
Jeg har fået fixet det med streaming fra TIDAL.Hvis du ikke har mistet tålmodigheden endnu, kan du hente den seneste opdatering fra BLUESOUND.Det
skulle få problemet med afspilning af filer fra TIDAL fixet.Nu virker min BLUESOUND NODE 2 igen.
Til top Vis BJHJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BJHJ
 
ole_vinyl
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 31 Maj 2018 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Tak for info

Haaber opdateringen virker

vh

Ole
Til top Vis ole_vinyl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ole_vinyl
 
ole_vinyl
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 05 Juni 2018 kl. 09:46 | IP-adresse registreret  

Opdatering af Bluesound hjalp på problemet.

Men opdatering var længe undervejs og support vidste ikke noget om det.

Tak for hjælp og input

mvh

Ole
Til top Vis ole_vinyl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ole_vinyl
 
dB73
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 September 2015
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 29 August 2018 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu fået denne fejl med at jeg ikke kan logge på Tidal via Bluesound app'en til min Node 2, og dette EFTER OPDATERING til nyeste BluOS 2.18.2, og nu forsøger at bruge en nyoprettet Tidal Hifi konto, som jeg uden problemer kan tilgå fra desktop/browser.

Det skal siges at det er et halvt års tid siden jeg sidst brugte min Node 2 og at det dengang var en anden Tidal Hifi konto jeg brugte + i et andet hus. Men op til da virkede det fint med streaming fra Tidal i Hifi og MQA lossless.

Jeg har prøvet at resette Node 2'eren, geninstallere app'en, ændre password, tilsluttet Node 2'eren til routeren med netværkskabel, tilgå Node 2'eren via webbrowserinterface osv. men lige meget hjælper det. Den siger stadig incorrect username/password når jeg forsøger at logge på min Tidal konto med Node 2'eren.

Har også oprettet en supportsag hos Bluesound (gennem app'en) men de har endnu ikke svaret.

Er der nogen der har forslag til hvad jeg ellers kan gøre?! Vil virkelig gerne kunne streame MQA lossless fra Tidal igen.
Til top Vis dB73's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dB73
 
dB73
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 September 2015
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 31 August 2018 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

Det er nu lykkedes mig få logget ind på Tidal via Bluesound app'en til min Node 2. Jeg tog den med på mit arbejde og gjorde det via deres netværk/internetforbindelse (fibernet) og så virkede det! Så problemet kan helt sikkert også have noget med ens internetforbindelse at gøre. Jeg kører p.t. med CBB mobil bredbånd derhjemme. Jeg får heldigvis lagt fiber ind i det nye hus i løbet af de næste par måneder.
Til top Vis dB73's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dB73
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes