Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 16:42   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Fejlkode Bluesound & Tidal? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
BJHJ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Juni 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 132
Sendt: 21 April 2018 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Hej
Jeg vil spørge om der er andre, der har oplevet samme eller lignende tilfælde ved afspilning af musik i TIDAL på BLUESOUND NODE 2 appén og hvad I
har gjort, for at afhjælpe problemet.Jeg får en fejlmelding, som lyder som følger:No such device or adress, hver gang jeg vil afspille et musiknummer i
TIDAL.Jeg har prøvet at få noget support fra BLUESOUND´s hjemmeside, men har ikke modtaget noget svar.Der er ingen problemer ved streaming af
radiostationer fra BLUESOUND app´en.Heller ikke ved streaming af TIDAL via USB fra TIDAL´s desktopapp.Foretrækker og vil helst bruge BLUESOUND-
app´en ved afspilning af TIDAL, da det er mest strømbesparende.
Til top Vis BJHJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BJHJ
 
Thoeg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 Oktober 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 49
Sendt: 21 April 2018 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Du kan prøve den her fremgangsmåde selv om det ikke er samme fejl han får:
https://support1.bluesound.com/hc/en-us/community/posts/3600 00172848-problem-to-connect-with-Tidal
Bluesound 1 streamer tidal her og det har den gjort siden jeg købte den.
Til top Vis Thoeg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thoeg
 
Tonny Klein
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 April 2018
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4
Sendt: 22 April 2018 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Jeg har oplevet den samme fejl siden i går, radioen fungere fint men Tidal kommer med fejlen ved valg af sang, har ikke fundet en løsning endnu
Til top Vis Tonny Klein's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tonny Klein
 
BJHJ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Juni 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 132
Sendt: 22 April 2018 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

Mit problem har stået på i en uge snart.Har bedt om hjælp fra TIDAL´s support, men har endnu ikke modtaget noget svar.Har nu valgt at springe over
hvor gærdet er lavest og skifte til et prøveabonnement med DEEZER HIFI.Det er samme pris og udvalget af numre stort set det samme.Man kan godt få
tilgang til app´en via BLUESOUND.Der er her ingen problemer med at streame via BLUESOUND.Eneste forskel på TIDAL HIFI og DEEZER HIFI er, at
DEEZER ikke har adgang til musikfiler i HIGH RES.
Til top Vis BJHJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BJHJ
 
Tonny Klein
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 April 2018
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4
Sendt: 22 April 2018 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Jeg har overvejet det samme men det er bare pokkers irriterende at det ikke virker.
Til top Vis Tonny Klein's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tonny Klein
 
Seniortom
Lukket konto
Lukket konto

Eget valg!

Bruger siden: 14 April 2018
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 22 April 2018 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

Jeg tror mange gange at de henter musikken fra samme sted og tit youtube.
Jeg uploadede et nummer til youtube som ikke fandtes nogle af stederne og lige kunne jeg afspille det (med samme billede) på både youtube, deezer, spotify og tidal.
I øvrigt er det meget nemt at konvertere et nummer fra MP3 til f.eks flac som vises som 1141 kbs selvom kvaliteten ikke er bedre end den originale MP3.
Til top Vis Seniortom's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Seniortom
 
Tonny Klein
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 April 2018
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4
Sendt: 22 April 2018 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Jeg tror du har ret i at der på den måde snydes lidt med kvaliteten 😀
Til top Vis Tonny Klein's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tonny Klein
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6250
Sendt: 22 April 2018 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Seniortom skrev:
I øvrigt er det meget nemt at konvertere et nummer fra MP3 til f.eks flac som vises som 1141 kbs selvom kvaliteten ikke er bedre end den originale MP3.


Dér har du lige præcis fat i essensen af dagens marked. Vi forbruger har ikke "a chinamans chance in hell", når det gælder oprindelsen for de filer, der streames, og endnu værre, købes på nettet som værende 16/20/24/32 bit. HiRez er dagens største scam .

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
BJHJ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Juni 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 132
Sendt: 22 April 2018 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Seniortom skrev:
Jeg tror mange gange at de henter musikken fra samme sted og tit youtube.
Jeg uploadede et nummer til youtube som ikke fandtes nogle af stederne og lige kunne jeg afspille det (med samme billede) på både youtube, deezer,
spotify og tidal.
I øvrigt er det meget nemt at konvertere et nummer fra MP3 til f.eks flac som vises som 1141 kbs selvom kvaliteten ikke er bedre end den originale
MP3.


Jeg tror nu nok at TIDAL og DEEZER bruger hver deres server at lægge musik på.Det er jo to selvstændige virksomheder.Grunden til at jeg godt kan
streame fra DEEZER og ikke TIDAL, skyldes en fejlkode.
Til top Vis BJHJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BJHJ
 
Tonny Klein
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 April 2018
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4
Sendt: 22 April 2018 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Hvis du hører fra supporten vil jeg gerne høre svaret, ved mig opstod det efter opdatering af bluesound appen
Til top Vis Tonny Klein's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tonny Klein
 
BJHJ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Juni 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 132
Sendt: 22 April 2018 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Tonny Klein skrev:
Hvis du hører fra supporten vil jeg gerne høre svaret, ved mig opstod det efter opdatering af bluesound appen


Det vil jeg meget gerne, men kun hvis jeg modtager svar fra dem inden den 11/5, da mit abonnement ellers vil være opsagt fra denne dato.
Til top Vis BJHJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BJHJ
 
ole_vinyl
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 25 April 2018 kl. 07:33 | IP-adresse registreret  

Jeg har oplevet samme problem,siden sidste uge. Jeg tog til min Bluesound til forhandleren, der meget hjælpsomt prøvede forskellige ting af. På deres netværk og min boks og med mit Tidal login var der ikke nogle problemer. Det tyder på et buffer problem i kæden til Tidal , jeg har internet hos Yousee. Et problem svært at løse, håber nogen har et bud.

Vh

Ole
Til top Vis ole_vinyl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ole_vinyl
 
ole_vinyl
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 25 April 2018 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

Vedr Bluesound/Tidal

Er der andre leverendører end Yousee der har problemer ?

vh

Ole
Til top Vis ole_vinyl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ole_vinyl
 
BJHJ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Juni 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 132
Sendt: 25 April 2018 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

ole_vinyl skrev:
Jeg har oplevet samme problem,siden sidste uge. Jeg tog til min Bluesound til forhandleren, der meget hjælpsomt prøvede forskellige ting af. På deres netværk og min boks og med mit Tidal login var der ikke nogle problemer. Det tyder på et buffer problem i kæden til Tidal , jeg har internet hos Yousee. Et problem svært at løse, håber nogen har et bud.

Vh

Ole


Jeg har ikke noget bud på, hvordan man kan løse problemet, men kan du logge på fra TIDAL´s Desktopapp?Her er der ingen problemer med mig, men på længere sigt vil jeg gerne have en løsning på Bluesound-appen fra IOS-enheder.Jeg kan godt streame radio fra min BLuesound-app på IPAD´en, men det er jo en lidt dyr investering, at have en medieafspiller, som kun kan streame radio fra IPAD.
Til top Vis BJHJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BJHJ
 
Clausop
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2012
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 67
Sendt: 28 April 2018 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

I forbindelse med at jeg udskiftede min router, løb jeg ind i problemet med "No such device or adress" Da jeg så satte min router
i op i Configure WIFI var problemet løst.

Måske det kan hjælpe dig @BJHJ
Til top Vis Clausop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clausop
 
Thoeg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 Oktober 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 49
Sendt: 28 April 2018 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Hej,
Prøv eventuelt at smide et netværkskabel på afspilleren hvis du kørert trådløst
Til top Vis Thoeg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thoeg
 
BJHJ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Juni 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 132
Sendt: 28 April 2018 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Thoeg skrev:
Hej,Prøv eventuelt at smide et netværkskabel på afspilleren hvis du kørert trådløst

Har prøvet.Det hjælper ikke.Har for tiden et prøveabonnement fra Deezer.Her er der ingen problemer med at streame, men foretrækker først
og fremmest, at finde en løsning på TIDAL.Ellers må jeg streame fra min desktop.
Til top Vis BJHJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BJHJ
 
Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1444
Sendt: 29 April 2018 kl. 08:30 | IP-adresse registreret  

Har du prøvet at nulstille din Node og starte forfra ?
Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz
 
ole_vinyl
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 29 April 2018 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

Ja det har jeg desværre også prøvet uden held. Routeren er booted og Blusounden er afprøvet hos forhandleren og virker der. Prøver om Yousee har fået fejl ind

Vh Ole
Til top Vis ole_vinyl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ole_vinyl
 
FelixTheDane
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 518
Sendt: 29 April 2018 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Har overvejet at streame også..
Men der er godt nok meget bøvl, og dertil usikkerhed om kvaliteten...

Tror jeg holder mig til CD og LP...

Håber du får løst dit problem.


Mvh.
Til top Vis FelixTheDane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FelixTheDane
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes