Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 23:50   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Revox MK5? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lillemig
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Juni 2007
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 161
Sendt: 10 April 2018 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Hej

nogle der kender revox MK5 højtalere MKv står der bag på dem. var det nogle specielle. kan ikke rigtigt finde nogle på nettet og slet ikke til salg. købte dem i genbrug for noget tid siden. de var totalt døde sagde de og front plastikken ved højtaleren totalt ødelagt. altså det der er på træet bag front stof. jeg gav en 50'er for begge så det var jo bare og se hvad man kunne få ud af dem. helt døde var de dog ikke for de skrattede meget lavt og der var lidt vibration i dem. nu er jeg opvokset med at man bare prøver sig frem og ser hvad der sker så jeg hentede en tonegenerator app til min mobil og satte højtalerne til og vibrere samtidig med jeg masserede dem med fingrene. det tog nogle timer inden jeg var igennem alle 4. den ene måtte jeg dog skære op i midten og lime igen.

det lykkedes dog og få dem til og spille og så måtte musikken igang bag efter og der gik en del timer før der var ren lyd. trykker jeg på dem med hånden kan man høre det stadig skretter men ellers fin lyd. det er ellers fin klang der er i sådan nogle gamle revox. kan finde et årstal på nettet der er i start 90'er men ellers intet om dem. banker jeg med hånden på siden kan jeg høre der ikke rigtigt er noget i dem men de spiller åbenbert alligevel helt fint. nogle der kender disse højtalere. syntes da det er nogle sjove jeg heller aldrig har hørt om før. ellers hører man altid revox når men hører spolebåndoptagere.

har før haft en højtaler der skulle have sådan en omgang. nogle der ved hvad der sker inde i sådan en. er det ir eller skidt eller hvad er det?? nå men nu har jeg så sådan nogle sjove gamle nogle hvor jeg har købt for 50 kr. det er jo helt vildt
Til top Vis lillemig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lillemig
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes