Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 23:33   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Kompakt/reol højtaler? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
FelixTheDane
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 518
Sendt: 30 Marts 2018 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  


Nu er trådstarter heldigvis i den meget fornuftige kategori som lytter selv.

I "gamle" dage kunne man i alverdens annoncer for hifi-udstyr stort set ikke se andet end målinger...
Det blev betragtet som bedst, hvis det målte bedst.
Virkeligheden var bare oftest en helt anden.

Man kan ikke måle sig til god lyd.
Ørerne er det eneste rigtige værktøj i min verden.


Mvh.
Til top Vis FelixTheDane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FelixTheDane
 
Gekkofinger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2015
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1060
Sendt: 31 Marts 2018 kl. 08:57 | IP-adresse registreret  

God at høre at du er lidt blow a way over de nye højtalere! Du er ramt af det fede ved hifi! Håber du bliver ved med at nyde
musikken. God jagt!
Til top Vis Gekkofinger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gekkofinger
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1610
Sendt: 31 Marts 2018 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

FelixTheDane skrev:

Nu er trådstarter heldigvis i den meget fornuftige kategori som lytter selv.

I "gamle" dage kunne man i alverdens annoncer for hifi-udstyr stort set ikke se andet end målinger...
Det blev betragtet som bedst, hvis det målte bedst.
Virkeligheden var bare oftest en helt anden.

Man kan ikke måle sig til god lyd.
Ørerne er det eneste rigtige værktøj i min verden.


Mvh.

Det er helt korrekt at man havde mange målinger. Men disse målinger var næsten altid udført forkert og i utilstrækkelig grad. Desuden er der lavet kontrollerede test, som tydeligt viser at det, som bliver bedømt på én måde i f.eks de kulørte blade, bliver bedømt helt anderledes i en blindtest. Desuden er det også udførligt bevist at du i en kontrolleret blindtest med 86% sikkerhed ville vælge de højttalere der målte bedst(korrekte målinger) - uanset pris, størrelse og udseende. Alt hvad dine øjne først har fået lov til at bedømme er unyttig viden - da din hjerne er meget styret af alle dine sanser. Så hvis man vil skridtet videre med hifi - så skal man ud over de værste "fartbump" i de menneskelige begrænsninger og arbejde med empirisk data.
Jeg er helt med på at du sikkert kan finde et fint anlæg med ørerne. Men jeg blev bare først tilfreds med mit anlæg, da jeg begyndte at forstå mekanismerne bag fysikken og psykologien i den oplevelse, som det er at lytte til musik. Og den del vil jeg selvfølgelig ikke forlange at andre skal igennem eller forstå - men nogle ting er blot fælles for - ja - de fleste af os. Alle de messer og sammenkoster jeg har været til, er det også tydeligt at selv om nogle ikke kan lide et udseende, prisen eller konstruktionen af en given højttaler - så er der stadig en bredere enighed omkring at en højttalere spiller godt, når den faktisk måler bedre - statistisk set
Jeg kan også rette basresponsen mere eller mindre op, på stort set et hvilket som helst højttaler system, du måtte vælge - med minimum 2 subwoofere af moderat størrelse og pris. Man benytter sig blot af gennemtestede beviser for at flere lydkilder(subwoofere) placeret flere forskellige steder i rummet, grundet akustikken, vil have forskellige frekvenskurver - men tilsammen opnår man  summeret en mere jævn kurve = væsentligt bedre bas. Fordi - lige meget hvordan du nusser og pusser omkring en eller anden basenhed i en eller anden højttalere - så vil den, som enkelt lydkilde, have en ujævn frekvenskaraktestik i et normalt lytterum - alt andet er umuligt. Og dette beviser blot endnu engang at data, videnskab og grundigt arbejde kan opnå bedre resultater i de fleste tilfælde, end blot at bruge vores sanser. Men indrømmet at man hurtigt kan komme på glatis med halvfærdig målinger og utilstrækkelig data - i min verden
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 31 Marts 2018 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

'
44nitram skrev - Du bliver nød til at opgraderer det hele.

Hej Thomas 1974

Du kan også vælge at nedgraderer det hele. Med et sæt trådløse aktive Dynaudio Xeo 4.
Her tilsluttes L & R højttaler ikke som ofte ses, med et kabel imellem de to højttaler. Ingen
højttalerkabler, software, eller IP adresser, ingen D/A konverter. Kun strøm og en eller flere
lydkilde tilslutninger til en Hub som sender trådløst. Resten er ren musik-nydelse. Og så
findes du dem på tilbud lige nu. Prøv at google -

Dynaudio Xeo 4 Bundle trådløse højttalere + Connect + Chromecast Audio

__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Nørd
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 807
Sendt: 31 Marts 2018 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

Digital_Thor skrev:
Lyt til Buchard - især S400. Nok en af de eneste højttalere der har fremlagt målinger for at deres højttalere spreder jævnt i det horisontale plan - langt mere/bedre data/info end størstedelen af alt hvad der ellers er på markedet - uanset pris!En kontrolleret spredning hjælper rigtig meget i et normalt lytterum, fordi du mest lytter på reflektioner - 80% - så derfor er det vigtigt at den "spredte" lyd er tæt på den samme, som den direkte lyd fra højttalerenMeget få andre højttalere - uanset pris - har nogen som helst målinger, til at bevise deres påstande om bedre lyd - hvilket gør Buchard til en meget interessant kandidat - nærmest en Ener - især i sin prisklasse


Klap nu hesten Digital.

Buchard laver fine og musikalske højttalere. Men de har hverken slugt de vises sten eller opfundet den dybe tallerken. De teorier er der lavet tusindvis af højttalere efter - startende med Snell og næsten alle canadiske højttalere som har arbejdet i tæt samarbejde med NRC og Floyd Tool - der sidst (og stadig) arbejder sammen med Kevin Voecks med Revel og Infinity.

Selv Dali arbejder efter samme metoder og Dynaudio har det mest moderne målefaciliteter til lige præcis at måle det du fremhæver.

Så brug dine øre - det fortæller mere - for dig Thomas

Nørd
Til top Vis Nørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nørd
 
Thomas 1974
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Marts 2018
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 42
Sendt: 31 Marts 2018 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Hej

Så har jeg fået sat Wharfdale Jade 3 højtalerne til. De har kørt en fem - seks timer efterhånden, og de spiller super. Jeg vil ikke påstå de er bedre Triangle Jubilee, men jeg oplever lyden som mere "fyldig" og "entydig". Derudover er de 1000,- kr. billigere end Triangle Jubilee højtalerne, det tæller jo heller ikke ned. Nu skal de lyttes grundigere igennem, med forskellig musik (pt. er det Pop og TV jeg har hørt).

Peter Pan:
Det er faktisk en ganske god ide du kommer med, og den har også været med i overvejelserne, da jeg i forvejen har Sonos. Jeg har dog fravalgt ud fra, at for mig er ledninger ikke noget problem, og jeg gerne vil have den lidt bedre lyd og fleksibilitet jeg mener en mere traditionel løsning giver. Derudover er der også en gammel drenge drøm om nogle potente kasser i stuen, som jeg har lyst til at opfylde ��

Lige nu er konklusionen at jeg med Wharfdale Jade 3, har ramt en rigtig god løsning. Nu skal det jo som sagt lige lyttes grundigere igennem �� I hører fra mig igen, og endnu en gang tak for de super gode kommentarer. Alle som en har været med til at hjælpe mig ��

Hilsen Thomas
Til top Vis Thomas 1974's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas 1974
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1610
Sendt: 31 Marts 2018 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Nørd skrev:
Digital_Thor skrev:
Lyt til Buchard - især S400. Nok en af de eneste højttalere der har fremlagt målinger for at deres højttalere spreder jævnt i det horisontale plan - langt mere/bedre data/info end størstedelen af alt hvad der ellers er på markedet - uanset pris!En kontrolleret spredning hjælper rigtig meget i et normalt lytterum, fordi du mest lytter på reflektioner - 80% - så derfor er det vigtigt at den "spredte" lyd er tæt på den samme, som den direkte lyd fra højttalerenMeget få andre højttalere - uanset pris - har nogen som helst målinger, til at bevise deres påstande om bedre lyd - hvilket gør Buchard til en meget interessant kandidat - nærmest en Ener - især i sin prisklasse


Klap nu hesten Digital.

Buchard laver fine og musikalske højttalere. Men de har hverken slugt de vises sten eller opfundet den dybe tallerken. De teorier er der lavet tusindvis af højttalere efter - startende med Snell og næsten alle canadiske højttalere som har arbejdet i tæt samarbejde med NRC og Floyd Tool - der sidst (og stadig) arbejder sammen med Kevin Voecks med Revel og Infinity.

Selv Dali arbejder efter samme metoder og Dynaudio har det mest moderne målefaciliteter til lige præcis at måle det du fremhæver.

Så brug dine øre - det fortæller mere - for dig Thomas

Nørd

Tak fordi du bragte nogle nye navne på banen - det vil jeg læse noget mere om
Jeg syntes altid det er interessant at debattere for og imod givne veje til bedre lyd. Og heri må vi nødvendigvis huske grundlæggende aspekter, som vi ikke kan snyde os omkring. Men jeg ser faktisk meget få reelle målinger af kommercielle højttalere - ud over dem fra stereophile - selv om de bygger højttalere ud fra ca samme princip. Og dog - hvilke Dali'er har waveguide?
Nå - beklager hvis det blev OT.
Håber Thomas bliver glad en dag for sit anlæg og at det bliver billigere end det vi andre har været igennem  God Påske 
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 01 April 2018 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  


Thomas 1974 skrev:
Peter Pan:
Jeg har dog fravalgt ud fra, at for mig er ledninger ikke noget problem, og jeg gerne
vil have den lidt bedre lyd og fleksibilitet jeg mener en mere traditionel løsning giver.
Derudover er der også en gammel drenge drøm om nogle potente kasser i stuen,
som jeg har lyst til at opfylde.


    @ Thomas 1974 -

    Det er jo også dit valg. Du skrev Kompakt/reol højtaler. Husk dog på, at det digitale
    audio signal helt frem til DSP'en i hver højttaler, altid vil give det bedste resultat.   

__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
FelixTheDane
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 518
Sendt: 01 April 2018 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

Dét er da en påstand der vil noget..
Til top Vis FelixTheDane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FelixTheDane
 
Nørd
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 807
Sendt: 01 April 2018 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Digital_Thor skrev:
Nørd skrev:
Digital_Thor skrev:
Lyt til Buchard - især S400. Nok en af de eneste højttalere der har fremlagt målinger for at deres højttalere spreder jævnt i det horisontale plan - langt mere/bedre data/info end størstedelen af alt hvad der ellers er på markedet - uanset pris! En kontrolleret spredning hjælper rigtig meget i et normalt lytterum, fordi du mest lytter på reflektioner - 80% - så derfor er det vigtigt at den "spredte" lyd er tæt på den samme, som den direkte lyd fra højttalerenMeget få andre højttalere - uanset pris - har nogen som helst målinger, til at bevise deres påstande om bedre lyd - hvilket gør Buchard til en meget interessant kandidat - nærmest en Ener - især i sin prisklasse

Klap nu hesten Digital. Buchard laver fine og musikalske højttalere. Men de har hverken slugt de vises sten eller opfundet den dybe tallerken. De teorier er der lavet tusindvis af højttalere efter - startende med Snell og næsten alle canadiske højttalere som har arbejdet i tæt samarbejde med NRC og Floyd Tool - der sidst (og stadig) arbejder sammen med Kevin Voecks med Revel og Infinity. Selv Dali arbejder efter samme metoder og Dynaudio har det mest moderne målefaciliteter til lige præcis at måle det du fremhæver. Så brug dine øre - det fortæller mere - for dig Thomas Nørd

Tak fordi du bragte nogle nye navne på banen - det vil jeg læse noget mere om  Jeg syntes altid det er interessant at debattere for og imod givne veje til bedre lyd. Og heri må vi nødvendigvis huske grundlæggende aspekter, som vi ikke kan snyde os omkring. Men jeg ser faktisk meget få reelle målinger af kommercielle højttalere - ud over dem fra stereophile - selv om de bygger højttalere ud fra ca samme princip. Og dog - hvilke Dali'er har waveguide?Nå - beklager hvis det blev OT. Håber Thomas bliver glad en dag for sit anlæg og at det bliver billigere end det vi andre har været igennem  God Påske 



Hej Digital

Der er en her del viden på youtube - kræver lige en kop kaffe og et påskeæg

https://www.youtube.com/watch?v=7vn6hQHRgzk  

God påske

Nørd

Til top Vis Nørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nørd
 
Nørd
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 807
Sendt: 01 April 2018 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Apropos Revel... så er det et seriøst nytterum de har...

https://www.youtube.com/watch?v=edtsqUpoHu8 

Hilsen

Nørd
Til top Vis Nørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nørd
 
Gekkofinger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2015
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1060
Sendt: 01 April 2018 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Respekt Thomas! Du gør lige det vil alle ville råde andre til; Får lyttet til de højtalere du overvejer at købe. Det er det sgu ikke
mange der for realiseret i virkeligheden! Følg op på det......
Til top Vis Gekkofinger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gekkofinger
 
Thomas 1974
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Marts 2018
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 42
Sendt: 01 April 2018 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Jo tak Gekkofinger, jeg har jo så skåret feltet hårdt ned til 3 højtalere (Pandion 2, Triangle Trio Jubilee, og Wharfdale Jade 3), jeg har hørt herhjemme.

Ideelt set, skulle det have været mange flere, men vil heller skam udnytte mulighederne for at få hjem på prøve. Men jeg føler mig faktisk fint tilpas med processen, og at når valget endelig træffes - at jeg ikke bliver i tvivl bagefter!

En af grundene til de kandidater, jeg er endt op med, har også været muligheden for at lytte i fred og ro herhjemme. Hvis jeg eks. lyttede på dine højttalere hos dig, ville det jo ikke være samme lyd hos mig �� Derudover har jeg virkelig fået uvurderlig hjælp, med alle de gode indspark her på tråden ��

Der er lige en detalje, som slog mig at jeg har overset. Tilspildning af højtalerne! Nu er højtalerne fra Freaks (Triangle og Wharfdale) demo modeller, så måske de har fået nogle timer på bagen! Det vil jo faktisk være at foretrække. Pandion lånte jeg af en ven, så den er tilspillet.

Derudover skal jeg her, en af dagene kigge på bi-wiring til højtalerne. Har aldrig prøvet det, og ærlig talt forventer jeg ikke, at jeg kan høre forskel. Men der er kun en måde, at finde ud af det på. Og da jeg har masser af godt og ens højtaler kabel, er der jo ingen grund til at lade være ��
Til top Vis Thomas 1974's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas 1974
 
Thomas 1974
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Marts 2018
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 42
Sendt: 01 April 2018 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Så har jeg bi-wiring højtalerne. Først lavede jeg fire lige lange kabler på ca. 2 meter, og single-wirede højtalerne. Det gav en markant forbedring, hvilket jeg nok også havde forventet. Tidligere var det ene kabel ca. 8 meter, og det andet måske 16 meter. Så blev der lyttet mens jeg af isolerede de sidste to kabler.

Efterfølgende kører jeg så med bi-wiring. Om det er psykisk kan jeg ikke udelukke, men jeg oplever (uventet) at bi-wiring giver noget til lyden. Det er jo fantastisk at kunne få bedre lyd så simpelt
Til top Vis Thomas 1974's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas 1974
 
44nitram
Lukket konto
Lukket konto

Eget valg!

Bruger siden: 28 September 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 164
Sendt: 02 April 2018 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

Pandion 2 På en "billig" Nad forstærker må nærmest være vold på højttaleren. Det er som at sætte en UP motor i en Ferrari.
Til top Vis 44nitram's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 44nitram
 
Thomas 1974
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Marts 2018
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 42
Sendt: 02 April 2018 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Hej Nitram

Ja, det har du nok ret i.

Men jeg skal jo sammenligne på en eller anden måde! Har naturligvis
også hørt dem på en bedre forstærker " hvor de bor"
Til top Vis Thomas 1974's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas 1974
 
44nitram
Lukket konto
Lukket konto

Eget valg!

Bruger siden: 28 September 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 164
Sendt: 02 April 2018 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Digital_Thor skrev:
FelixTheDane skrev:
Nu er trådstarter heldigvis i den meget fornuftige kategori som lytter selv. I "gamle" dage kunne man i alverdens annoncer for hifi-udstyr stort set ikke se andet end målinger... Det blev betragtet som bedst, hvis det målte bedst. Virkeligheden var bare oftest en helt anden. Man kan ikke måle sig til god lyd. Ørerne er det eneste rigtige værktøj i min verden.

Mvh.

Det er helt korrekt at man havde mange målinger. Men disse målinger var næsten altid udført forkert og i utilstrækkelig grad. Desuden er der lavet kontrollerede test, som tydeligt viser at det, som bliver bedømt på én måde i f.eks de kulørte blade, bliver bedømt helt anderledes i en blindtest. Desuden er det også udførligt bevist at du i en kontrolleret blindtest med 86% sikkerhed ville vælge de højttalere der målte bedst(korrekte målinger) - uanset pris, størrelse og udseende. Alt hvad dine øjne først har fået lov til at bedømme er unyttig viden - da din hjerne er meget styret af alle dine sanser. Så hvis man vil skridtet videre med hifi - så skal man ud over de værste "fartbump" i de menneskelige begrænsninger og arbejde med empirisk data. Jeg er helt med på at du sikkert kan finde et fint anlæg med ørerne. Men jeg blev bare først tilfreds med mit anlæg, da jeg begyndte at forstå mekanismerne bag fysikken og psykologien i den oplevelse, som det er at lytte til musik. Og den del vil jeg selvfølgelig ikke forlange at andre skal igennem eller forstå - men nogle ting er blot fælles for - ja - de fleste af os. Alle de messer og sammenkoster jeg har været til, er det også tydeligt at selv om nogle ikke kan lide et udseende, prisen eller konstruktionen af en given højttaler - så er der stadig en bredere enighed omkring at en højttalere spiller godt, når den faktisk måler bedre - statistisk set Jeg kan også rette basresponsen mere eller mindre op, på stort set et hvilket som helst højttaler system, du måtte vælge - med minimum 2 subwoofere af moderat størrelse og pris. Man benytter sig blot af gennemtestede beviser for at flere lydkilder(subwoofere) placeret flere forskellige steder i rummet, grundet akustikken, vil have forskellige frekvenskurver - men tilsammen opnår man  summeret en mere jævn kurve = væsentligt bedre bas. Fordi - lige meget hvordan du nusser og pusser omkring en eller anden basenhed i en eller anden højttalere - så vil den, som enkelt lydkilde, have en ujævn frekvenskaraktestik i et normalt lytterum - alt andet er umuligt. Og dette beviser blot endnu engang at data, videnskab og grundigt arbejde kan opnå bedre resultater i de fleste tilfælde, end blot at bruge vores sanser. Men indrømmet at man hurtigt kan komme på glatis med halvfærdig målinger og utilstrækkelig data - i min verden

Desværre er jeg musiker og kan kun bruge mine ører. Jeg tror heller ikke at en måling af mine instrumenter, på nogen måde giver et billed af hvordan de lyder. Målinger kan kun bruges til at sørge for, at højttaleren opfylde de ønskede krav fra producenten om følsomhed og delefrekvens og 1000 andre parameter. Som almindelig hifi forbruger kan man kun bruge sine ører til at vurderer en højttaler. Læs evt udviklingen af Pandion fra System Audio, disse højttaler er også nævnt af trådstarteren.

Til top Vis 44nitram's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 44nitram
 
44nitram
Lukket konto
Lukket konto

Eget valg!

Bruger siden: 28 September 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 164
Sendt: 02 April 2018 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:
'
44nitram skrev - Du bliver nød til at opgraderer det hele.

Hej Thomas 1974

Du kan også vælge at nedgraderer det hele. Med et sæt trådløse aktive Dynaudio Xeo 4.
Her tilsluttes L & R højttaler ikke som ofte ses, med et kabel imellem de to højttaler. Ingen
højttalerkabler, software, eller IP adresser, ingen D/A konverter. Kun strøm og en eller flere
lydkilde tilslutninger til en Hub som sender trådløst. Resten er ren musik-nydelse. Og så
findes du dem på tilbud lige nu. Prøv at google -

Dynaudio Xeo 4 Bundle trådløse højttalere + Connect + Chromecast Audio


Det kan da ikke lydmæssigt være en nedgradering i forhold til udgangspunktet kun en opgradering ?.Man det kan jo være at det ikke er så sjovt at
"låse" sig fast på et sæt aktive. Her er man fri for at tage stilling til den evige diskutioner om kablet. Forstærker og højttaler er jo afstemt til hinanden.
Til top Vis 44nitram's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 44nitram
 
44nitram
Lukket konto
Lukket konto

Eget valg!

Bruger siden: 28 September 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 164
Sendt: 02 April 2018 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

Thomas 1974 skrev:
Hej Nitram

Ja, det har du nok ret i.

Men jeg skal jo sammenligne på en eller anden måde! Har naturligvis
også hørt dem på en bedre forstærker " hvor de bor"


Hvis du køber dem behøver du sikkert ikke opgraderer højttaler de næste mange år. På den måde kan det være en bedrer investering, så kan du
sikkert springe 5 -6 modeller over. Og spare midler til en god forstærker.
Til top Vis 44nitram's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 44nitram
 
Thomas 1974
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Marts 2018
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 42
Sendt: 02 April 2018 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

Ja, det har også været med i mine overvejelser!

Det er jo det fede ved det hele, at der er så mange forskellige
muligheder

Så udover glæden ved at have en god lyd, er der også "rejsen" derhen
😎

Men jeg mener nu også at eks. Wharfdale Jade og Triangle Jubilee
er nogle højtalere med et fremadrettet potentiale!

Hilsen Thomas
Til top Vis Thomas 1974's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas 1974
 

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes