Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 06:35   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Hdmi kabel? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 1346
Sendt: 15 Marts 2018 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

Kabler er jo altid en kilde til stor debat, hvor vigtigt er et HDMI kabel imellem Apple TV og TV? Vinder man noget med et dyrere kabel?
Til top Vis Zanetti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zanetti
 
no1Klein
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 December 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 287
Sendt: 15 Marts 2018 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Nej!
Mvh
Til top Vis no1Klein's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af no1Klein
 
villavalium
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 128
Sendt: 15 Marts 2018 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Ja ! Mvh
Til top Vis villavalium's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af villavalium
 
Clegg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Marts 2011
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 124
Sendt: 15 Marts 2018 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Min påstand er, at du intet opnår. Overførsel af noget digitalt er overførsel af 1 og 0 taller. Enten virker kablet eller også virker kablet ikke. Kontant
lavede en undersøgelse med DTU (tror jeg det var) for nogen år siden. De forskellige dyre og billige kabler blev testet og der var absolut ingen forskel
der kunne måles.
Til top Vis Clegg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clegg
 
Dalgas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 790
Sendt: 16 Marts 2018 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Vrøvl - der sker aldeles ikke overførsel af 0 og 1 taller , men af strøm som oversættes til 0 og 1. Der ER forskel på HDMI- og andre kabler. Se testen af AM kabler her på sitet:

http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=2659&zoneid=3
Til top Vis Dalgas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dalgas
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 16 Marts 2018 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Ligesom med andre digitalkabler, så skal et hdmi-kabel selvfølgelig overholde gældende standarder for... hdmi!

Og jeg tror ikke, at AM hdmi-kablet er bedre end andre "aftermarket"-kabler, men det var absolut bedre end det "samsung OEM" kabel, som i sin tid fulgte med min min gamle DVD-afspiller.

Så bundlinjen er, at hvis man oplever forskel på kabler til digital overførsel, så er der noget galt med enten udstyret eller kablet.



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Clegg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Marts 2011
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 124
Sendt: 16 Marts 2018 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

Dalgas skrev:
Vrøvl - der sker aldeles ikke overførsel af 0 og 1 taller , men af strøm som oversættes til
0 og 1. Der ER forskel på HDMI- og andre kabler. Se testen af AM kabler her på sitet:
http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?
art icleid=2659&zoneid=3


Vrøvl - se her:
http://nyheder.tv2.dk/test/køb-bare-det-billige-hdmi-kabel
Til top Vis Clegg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clegg
 
JacobKnudsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Marts 2018
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 16 Marts 2018 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Overordnet tror jeg heller ikke, at høj pris vidner om høj kvalitet, for lige præcis elektroniske brands sælger ofte på deres image og
omdømme. Hvis du bruger dit HDMI-kabel meget eller måske ofte transporterer det, pakker det ned eller lignende, skal du dog nok
ikke vælge det billigste af det billigste, for selvom opløsningen/stabiliteten i kablet er ok, vil det formentligt have en kortere levetid
og/eller mindre robusthed.
Til top Vis JacobKnudsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JacobKnudsen
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6250
Sendt: 16 Marts 2018 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Clegg skrev:
Dalgas skrev:
Vrøvl - der sker aldeles ikke overførsel af 0 og 1 taller , men af strøm som oversættes til 0 og 1. Der ER forskel på HDMI- og andre kabler. Se testen af AM kabler her på sitet: http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?
art icleid=2659&zoneid=3


Vrøvl - se her:
http://nyheder.tv2.dk/test/køb-bare-det-billige-hdmi-kabel


Problemet her, som I glemmer at ta´ i betragtning er, at en hvilken som helst selvbestaltet guru, kan skrive hvad som helst i artikler, det være sig i magasiner, aviser eller tv2. Intet af det er nødvendigvis sandt eller gennemført, videnskabelige tests. Jeg købte AM-kablet efter Mikkels test, og jeg kunne også detektere en forskel på mit Full HD Panasonic plasma mellem det, og det 49 kr.s kabel, jeg havde i forvejen. Og det både mellem TV-boks og HD-DVD/BluRay fra PC. Jeg stoler s´gu mere på mine egne øjne, end på hvad ukendte eksperter måtte udgyde på "nettet". Så mit svar til trådstarter må være: Prøv dig frem. Lån evt. et par velrennomerede med mulighed for returnering. Kan du se forskel, har du jo vundet . Hvis ikke, returnerer du bare de "dyre" og blev så meget klogere .



__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 16 Marts 2018 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  


Vigtigt eller ligemeget ?

Med HDMI 2.1 standarden introduceres for første gang i lang tid et nyt HDMI-kabel, der
kan overføre langt mere data – op til 48 Gb/s. (’High Speed’ kabler kan klare 18 Gb/s).

__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
KristianJ1324
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tager en pause - igen!

Bruger siden: 22 Januar 2018
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 187
Sendt: 16 Marts 2018 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Hvis man forstår hvordan de digitale signaler overføres, vil man ikke gide diskutere hvorvidt der er forskel på HDMI.

Når vi snakker kabler til digital lyd, SPDIF, vil der være en direkte både målbar og hørbar forskel på kabler. Men det handler ikke om hvorvidt 0'er og 1'ere bliver overført korrekt. Det skal de nok blive uanset hvad (så længe der er hul igennem). Men i SPDIF benyttes timingen af de enkelte bits også, til at generere de clocksignaler, der benyttes i D/A-converteren, og hvis præcision har en
direkte indflydelse på det analoge output.

Når man snakker om HDMI-kabler, så overføres signalerne anderledes, idet der dels er tale om pakkede data, som først skal udpakkes, og hvor timingen ikke har nogen betydning. I det pakkede format ligger data totalt hulter til bulter, og sendes i øvrigt i pakker. Disse pakker lagres i modtager-enden, og pakkes ud efter behov når de skal bruges. Og dermed vil små forsinkelser grundet jitter, ikke have nogen som helst betydning. Det eneste der betyder noget for afviklingen af billedet, er at det er de rigtige data der kommer frem. Og det kan man være ganske rolig ved, så længe der ikke er tydelige udfald i billedet.

Det her med kabler, handlet ikke billede /lyd, men om at der findes forskellige måder at være AV-entusiast. Nogen går meget op i selve lyden/billedet, imens andre er mere fascineret af teknik. Man ser det tydeligt i den måde disse personer skriver på disse fora'er. Man hører sjældent at de har brugt timer og at sidde og lytte eller se film. I stedet er fokus på hvilke dele de har skiftet ud, med detaljerede beskrivelser af kabler, afkoblingsfødder osv, og selvfølgelig hvor dyre de er. Og så en kort kommentar om hvor meget bedre det hele blev af "opgraderingen".

Man kan ikke fortænke hifi-kabel-branchen i at gribe bolden, da der er masser af penge i det. Men bemærk lige, hvor meget fokus producenterne har på kablernes udseende Vi snakker om et produkt, der dybest set skal gemmes længst muligt væk, og alligevel er der gjort rigtig meget ud af design og lækkerhedsfornemmelse. 2 parametre vi vel kan blive enige om ikke har indflydelse på lyden. Man kan ikke sælge et dyrt HDMI-kabel der ikke ser lækkert ud, uanset hvad der så måtte være indeni. For det handler om, at disse købere skal følge lækkerheden når de pakker det ud og sætter det til. Ikke om hvorvidt det er bedre eller ringere.

Hvis nogen kan pege på high end kabelproducenter, der selv udvikler og producerer selve kablet til HDMI, vil jeg meget gerne høre om det. Indtil da vil jeg vove den påstand, at alle dyre HDMI-kabler blot er relativt billige masseproducerede kabler, der er forklædt i lækkert designede kabelstrømper og med billig "flash gold" overfladebehandling, for at skabe lækkerhedsfølelse.
Til top Vis KristianJ1324's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KristianJ1324
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes