Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. april 2024 | 13:52   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hifi-optimering (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
moha
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 December 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 119
Sendt: 15 Marts 2018 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Før man bytter højttalere eller elektronik anbefaler jeg at prøve grounding bokse fra Entreq. Jeg testet disse ud for mange år siden nu, og de har bidraget med store lydmæssige forbedringer i mit anlæg. Man tilslutter boksene til ledige RCA ind/udgange på forstærker, cd/dac og så videre. Jeg har også tilsluttet boksene via minus terminalerne på forstærkeren (med en selvstændig boks per kanal uden noget andet tilsluttet for at undgå kortslutning). Men man kan begynde i det små som jeg gjorde, med bare en enkel grounding boks og et kabel tilsluttet sin forstærker, for at høre hvad det gør ved lyden.

Til top Vis moha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moha
 
Gekkofinger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2015
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1062
Sendt: 15 Marts 2018 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Har du kikket ind i boksen og et hvad den indeholder?
Til top Vis Gekkofinger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gekkofinger
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2744
Sendt: 15 Marts 2018 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

moha skrev:
Før man bytter højttalere eller elektronik anbefaler jeg at prøve grounding bokse fra Entreq. Jeg testet disse ud for mange år siden nu, og de har bidraget med store lydmæssige forbedringer i mit anlæg. Man tilslutter boksene til ledige RCA ind/udgange på forstærker, cd/dac og så videre. Jeg har også tilsluttet boksene via minus terminalerne på forstærkeren (med en selvstændig boks per kanal uden noget andet tilsluttet for at undgå kortslutning). Men man kan begynde i det små som jeg gjorde, med bare en enkel grounding boks og et kabel tilsluttet sin forstærker, for at høre hvad det gør ved lyden.


Rygtet vil vide at de nu er kommet i en økologisk udgave, så man undgår at tilsætte gødningsholdig væske for at forbedre ledeevnen af den svenske muld i kasserne. Det skulle efter sigende være særdeles egnet til at plante roser i når virkningen med tiden ophører.
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 
moha
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 December 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 119
Sendt: 15 Marts 2018 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

@Gekkofinger og Kaj; Nej, jeg har ikke set ind i boksene, men de må indeholde både muld og sten for de vejer ganske meget ...

Til top Vis moha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moha
 
sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Juni 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1065
Sendt: 15 Marts 2018 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Kaj. skrev:
moha skrev:
Før man bytter højttalere eller elektronik anbefaler jeg at prøve grounding bokse fra Entreq. Jeg testet disse
ud for mange år siden nu, og de har bidraget med store lydmæssige forbedringer i mit anlæg. Man tilslutter boksene til ledige RCA
ind/udgange på forstærker, cd/dac og så videre. Jeg har også tilsluttet boksene via minus terminalerne på forstærkeren (med en selvstændig
boks per kanal uden noget andet tilsluttet for at undgå kortslutning). Men man kan begynde i det små som jeg gjorde, med bare en enkel
grounding boks og et kabel tilsluttet sin forstærker, for at høre hvad det gør ved lyden.


Rygtet vil vide at de nu er kommet i en økologisk udgave, så man undgår at tilsætte gødningsholdig væske for at forbedre ledeevnen af den
svenske muld i kasserne. Det skulle efter sigende være særdeles egnet til at plante roser i når virkningen med tiden ophører.


Hvis man tilsætter lidt ekstra tyregødning, så vokser træerne rent faktisk ind i himmelen.
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic
 
Justin Case
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Maj 2015
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 271
Sendt: 15 Marts 2018 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Tricket minder vel lidt om ideen med at sætte en 75 ohm modstand i digital udgangen på en cd-afspiller. Det har jeg faktisk selv gjort på anbefaling. Jeg vil dog ikke påstå at jeg kan høre forskel
Til top Vis Justin Case's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Justin Case
 
Nørd
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 807
Sendt: 15 Marts 2018 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Det minder mig om en demo i Ry hos Gryphon - hvor Flemming blev spurgt om, hvad der mon er i de bokse, der nogle gange er
monteret på (dyre) kabler.

Svaret fra Flemming lød prompte: "Der er profit!"



Nørd
Til top Vis Nørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nørd
 
Justin Case
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Maj 2015
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 271
Sendt: 15 Marts 2018 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

På dette tidspunkt skal vi måske huske sitets regel om tweaks
Til top Vis Justin Case's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Justin Case
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes